Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Kurum Kültürü Analizleri Yapmak ve Sonrasında Aksiyon Almak Neden Önemli ?

Her şirketin, hiç söylenmemiş olan kuralları vardır. Şirkette kısa bir süre çalışan insanlar bile, bu kuralları hemen anlarlar. Bir şirkette, hangi davranışın alkışlandığı, hangisine sırt dönüldüğü, o şirketin kültürünün bir parçasıdır. Organizasyon şemasında üst düzeyde olmayan, diğer taraftan şirket kültürüne pozitif etkisi olan çalışanlar, doğal lider olarak kabul edilen orta kademe yöneticiler ve üst seviye yöneticiler tarafından onay verilse bile tutulmayan sözler olabilir. Bunların hepsi görünmeyen, yazılı olmayan ama gerçekte o şirketin iş yapma biçimini belirleyen örf ve adetlerdir, yani şirketin KÜLTÜRÜ’dür.

Kültür, bir ortamda “işlerin nasıl yürüdüğüyle” alakalıdır.

Yeni bir strateji, kağıt üzerinde birçok değişimi öngörüp, şirketi gelecekte daha başarılı bir duruma getirecek yolları tarif etse de, bu yeni yolları kullanıp kullanmamayı, şirketin yazılı olmayan kuralları belirler. Kurallar, ne kadar açık ve net ifade edilirse edilsin, sonucu alınan kararlar değil, şirketin alışkanlıkları belirler.

Genel kural olarak, şirketin zihniyeti (kültür) ile uyuşmayan hiçbir fikir (strateji) hayata geçmez. İşte tam bu aşamada hayatımıza Kurum Kültürü analizleri girer. Yapılan analizler elle tutulamayan ve gözle görülmeyen yani kısaca yazılı olmayan kurallar hakkında bizlere sayılabilir, ölçülebilir ve karar alınabilir sonuçlara götürür. Kurum Kültürlerinin sayılabilir ölçülebilir sonuçlarına göre alınacak aksiyonların belirlenmesi de sistemleri geleceği ve stratejik hedeflerine ulaşması için çok kritiktir.

Kurumları da canlı organizmalar gibi düşündüğümüzde Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinde en alt sıradan başlayan ihtiyaçlara göz attığımızda, Great Place to Work® ’un “Kurum Kültürlerindeki ” ölçümlediği tüm ana başlıkları kapsadığını görmekteyiz.

 

thumbnail image001

 

 Kurum Kültürlerinde Güven algısını geliştirecek aksiyonların uzun vadede kurumların stratejik hedeflerine ulaşmada ve finansal sonuçlarına olan katkılarını aşağıdaki tablodan takip edebilirsiniz. Son 20 yıl içinde  Great Place to Work® süreci içinde yer alan şirketlerin iş sonuçları incelendiğinde alınan kararlar ve yaşatılması hedeflenen YÜKSEK GÜVEN KÜLTÜRÜ’nün benimsendiği organizasyonların başarıları ve finansal sonuçlarındaki yükselen grafik tartışılmamaktadır.

 

thumbnail image005 

Yapılan analizlerin en önemli katma değeri, özellikle üst yönetimin organizasyonun kültürü hakkında daha net bilgi sahibi olmasını, çalışanlardan oluşan bu sistemin ihtiyaç duyduklarını kılcal noktalarına kadar belirlenmesini ve alınacak kararlarda kurumun çalışanlarının beklenti ve ihtiyaçlarına cevap olacak uygulamaların hayata geçirilmesini sağlar. Buradaki en önemli konu süreklilik ve devamlı gelişim odağıdır. Bu gelişim odağı birçok yerde bahsedildiği gibi İnsan Kaynakalarının sorumluluğunda olmaması gereken Üst Yönetimin sorumluğunda olması gereken bir konudur.

Kurum Kültürü analizleri sonrasında ortaya çıkan konu başlıklarına göre alınacak aksiyonların netliği, kısa orta ve uzun vadede nelerin yapılıp, nelerin daha farklı zamanlara erteleneceği ve nelerin yapılamayacağının nedenlerinin açıklanması ve Son olarak Strateji, Liderler, Çalışanlar ve Sistem Süreç boyutalarına indirgenen aksiyon ve uygulamalar ile kurum kültürlerinin gelişimi, dönüşümü ve sürekliliği sağlanabilmektedir.

Bu aşamada da yapılacaklar sırası ile;

- Sonuçların hızlıca tüm seviyeler ile paylaşılması

- Kök neden analizleri ile detay konu başlıklarının belirlenmesi

- Her seviyede odaklanılacak konu başlıklarının belirlenmesi

- Organizasyon içinden Kurum Kültürü konusuna odaklanacak iş birimleri ve İnsan Kaynaklarından ekiplerin belirlenmesi ve

- Aksiyonların yapılandırılarak hayata geçirilmesi

Tüm bu süreçlerin sonunda yapılacak en büyük stratejik hata analizler sonrasında organizasyonunuzdan gelen yorum ve sonuçlar ile ilgili hiç bir aksiyon almamaktır. Tüm analizlerden sonra çalışanlarımız bizden bir gelişim, değişim ve dönüşüm beklemektedir. Birkaç konu başlığında bile olsa yapılacak farklılığın paylaşılması kurumdaki güven duygusunu destekler. Analizleri sadece organizasyon ne düşünüyor diye yapmak bu tip analizleri hiç yapmamaktan daha kötü sonuçlar doğurur.

Kurum Kültürümüz hakkında bilmek istedikleriniz konusunda lütfen bizi arayınız :)

 

Ahu Gül Şakaklı

Great Place to Work® Turkey Client Solutions Director



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC