Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Haftanın Konuğu: VECTOR

İlham Veren Organizasyon Sistemi

VECTOR Barkod ve Bilgi Teknolojileri A.Ş. , OT/VT (Otomatik Tanıma / Veri Toplama) alanında, Türkiye’nin önde gelen (Bilişim İlk 500) bilgi teknolojileri, yazılım, donanım ve hizmetleri şirketidir. Barkod okuyucular, mobil terminaller, barkod yazıcılar, endüstriyel pc & tablet, RF-ID gibi geniş donanım ürünü seçenekleri ve yazılım alanında; depo yönetim sistemi, üretim yönetim sistemi, demirbaş yönetim sistemi, lojistik yönetim sistemi, sipariş takip sistemi, özel yazılımlar, mobil uygulamalar ile lojistik ve taşımacılık, üretim, sağlık, perakende ve hızlı tüketim sektörlerine hizmet vermektedir. Firmamız müşterilerine satış öncesi mühendislik, teknik servis hizmeti, destek hizmetleri, bakım anlaşması, kendi markası olan Vectech servis paketleri ile çözüm sunmaktadır.  Merkezimiz İstanbul’un yanı sıra Ankara Vector, Ege Vector ve Çukurova Vector bölge temsilciliklerinden sunduğumuz yerinden hizmet yaklaşımı ile Türkiye’nin tamamını kapsamaktayız.

2009 yılında kurulmuş olan şirketimiz rakiplerinden farklılaşma yoluna giderek; 2002 yılından beri OT / VT alanında faaliyette bulunan ve Türkiye’nin önde gelen firmalarına yazılım hizmeti veren Trinoks Yazılım A. Ş.’nin 2014 yılında %45; 2018 yılında da kalan %55’lik hissesini satın almıştır. Bu kapsamda sektöre müşterilerine hem donanım hem de yazılım alanında hizmet veren tek firma olmuştur. Yapmış olduğu yatırımdan da görüleceği gibi şirketimiz sektör içerisinde farklılaşma yolunda yapılacak girişimlere açık olduğunu göstermektedir.

Kısaca Vector’den bahsettikten sonra farklılaşma yolunda atılan adımlarımızdan biri olan, konu başlığımızdan da anlayacağınız üzere şirketimiz bünyesinde yer alan organizasyon sistemimizi anlatmak istiyorum. Genel tabiriyle organizasyon şeması; iş akışına göre, şirketin nasıl yapılandığını gösteren, departmanların ve sorumluların birbiriyle ilişkisini ve fonksiyonlarını gösteren tablodur. Şema oluşturulurken, öncelikle şu anki mevcut durum değil; kurumun hedeflerinin göz önüne alınması gerekir. Şirketimizde bu genel tanımların yanı sıra doğru yönetim ve yüksek performans için kurumumuz ve kişisel hedeflerimizin gelişmesine katkı sağlayan kendi oluşturduğumuz organizasyon sistemini kullanmaktayız.

Vector yönetim sisteminde;

  • Kişilerin baz alınmadığı, bunun yerine kurumsallık ve özgürlüğe giden yolda unvandan bağımsız sadece kontrol ve kapsam bağlamında yerleştirilmiş departmanlar ve iş birimleri bulunmaktadır.
  • Ne hiyerarşik ne de heterarşik bir yapı söz konusudur. Bu iki yaklaşımın iyi yönlerini kendi kurumumuza uyacak ve ihtiyaçlarımızı karşılayacak şekilde tanımlamayı ön plana çıkardık.
  • İş ve süreç odaklı, dinamik, fonksiyonel ve sürdürülebilir özelliklerimiz önceliklerimizdir.
  • Klasik hiyerarşi yapısından sıyrılarak, iş ve süreç odaklı sorumluluk dağılımına gidilmiştir.
  • Çalışanlarımızın uzman oldukları alanlarda işi sahiplenerek sorumlu oldukları iş süreçlerinin tüm unsurlarını yüksek kalitede yerine getirmeleri amaçlanmıştır.
  • Bu yapılanma ile entelektüel sermayenin şirketimiz bünyesinde kullanılabilir alanlarını artırmayı ve hiyerarşik yapılanmanın çalışanlar üzerindeki olumsuz etkilerini asgariye indirgemeyi hedeflemekteyiz.

 Organizasyon sistemlerinin en önemli faydalarından biri de, çalışanlarına kariyer yollarını göstermesidir. Bu bağlamda kariyerine yeni başlayanlara, yolunu değiştirmek isteyenlere ilham vermesi açısından Vector’de yaşadığım kendi hikayemden bahsetmek istiyorum. Vector’de 2014 yılında Finans Müdürü olarak başladığım görevimde sadece iki personelim bulunmaktaydı. Zaman içerisinde yöneticilerim tarafından verilen sorumluluklar, inisiyatif kullanma rahatlığı, kendimi özgür ifade edebilmem ve sağlanan yetkiler Genel Müdür Yardımcısı olarak görev almamda etkili oldu. İki kişi ile başladığım bu yolculukta artık 12 kişi olarak çok daha geniş bir ekibim oldu. Şirketimizin ilke olarak benimsemiş olduğu çalışan odaklı yaklaşım ve bu tutumunu destekleyen yan haklar sayesinde tüm birimler için kurduğumuz bu organizasyon sistemini uygulamaktayız. 2014’te başlayıp katettiğim bu yolun diğer çalışanlarımız için de ilham kaynağı olduğunu söyleyebilirim. Öyle ki; Vector’de asistan olarak başladığınız organizasyon sisteminde, içinizdeki cevheri gören yöneticilerinizin desteği ile kendinizi Satın Alma Departmanı’nda Müdür olarak bile görebilirsiniz.

Resim5

 

Bu kapsamda organizasyon yapımız; şirket değerlerimiz, şirket kültürümüz ve hedeflerimiz dikkate alınarak hazırlanmıştır. Merkezde konumlandırdığımız şirketimiz ‘’Vector’’ tüm faaliyetlerimizi misyon, vizyon ve kurum kültürümüz doğrultusunda gerçekleştirdiğimizi, logomuzun tasarım şekli firmamızın dinamikliğini ve yenilikçi bakış açısını, birbirine kenetlenmiş birimler kurumsal bütünlüğümüzü ve işimize olan bağlılığımızı, yapılandırma metodu ise firmamızın kişiden ve unvandan bağımsız, kapsam ve faaliyetler temelinde ilerleyen eşitlikçi ve özgürlükçü bir yapıya sahip olduğunu temsil etmektedir.

 

Berna Tokay

VECTOR Barkod ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC