Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çalışanlarla İletişim Kurmanın 7 Etkili Yolu

Etkili çalışan iletişimi, yönetim ve çalışanlar arasındaki uyumu garantiler. Etikili biçimde iletişim kurduğunuzda çalışanlarınız değer gördüklerini hisseder ve ortak hedeflere katkıda bulunma konusunda daha istekli olurlar. Bunun sonucunda daha mutlu, üretken, dahil olan ve işin başarılı olması için katkıda bulunmaya hazır çalışanlarla aynı iş ortamını paylaşırsınız.

Fortune 100 listesindeki şirketlerin iletişim programlarına baktığımızda aşağıdaki ortak en iyi uygulamaların mevcut olduğunu gördük:

Çalışanlarla etkili iletişim kurmak için ipuçları ve stratejiler:

 

1. Haftalık veya İki Haftada Bir Yapılan Birebir Görüşmeler

Araştırmalar çalışanların yöneticileriyle düzenli ve kaliteli iletişiminin (bu toplantılar sadece 15 dakika sürse bile) işe katkı sağlamalarında pozitif etkisi olduğunu ortaya koymuştur.

Harvard Business Review’da yayınlanan bir makaleye göre yöneticileriyle çok az veya hiç birebir görüşme imkanı olmayan çalışanların bağlılıklarını kaybetme ihtimalleri çok daha fazla. Diğer yandan yöneticileriyle diğer çalışma arkadaşlarına kıyasla iki kat fazla birebir görüşme yapan çalışanların bağlılıklarını kaybetme ihtimalleri ise diğerlerinden %67 daha az.

Etkin yöneticiler birebir görüşmeleri çalışanlarını daha iyi anlamak ve bir insan olarak tanımak için değerlendirirler. Çalışanların kişisel hedeflerini anlamak ve işleri geliştirmek için fikirlerini öğrenmek isterler. Bu toplantılar ayrıca yöneticilere çalışanın işe olan katkısını anlama ve işlerini organizasyonun hedefleriyle bağlantılandırma imkanı sunar.

 

2. Günlük Takım Toplantıları

Ekibi her gün birkaç dakikalığına bir araya getirip organizasyonda veya departmanda olan biteni kısaca konuşmak herkesin aynı noktada olmasına yardımcı olur. Bunu uygulayan pek çok şirket toplantının içeriğini önceden belirler, böylece çalışanlar kendilerini neyin beklediğini daima bilirler.

Toplantı akışı şu şekilde olabilir:

“Misyon anları”, çalışanların diğerleriyle paylaştıkları misyonu anlamaları için paylaşımlar

Hedeflerle ilgili ve engellere karşı neler yaptık, bununla ilgili herkesten birkaç cümle alınması

Pozitif etki yapan çalışanların katkılarının takdir edilmesi

Bu toplantılar ayrıca soruların gündeme getirildiği ortamlar olabilir. Tüm ekibin kararlara katılımını teşvik eder ve bildiğimiz üzere bu da güven ve dahil etmeye pozitif katkıda bulunur.

Great Place to Work®’te Müşteri Başarısı Direktörü olan Claire Murphy, “Yöneticilerin çalışanları karar alma süreçlerine dahil etmesi ve pozitif çalışan deneyimi arasında güçlü bir bağlantı bulduk” diyor.

 

3. Çeyrek Bazlı Gelişim Sohbetleri

Çalışanlar değer gördüklerini hissettiklerinde ve çalıştıkları yerde bir gelecek gördüklerinde işlerine maksimum çaba gösterme ve hem organizasyona hem de rollerine daha bağlı olma ihtimalleri artar.

Great Place to Work® danışmanlarından Lorena Martinez,” Takdir edildiğini bilmek, çalışan katılımı adına ücretten, yan haklardan, izin günlerinden, eğitimlerden ve kutlamalardan çok daha önemli” diyor. Biz de ABD’deki çalışan takdiri araştırmamızda aynı sonuca ulaştık.

Değer görme hissini koruyabilmek için yöneticilerin her bir çalışanla bir araya gelip gelişimleri hakkında fikir sahibi olması, plan yapması ve önemli noktaları tartışması çok önemlidir.

Çeyrek bazlı yapılacak bu görüşmeler, çalışanların geleceğine ve başarılarına yatırım yapmak için gereken en iyi koşulları sağlamak için uygun bir atmosferdir.

 

4. Aylık Genel Katılımlı Toplantılar

Çalışanlarla yapılacak düzenli ve önceden planlanmış genel katılımlı toplantılar, yönetimin etkili çalışan iletişimine olan bağlılığını gösteren önemli bir unsurdur.

Bu planlanmış toplantılar çalışanların organizasyonun amacını, yönünü ve önceliklerini tamamen anlamasını ve katkıda bulunabilmesini sağlar.

Bu anlamda iyi bir toplantı soruların sorulması, son gelişmelerin paylaşılması ve organizasyonda çift yönlü etkili iletişimin sağlanması için alan ve fırsat sunar.

Pek çok şirketin farklı yerlerde kampüsleri vardır, bu sebeple genel katılımlı toplantılar yapmak biraz zordur. Bu şirketler için telekonferans ya da kayıt altına alınan toplantılar yapmak veya lokasyonlar arasında rotasyon sağlamak, tüm ofislerdeki çalışanların toplantılara katılımını garantiler ve yöneticileriyle iletişimde kalmalarına olanak sağlar.

 

5. CEO ile Kahve

Ön saflardaki çalışanların deneyimlerinden haberdar olmak için CEO’lar aylık veya çeyrek bazlı olarak farklı çalışan gruplarıyla bir araya gelebilirler.

Böylece CEO ilk elden organizasyonun zorluklarını ve başarılarını, aynı zamanda gelişime dair fikirleri öğrenebilir. Bu samimi kahve toplantıları, çalışanlar işlerine döndüklerinde ve deneyimleri diğer meslektaşlarıyla paylaştıklarında, kahveden daha ileriye giden kalıcı bir kişisel bağlantı oluşturmayı da amaçlamaktadır.

 

6. Misyon Anları

Hepimiz, kendimizden daha yüce bir şeyle bağlantıda olma ihtiyacı hissederiz. Bir organizasyonun işlerinin nasıl fark yarattığına dair hikayeleri paylaşmak için zaman ayırmak çalışanların ilham almasını ve ellerinden gelenin en iyisini yapmaları için motive olmalarını sağlar.

Başarılı misyon anları şunları içerebilir:

Müşterileri ofise davet edip şirketin ürünlerinin veya hizmetlerinin onları nasıl başarıya ulaştırdığını anlatmaları istenebilir.

Müşterilerin çalışanların sorularını cevapladığı bir panel düzenlenebilir.

Müşteri Başarısı Müdürlerinden birisi müşterilerinden biriyle ilgili kendi deneyimlerini aktararak müşteriyi temsil edebilir.

Misyon anları için özellikle ayrılmış bir toplantı yapılabilir veya başka bir toplantının içerisinde bir bölüm olabilir. Bu basit uygulama önemlidir çünkü çalışanların katkıları ile şirketin misyonu arasında insani bir bağ kurar.

 

7. Çalışanlarla Kurulan Bağ

Çalışanlar ulaşılabilir ve takımları için savaşmaya hazır liderlerle çalışmak isterler.

Employees want to work with leaders that are approachable and willing to fight for their team.

Çalışanlarını hem iş başında hem de işleri haricinde tanımak için zaman ayıran kıdemli liderler, şirketleri için çeşitli avantajlar yaratırlar:

Çalışanların ve ekiplerin gurur duydukları alanları ve başarılarının önündeki engelleri derinlemesine anlama

Organizasyonun ve gelişim fırsatlarının net bir resmini elde etme

Daha uyumlu çalışan, güven dolu bir ekibe sahip olma

Çalışan iletişimi stratejilerinin en etkilisi çalışan katılımı anketidir. Great Place to Work’ün çalışan anketi 30 yıllık araştırmaların sonucunda şekillenmiş ve Fortune 100 listesindeki tüm şirketler tarafından uygulanan bir ankettir. Çalışan deneyiminizi nasıl geliştirebileceğinizi öğrenmek için bize ulaşın.

 

Claire Hastwell & Laurie Minott

Çeviri : Tuğçe Yasin



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC