Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Müşteri Hikayeleri: İlk 6 Aydaki Yönetim İşlemleri

Şu sorunun ya da benzerlerinin bana kaç defa sorulduğunu hatırlamıyorum bile: "Acaba nereden başlayayım ve yatırımımın getirisi ne olur?" Cevabım basittir. Gözünüzde büyüttüğünüz kadar zor değil. İş yerinde arzu edilen ilişkiler (güven üzerine inşa edilmiş olanlar) özel yaşamlarımızda arzu ettiğimiz ilişkilerden (yine güven üzerine inşa edilmiş olanlar) o kadar da farklı değildir.

İş arkadaşım, Trust Index© Çalışan Anketimizi iş yeri ortamının dışına çıkarıp eşiniz ya da partnerinize uygulamanız konusunda şaka yapmaktan hoşlanır. Farkına varma ya da iletişim alanlarında nasıl olduğunuz ile ilgili bazı uzun tartışmalar olabileceğini hayal eder. Şaka bir yana, özel yaşamınızda güvene dayalı ilişkiler oluşturmak bu ilişkilerin kalitesini de artırır. Benzer şekilde, iş yerinde yüksek güvene dayalı ilişkiler geliştirmenin (çalışanlarınızla, yöneticinizle, meslektaşlarınızla) organizasyonel faydalarına, düşük seviyedeki gönüllü iş hacminde ve yüksek müşteri memnuniyetinde kayda değer bir artışı ve bunun yanında günlük iş deneyiminin kalitesinde de artışı dahil edebiliriz.

Geçtiğimiz yıl, bir eğitim kurumuyla, güven ve en iyi işverenler listesi tanınırlığının saygınlığı üzerine temellenmiş bir iş yeri kültürü inşa etmelerinde onları desteklemek için ortaklık kurduk. Organizasyonlarındaki mevcut güven düzeyini değerlendirdikten sonra, sonuçları düşündükleri kadar iyi değildi. Bu nedenle liderler, yöneticileri organizasyon genelindeki girişimlerle aynı düzlemde oldukları sürece departman sonuçlarına göre hareket etmeleri için güçlendirdi. Altıncı aydaki denetleme oturumunda, birçok yönetici beklediklerinden daha fazla iş çıktığını, ancak yatırımın getirisinin de çabalarından sadece altı ay sonra düşündüklerinden daha fazla olduğunu bizlerle paylaştı! Yöneticilerin sayısız aksiyonlarından bazı örnekleri aşağıda listeledim:

  • Geri bildirim araçları kullandılar
  • İş tanımlarını, ölçütlerle ve görevlerle revize ettiler
  • Yoğun dönemler sırasında işe alım süreci kalitesini iyileştirdiler
  • Yeni Takım Liderlerine terfiye bağlı maaş artışı sağladılar
  • Dikkate değer başarıları ve doğum günlerini, aylık öğle yemekleriyle kutlayarak moralleri yükselttiler
  • Departmanlar arası iş birliği ve eğitim fırsatları tasarladılar

Bir grup olarak yöneticiler, ölçülebilir dahili geliştirmeler de inanılmaz ilerleme kaydettiler ve bunu çalışanlarıyla güven inşa etmeye odaklanmanın bir sonucu olan aksiyonlarına bağladılar. Yöneticiler arasında daha önce var olmayan “misyonumuzu yerine getirmeyi çok seviyoruz!” düşüncesiyle oluşan bir enerji, adanmışlık ve gayret vardı.

Bu, ortaklık kurduğumuz organizasyonlarda düzenli bir şekilde gerçekleşen ve anlatmaktan gurur duyduğum çok sayıda hikayeden yalnızca biridir. Bu şekilde mükemmel iş yerleri yaratmaya yardım ederek toplumsal misyonumuza bağlı kalmış olabilmekteyiz. Güven; inovasyondan mali sorumluluğa, markalaşmanız dahil yaptığınız her şeyi etkiler. Yüksek güven ortamını inşa etmenin önemli çaba, bağlılık ve zaman gerektirdiğini biliyoruz ancak ödülü sıra dışıdır. En iyi işverenler listelerimizi oluşturan bazı üstün şirketlere bir göz atmanızı tavsiye ederim.

Yaptığımız şeyi yapmaya devam etmemizin nedeni, mükemmel bir iş yeri yaratmada kararlı şirketlerden deneyimlediğimiz bağlılık ve bu şirketlerin başarı hikayeleridir. Şirketiniz mükemmel olabilir mi? Biz cevabın evet olduğuna inanıyoruz.

Alicia Lewis, Great Place to Work®'ün ABD ofisinde İş Geliştirme Danışmanıdır.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC