Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

GittiGidiyor'un Avrupa'nın En İşverenleri 2021 Başarısının Sırrı

Ne mutlu GittiGidiyor’a! Bu yıl bir kez daha Great Place To Work Enstitüsü tarafından ödüllendirilmenin büyük mutluluğunu yaşıyoruz. İnsan kaynakları alanında dünyanın en prestijli organizasyonlarından biri tarafından tescil edilmek, ayrıca bu ödülün çalışanların değerlendirmesine göre verildiğini bilmek gerçekten gurur kaynağı. Tüm çalışma arkadaşlarıma kültürümüze ve başarımıza sağladıkları katkı için çok teşekkür ederim.

GittiGidiyor olarak son 5 yıldır GPTW-Türkiye'nin En İyi İşverenleri Listesi'nde ilk 3'te yer alıyoruz. Son 6 yılda ise 5 kez 'Diversity Özel Ödülü'ne layık görüldük. 2021 yılında ise Avrupa’nın en iyileriyle yarıştık ve 250-500 çalışan sayısı kategorisinde “Avrupa’nın En İyi 5’inci İşvereni” olma gururunu tattık.

2021 yılı, tüm dünyayı, hayatın her alanında etkilemeye devam eden pandemi koşullarında geçiyor. Böyle bir dönemde, bizim önceliğimiz her zaman çalışan deneyimini en iyi seviyede tutmak ve çabamız bu konuda kendimizi geliştirmek yönünde oldu. İşte bu nedenle 2021’de elde ettiğimiz bu uluslararası başarının çok kıymetli olduğunu düşünüyorum.

Covid-19 dünyada görülmeye başladığı andan itibaren süreci çok yakından izledik. Ülkemizde ilk vakanın görülmesinin ardından ise 1 günde karar alarak evden çalışma uygulamasını başlattık ve 13 Mart 2020’den bu yana evden çalışmaya devam ediyoruz.

GittiGidiyor olarak uzaktan çalışma sistemine, daha önce de çalışanlarımıza bu hakkı tanıdığımız ve altyapımız hazır olduğu için, hızla adapte olduk. Ayrıca Bir eBay şirketi olduğumuz için toplantılarımızın bir kısmını halihazırda dijital ortamda gerçekleştiriyorduk. Dolayısıyla bu sistemi deneyimlemiş dijital DNA’ya sahip bir kurum olmanın avantajlarını bu süreçte elbette yaşadık.

Tabii yine de evden çalışma süresinin uzaması nedeniyle ekstra çözümlere de başvurmamız gerekti ve hızla onları da sağladık. Pandemi dönemiyle birlikte bu sistemi çalışma biçimimize daha fazla entegre etme kararı aldık.

Diğer taraftan işten çıkarma yasakları başlamadan önce bu konuda tüm çalışanlarımıza güvence vermiştik. Ayrıca herkesin dilediği şehirden çalışabileceğini söyleyen ilk firmalardan olduk.

Uzaktan çalışmaya başlamamızla birlikte, rahat bir çalışma ortamı sunmak için dileyen çalışanlarımızın çalışma koltuğu, bilgisayar yükseltici gibi ofis ekipmanlarını evlerine gönderdik. Fiziksel aktivitelerine devam etmek isteyen çalışanlarımızın spor eşyaları almalarına katkıda bulunduk. Tüm çalışma arkadaşlarımızın beslenme takibi için diyetisyenimize online olarak ulaşabilmelerini sağlıyoruz.

GittiGidiyor’da iş-yaşam dengesi sağlamak her daim önceliklerimiz arasında. Pandemi süresince de mevcut haklarımıza ek olarak, yeni doğan ihtiyaçları karşılamaya devam ettik. Örneğin, GittiGidiyor Uzaktan Çalışma Tüzüğü’nü yayınladık. Bu tüzükle, birbirimizi desteklemeyi, verimliliği artırmayı ve Zoom yorgunluğunu azaltarak sağlıklı bir iş-özel hayat dengesi kurmayı hedefledik.

Evden çalışma sürecinde çalışanlarımızın çeşitlenen ihtiyaçlarını karşılamak için iki kez ek ödeme yaptık. İşitme engelli çalışanlarımızın online toplantılarda zorluk yaşamaması için toplantılarda bir işaret dili tercümanı bulundurmaya başladık.

Her zaman insani ihtiyaçları ve hassasiyetleri gözeten bir kurum olarak, çalışanlarımızın Çalışan Destek Hattı’nı arayıp online görüşme ile ücretsiz 10 seans, telefonla ise sınırsız psikolojik destek alabilmelerini sağlıyoruz. Çalışanlarımızın stres seviyelerinin azalması ve daha aktif bir hayat yaşamaları için Grokker isimli mobil uygulamamızı sunuyoruz.

İşyeri Doktorumuz ve İş Sağlığı Güvenliği Uzmanımız da merak edilen konularda bilgi sunmak için yine online olarak çalışanlarımızla düzenli olarak bir araya geliyor.

Pandemiden önce de hayatımızda olan Kendimi İyi Hissetmiyorum İzni’ne ara vermeden devam ettik. Dileyen çalışanlarımız, baş ağrısı, yorgunluk, regl, hastalık başlangıcı gibi iş günlerini zorlaştırabilecek durumlarda rapor kullanmadan ve yıllık izinden düşmeden 1 gün izin alabiliyor.

Online ortamda ekip arkadaşlarımızla sürekli iletişim halindeyiz. İşle ilgili buluşmaların yanı sıra önceden fiziksel olarak gerçekleştirdiğimiz pek çok etkinliği online ortama da taşımayı başardık.

Pandemi hâlâ hayatımızda. Ve biz bu süreç sonra erdikten sonra da eski çalışma sistemine dönmeyeceğiz. Hibrit çalışma düzenine geçeceğiz. Şu anda da yine çalışma arkadaşlarımızın geribildirimlerini dikkate alarak hibrit modelimizin ayrıntıları üzerinde çalışıyoruz.

Özetle, bu sürece hep birlikte ve en sağlıklı şekilde adapte olmak için, tüm GittiGidiyor ekibi olarak ortak kararlar alarak çalışmaya devam ettik. Demokratik koşullar yaratmanın önemini çok iyi bilen bir kurumuz. Bu süreci de aslında hep birlikte yürüttük, yürütmeye de devam ediyoruz. Farklılıklardan bir bütün oluşturmayı, çeşitliliği ve kapsayıcılığı kurum kültürünün temeline yerleştirmiş bir şirket olarak, başarımızın temelinde de bu ortak bilincin yattığına inanıyoruz.

Ödülümüzde emeği geçen tüm arkadaşlarıma ve bizi bu ödüle layık gören Great Place To Work Enstitüsü’ne bir kez daha çok teşekkür ederim.

 

Murat Yüksel

GittiGidiyor CPCO 



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC