Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Kriz ve Belirsizliklere Rağmen Neden Bazı Şirketler Hep Başarılıdır?

Krizler, her geçen gün artan küresel rekabet, istikrarsız sermaye piyasaları ve hızla evrimleşen iş modelleri gibi ekonomik faktörler olabileceği gibi; devlet politikaları, disiplinsiz kamu harcamaları, öngörülemeyen siyasi riskler, her geçen dakika gelişen teknolojiler, yeni medya, 24 saatlik kesintisiz haber akışlarının güçlendirici etkisi, doğal afetler, terörizm, iklim değişimleri gibi ekonominin dışında kalacağı unsurlardan da ortaya çıkabilir.

Krizlerin nasıl ve ne zaman geleceğini bırakın uzun dönemde öngörebilmeyi, kısa dönemlerde bile tahmin edebilmek neredeyse imkansız hale geldi.

Peki böyle dönemlerde başarılı olan şirketlerin; Çalışanlarına, yöneticilerine, kurumun değerlerine, kurum kültürlerine yatırım yapmayıp bu başarıyı sadece şansa borçlu olduklarına mı inanıyorsunuz?

Güvene dayalı oluşturulan kurum kültürüne sahip şirketler işte tam da burada fark yaratıyor. Kurum kültürlerini şirket stratejileri ile uyumlu olarak geliştiren mükemmel iş yeri kültürüne sahip olan şirketler kriz ve belirsizlik süreçlerinde başarılarını korumaya ve arttırmaya devam ediyorlar.

Kurum kültürü kavramı, bugün, tüm dünya tarafından önemi kabul edilen ve markaların başarılarında belirleyici rol oynayan bir olgu. Her yıl Fortune 100 listesindeki, ABD’nin en yüksek net ciroya sahip şirketlerinin her biri, kurum kültürlerini Great Place To Work® araçları ile ölçümleyip, Great Place To Work® metodolojimiz olan güvene dayalı güçlü kurum kültürlerini inşa edip, sürdürülebilirliğini sağlıyorlar.

Bu alanda ki yatırımlarda, Türkiye’nin de yol almadığını söylemek doğru olmaz. Deneyimlerimiz, gelebilecek kriz ve belirsizliklere karşı günümüz şirketlerinin, çalışanların yöneticilerine güvendikleri, yaptıkları işten gurur duydukları ve birlikte çalıştığı insanlardan keyif aldığı, daha insani bir çalışma ortamı, daha şeffaf bir yönetim oluşturma konusunda yol kat ettiğini gösteriyor. Yüksek güven kültürünü stratejik bir yaklaşım olarak benimseyen şirketler, günümüzün rekabetçi ve belirsiz iş ortamında önemli avantajlar elde ediyor.

Veriler gösteriyor ki, güven üzerine yaptığımız analizlerde sonuç hiç değişmedi. Kriz ve belirsizlik süreçlerinde bile yüksek performansa sahip şirketler, bireylerin saygı ve takdir görmesini, birbirleri ile uyum içinde çalışan güçlü bir takım ruhunun oluşturulmasını, şeffaf şekilde bilgi paylaşılmasını ve yapılan işten gurur duyulmasını teşvik eden yüksek güven kültürü üzerine kurulan şirketler arasından çıkıyor.

 

Pınar Köroğlu

Great Place to Work® Turkey Client Solutions Executive



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC