Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

DHL’den Çalışan Motivasyonu ve Uzaktan Çalışma Uygulamaları

DHL İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Müge Arslan, 2022 Türkiye’nin En İyi İşverenleri etkinliğimizde yaptığımız söyleşide sertifikasyon süreci ve en iyi işveren olma yolculuğu ile ilgili sorularımızı yanıtladı. Müge Arslan ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı izlemek için tıklayın!

1. Şirketinizdeki yüksek güven kültürü, belirsizlikleri yönetme sürecinde size nasıl destek oldu? Sizce hangi alanlardaki belirsizlikleri azalttı?

Bu dönem bizim için gerçekten yeni bir dönemdi. Geçtiğimiz son 1-2 sene hepimiz için sıra dışı bir dönem oldu. Öncelikli olarak iletişimi sürekli ve şeffaf tutmaya gayret ettik. Belirsiz bir durum olsa bile bunu arkadaşlarımızla açıklıkla paylaştık. “Biz neredeyiz?", “Nasıl bir süreç yönetiyoruz?”, “Onlara ne zaman bilgi vereceğiz?” gibi soruların cevaplarını çalışanlarımıza sağladık.

Bir diğer önemli başlığımız kapsayıcılık oldu. Kapsayıcılık bizim kültürümüzün en önemli unsurlarından biridir. İşe alımlarda farklı kültürlerden, deneyimlerden, sektörlerden arkadaşlarımızı bünyemize kattık. O şekilde faaliyetlerimizi sürdürdük. Bunun bir örneği de bizim aslında kadın çalışan oranımız ve kadın yönetici oranımız oldu. 

Global DHL’de bizim şu anda kadın yönetici oranımız %30. Daha üzerini hedefliyoruz. Türkiye’de bu oran %40. Bizim için bu gerçekten çok önemli bir deneyim oldu. Bunun yanı sıra, biz şu anda 220’nin üzerinde ülkede faaliyet gösteren, 450.000 üzerinde çalışanı olan global bir şirketiz. Bu tabii ki belirsizlikleri yönetme konusunda bize çok önemli deneyimler kazandırdı. Bunlarında önemli çıktıları olduğunu söyleyebilirim.

2. 2021 yılında En İyi İşveren olma sürecinde öncelikli olarak takip ettiğiniz 3 gündem maddenizi bizimle paylaşır mısınız?

İlk gündem maddemiz güvenlik ve çalışanlarımızın sağlığı oldu. Eminim pek çok şirket içinde böyleydi. Bu konuda olabilecek her aksiyonu ilk etapta almak ve çalışanlarımızın ihtiyacı oluşmadan onların yanlarında olduğumuzu hissettirmeye gayret ettik.

Bir diğeri uzaktan çalışma oldu. Bu dönemde uzaktan çalışma ve çalışan bağlılığı hayatımıza girdi. Çalışan bağlılığını uzaktan çalışılan hem de bizim için yeni olan bir ortamda sağlayabildik. Tabii bir taraftan sahada da arkadaşlarımız var. Böyle bir karma metotla yönetmek çok önemliydi. Bağlılığı sağlamak için çevik çalışma grupları kurmaya, çalışanların girdilerini almaya, bir süreç ve sistem kurgularken hep birlikte bu yola çıkmaya gayret ettik.

Son olarak da sürekli gelişim ve sürekli gelişim kültürü olduğunu söyleyebilirim. Online eğitimlerimize, gelişim faaliyetlerimize hiç ara vermedik. En önemli eğitimlerimizden biri geri bildirim kültürü oldu. Bununla birlikte, uluslararası sertifikalı eğitmenler yetiştiriyoruz. Onların verdiği eğitimlerde çok önemli. Bu programlar devam etti ve tabii ki işbaşı eğitimi en önemli unsurlardan biri oldu. 

3. Çalışanların yeteneklerini geliştirme ve yeni yetenekleri organizasyona kazandırma konularında yüksek güven kültürünüzün etkileri neler oldu?

Yüksek güven kültüründe gerçekten hem çalışanları kazanmak hem çalışanları bünyede tutmanın çok önemli katkısını gördük. Çünkü sizin dışarıdaki en önemli ilişkileriniz zaten çalışanlarınızla olan ilişkiniz oluyor. Dolayısıyla, onlar bu şirkette çalışmaktan keyif alıyorsa, dışardakilerde sizinle ilgili olarak bunları görmeye ve takdir etmeye başlıyor.

Tabii ki Great Place to Work® Türkiye’nin En İyi İşverenleri ödülünü almak da bizim başarımızı taçlandıran en önemli unsurlardan bir tanesi. Biz bunu yaparken söylediğimiz gibi kapsayıcı çeşitlilikten yaralandık. Bu bizim önemli bir unsurumuz oldu. Kariyer fırsatlarını içeride çalışma arkadaşlarımıza açmak, terfilerimizin çok yüksek oranda içeriden gerçekleşmesi, onları şirkete bağlayan bir unsur oldu.

Bizim şirketimizde 20-25 yıldır DHL’de çalışan birini görmek hiç sıra dışı bir şey değildir. Her sene büyük kutlamalarla bunu takdir ederiz. Arkadaşlarımıza bizimle oldukları için teşekkür ederiz. Hem bu bağlılık hem kariyer fırsatları hem de gelişim fırsatları, yetenek gelişimi ve kazanımında bizim en önemli araçlarımız.

Sertifikasyon programına başvurmak ve daha fazla bilgi için tıklayın!

 



  • Tanışalım

    Sertifikasyon süreçleri hakkında bilgi almak için formu doldurabilirsiniz.

  • İşyeri eposta'nızı kullanmanızı tavsiye ediyoruz

  • - -
  • Title'ınız

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC