Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Kurum Kültürünüz gelişirse, İşiniz de gelişir

Her organizasyonun merkezinde insan vardır ve bir organizasyonun yapabileceği en önemli yatırım çalışanları, yani insanlarıdır. Teknoloji ilerleyip sermaye başka yönlere kaysa bile bir organizasyonu rakiplerinden ayıracak iş gücünü oluşturan yine çalışanların liderliği ve kişisel katkıları olacaktır.

GELİŞEN BİR İŞ YERİ KÜLTÜRÜ OLDUKÇA FAYDALI OLABİLİR 

Great Place to Work araştırmaları, gelişmekte olan bir iş yeri kültürüne sahip olan organizasyonların diğerlerine kıyasla çok daha hızlı büyüdüğünü defalarca göstermiş, yıllardır üzerinde çalıştığımız "en iyi şirketler" de çalışanı merkeze koyan bir organizasyon stratejisi inşa etmek konusunda bize önemli dersler vermişlerdir.

Geçtiğimiz yıl En İyi Küçük İş Yeri seçilen Ruby Receptionists, çalışan sayısını neredeyse ikiye katlayarak 38.8 milyon dolar özel sermaye topladı. Bunlarla birlikte de başta bu başarıyı getiren insan odaklı kültüre daha da yoğunlaşıldı. Bu kapsamda minimum saat ücreti (ilk olarak altı ay dolduğunda ve ardından yıllık olarak zamlanmak üzere) 15 dolara çıkarken şirkette beş yılını dolduran çalışanlara beş haftalık ücretli izin gibi eşsiz iyileştirmeler yapıldı. Özel gün kutlamaları, fitness dersleri, film geceleri ve happy hour uygulamaları sayesinde çalışanların %94'ü buranın "eğlenceli bir şirket" olduğu görüşünde. Daha da derine inersek çalışanların %95'i "insanların birbirine değer verdiğini" düşünüyor.

Harika iş yerleri insanların hem çalışan hem de birey olarak gelişmesine katkıda bulunurken bir yandan da iletişim, adalet, saygı ve güvene dayalı bir ortam yaratırlar. En İyi Orta Ölçekli Şirket seçilen Atlassian örneğinde çalışanların %98'i çalıştıkları yeri gururla söylediklerini belirtirken yine aynı oranda çalışan, liderlerinin de dürüst hareket ettiğinden emin olduğunu söylüyor.

Bu istatistikler, çalışanların organizayona, halihazırda primsiz sağlık sigortası ve ücretli gönüllülük izinleri gibi artılar sayesinde elde edilen iyi niyetin çok ötesinde bir güven duyduğunu gösteriyor. Dahası, Atlassian tarafından uygulanan bu insan odaklı yaklaşım işe de yarıyor. Oldukça rekabetçi olan teknoloji piyasasında Atlassian sadece bir yılda personelini %80 oranında arttırdı ve geçtiğimiz ayın başlarında, kuruluşundan bu yana yalnızca 13 yıl geçmiş olmasına ragmen 3.3 milyon dolar değerle halka arz talebinde bulundu.

İYİ KURUM KÜLTÜRÜ = İYİ YETENEK

En İyi Şirketlerin personel değişim oranlarını inceleyen Great Place to Work, 2014 yılının En İyi Küçük ve Orta Ölçekli İş Yerlerinde, ülke genelinde %21 olan personel değişim oranının %8 olduğunu gördü. Mutlu çalışanları ve harika bir kültürü olan organizasyonlar yalnızca değerli yetenekleri kendine çekmekle kalmıyor, aynı zamanda onları elinde de tutabiliyor.

Bu en iyi şirketler oldukça farklı sektörlerde olsa da (inşaattan finansa) beş yıllık anket verileri bu şirketlerin adalet ve çalışanların iş dışındaki hayatına saygı duyma konusunda sürekli bir gelişme gösteridğini ortaya koyuyor. 2011 ile 2015 yılları arasında ankette geçen "yöneticiler taraf tutmaktan kaçınır" ifadesine olumlu yanıt verenlerin oranı %2.8 artarak küçük ve orta ölçekli işverenlerde ortalama %83.3 seviyesine ulaştı. Aynı süreçte iş ve hayat dengesini iyi kurabildiğini söyleyen çalışanların oranı da %2.8 artarak %89.4 seviyesine yükseldi.

Bir organizasyonun itibarı, karını gelecekte daha da çok etkileyecek. 2014 yılında The Conference Board tarafından ankete tabi tutulan CEO'lar insan sermayesi eksikliğini öncelik sıralamasında birinci sıraya koydular. McKinsey Global Institute ise 2020 yılında ABD'de 1.5 milyon üniversite ve yüksek lisans mezunu eksiği olmasını bekliyor. Bu istatistikleri bir kenara koyarsak adayların, şirketlerin kendilerine sunduklarına bir müşterinin alacağı ürüne yaklaştığı gibi baktığını görüyoruz; yorumlara bakıp internet üzerinden araştırma yaparak. Ve bu kaynaklar daha kolay ulaşılabilir hale geldikçe işyeri seçimi konusundaki kararlar itibar, çalışana davranış ve şirketin misyonu/amacı ile kişisel bir bağ kurma gibi faktörlerden daha çok etkilenir hale gelecek.

ORGANİZASYONUNUZ BEKLENTİLERİ KARŞILIYOR (VE AŞIYOR) MU?

Great Place to Work olarak biz, işletmelerin kritik alanlarda çalışan deneyimini ölçmesi ve bu sonuçlara göre güvene dayalı bir kültür oluşturulması için tanıma programımızı  ( Recognition Program ) kullanıyoruz. Organizasyon, çalışanlarının gözünde o kadar "harika" olmasa bile böyle bir analiz yıllık gelişim ve ülkenin en sevilen işverenleri ile karşılaştırma konusunda önemli veriler sunuyor. Organizasyonların istihdam uygulamalarıyla ilgili sertifikalar alması iş başvurusu yapan adayların şirkete olan güvenini arttırır ve medyada sıkça bahsedilen işveren sıralamasında söz konusu şirketin üst sıralara çıkmasını sağlar.

Çalışanlardan deneyimlerine dayalı düzenli bir geri bildirim isteyen gayr-ı resmi bir program bile organizasyon içindeki güveni hızla arttırabilir. Her organizasyon özel günlerde büyük primler dağıtacak veya çalışanlarına tatil hediye edecek kaynaklara sahip olmayabilir. Ama harika kültür, büyük programlar ve artılardan ibaret değildir. Harika kültür; güven, çalışanın refahı ve deneyimlerine özen gösterme ve onun fikirlerine önem vermek demektir. Bunlar çalışan bağlılığını, sadakati ve büyümeyi arttıracak faktörler olan iletişimde, yönetimle etkileşimde, profesyonel gelişim ve arkadaşlıkta önemli değişiklikler yaratacaktır.

2015'in En İyi Küçük İş Yerine bakalım: Radio Flyer. ABD'de yıllık personel değişim oranı yalnızca %5 olan bu şirkette çalışanların neredeyse tamamı şirketten gurur duyduklarını ve arkadaşlığın oldukça güçlü olduğunu söyledi. Bir çalışan ise Great Place to Work'e şöyle konuştu: "Gerçekten her gün elimizde neler olduğunu ve kendimizi nasıl daha ileri götürebileceğimizi görmek için heyecanla işe geliyorum. Özel hayatınızda ne olursa olsun, burada herkes sizi destekliyor ve anlayış gösteriyor."



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC