Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Haftanın Konuğu: Kuveyt Türk

Önce Çalışan, Önce İnsan diyerek son 2 yıldır Finansın En İyi İşvereniyiz.

Hizmet sektöründe çalışmak durmadan bisiklet sürmek gibidir. Pedalları çevirmeyi durduramazsınız, hep hareket halinde olmanız gerekmektedir. Olduğunuz hal ile yetinmeyip potansiyelinizin sınırlarını sürekli aşma gayreti içinde olmanın sizi hep diri tutacağı bilincinde olmanız gerekmektedir.

İşte biz Kuveyt Türk olarak, bir yandan olmazsa olmazımız müşterilerimize odaklı bir hizmet anlayışında iken aynı zamanda bu anlayışın köklerinin çalışma arkadaşlarımız olduğu bilinciyle hareket etmekteyiz. Yaptığımız tüm çalışmaları “önce insan” düsturu ile yapıyor, ilk kurulduğumuz 1989 yılında çıktığımız değerlerimizle hareket ediyoruz.

Çalışan bağlılığı yolculuğumuz en az 10 yıllık bir serüven aslında. Uzun yıllardır çalışan memnuniyeti – bağlılığı anketleri yapıyoruz. 2000’li yıllarda anketle ilgili tüm gelişim ve güçlü alanlar konusunda İnsan Kaynakları grubu üst yönetim desteği ile aksiyonlar için çalışırdı. Bununla birlikte kurum büyüdükçe, çalışan ve yönetici sayısının artması, farklı profile sahip çalışanlarla birlikte oldukça gördük ki; her arkadaşımıza ulaşmak İnsan Kaynakları Grubunun tek başına yapabileceği bir süreç değil. Türkiye’nin doğusundan batısına kuzeyinden güneyine farklı yaş, cinsiyet ve farklı beklentilerine sahip çalışanlara en yakın olanlar müdürlerimiz. Bugün 420 şubemiz ve 60 üzerinde genel müdürlük departmanı ile birlikte gördük ki Çalışan Bağlılığı sadece İnsan Kaynaklarının ajandası olmaktan çıkmalı. Tüm yöneticilerin sahiplendiği ve çalışanlarla birlikte aksiyon aldığı bir süreç olarak çalışan bağlılığı ele alınmalıdır. Bu düşünceden hareketle 2014 yılından itibaren yöneticilerimizi ve çalışma arkadaşlarımızı da içine alacak şekilde süreçlerimizi baştan aşağı revize ettik.

Kurumlar olarak piyasadan farklı ve çalışan odaklı uygulamalara sahip olabilirsiniz. Fakat bu uygulamaların çalışan gözünde değeri sizdeki kadar değilse o zaman bir yerlerde bir kopukluk var demektir.

Değişen dünya ile birlikte bu geliştirdiğimiz/geliştiriyor olduğumuz uygulamaları markalama ihtiyacı hissederek arkadaşlarımıza daha çok aitlik hissi vermek istedik ve kurumumuzdaki güzel uygulamaları ve iş ortamını da yansıtacağını düşündüğümüz markamıza “İyi ki” adını verdik.

Peki bu süreçte neler yaptık ve yapmaya devam ediyoruz?

  • Çalışan bağlılığı konusunda her yıl 15 farklı bölgemiz ve genel müdürlük departmanlarımızın temsil ettiği 550 yöneticimizle bir araya gelerek anket sonuçları ve aksiyon planlamaları üzerine toplantılar gerçekleştiriyoruz.
  • 2014 yılında kurduğumuz Önce Çalışan Meclisi ile şubelerimizde ve birimlerimizde çalışan her unvandan arkadaşımızın İnsan Kaynakları ile bir araya geldiği bir platform oluşturduk. Böylece çalışma arkadaşlarımız üst yönetime talep ve görüşlerini iletebilmekte ve çalışana dokunan uygulamaları bizzat kendileri çalışma imkanı yakalamaktadır.
  • Bankacılık sektöründe bir ilk: Esnek yan haklar uygulamamız; Sepetim. Genç bir çalışan kitlesine sahip kurumumuzda ihtiyaçların oldukça değişkenlik gösterdiğini fark ettik. İhtiyaçlar farklı yan haklar neden aynı olsun ki? Dedik ve finans alanında bir ilke imza atarak 2017 yılında Sepetim uygulamasını hayata geçirdik. Özel sağlık sigortasında, yemek kartında asgari düzeyi belirledik. Yabancı dil tazminatı gibi, kıyafet yardımı gibi haklarından istedikleri kadar vazgeçilerek; kişisel gelişime, seyahat programlarına, teknolojik ihtiyaçlarına yardımcı olabilmek adına her sene yenilenen seçenekler sunduk. Üstelik bir ilke daha imza atarak sistemi tamamen kendi yazılımımız olan BOA Bankacılık sistemi üzerinden kurarak kişiye özel bütçe hesaplamasını kişiye özel hesaplattık. Her sene katılım oranı ve memnuniyet oranı artan uygulamamız sürekli kendini yenileyen bir yapıdadır.
  • İyi ki Mobil Uygulaması ile kurum içi sosyal medya ortamı kurduk. Bizim sık kullandığımız tabirimizle uzakları yakın etmek istedik. Arkadaşlarımızın doğum günlerinden, şubelerde/birimlerde yapılan kutlamalara, hepimizi ilgilendiren duyurulardan destek olacağımız zor günlere kadar her bilgiyi ulaşılabilir kılmak istedik.

Kısacası çalışan bağlılığı tüm yöneticilerin gündemine yerleştiği ve her uygulamanızda insanı odağa koyduğunuzda başarı da kaçınılmaz hale gelmektedir.

Gelecek dönemde de yine aynı şekilde çalışana dokunan uygulamalarımızı daha da ileriye götürmek önceliklerimiz arasında yer alacak.

 

Semih Sel

Kuveyt Türk Katılım Bankası İK, Eğitim ve Kalite Grup Müdürü



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC