Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Yeni Kuşak’ta Liderlik Arayışı

Günümüzde işverenlerin amacı; “yetenek” olarak sınıflandırdıkları, insanları kendi organizasyonlarına çekerek uzun vadede çalışan potansiyelini maksimum seviyeye çıkararak karşılıklı kazan-kazan durumu sağladıkları durumdur. Hiç şüphesiz ki yeni kuşak çalışanlar, harika bir iş yeri tanımı içerisinde, liderlik de ön sıralarda gelen başlıklardan biridir. Liderlik çalışanın bireysel gelişiminde, işyeri kültürünün oluşumunda doğrudan etkilidir ve bu sebeple belli özellikler barındırmalıdır.

Liderlik kavramı şirketler için önemlidir. Çünkü çalışan liderlik yaptığı konumda, yaptığı işi ve çalıştığı şirketi temsil eden bir figürdür. Aynı zamanda, liderin yaklaşımı çalışanın kendini güvende hissedip hissetmeyeceğini de belirlemektedir. Yani bir lider çalıştığı yerin kültürünü oluşturan ana dinamiklerinden olduğunun bilinciyle hareket etmeli ve çalışanlara yaklaşımını buna göre şekillendirmelidir.

Çalışan gözünden iyi bir lider olmak ise;

Her çalışan kendi gelişim alanına ulaşarak, yeni amaçlar oluşturur ve bunları başarmayı hedefler. Ancak bu hedefe ulaşmak için çalışan kendi potansiyelini geliştirerek ilerlemesi gerekir. Bunun için çalışan olarak öncelikle kendi sınırları dışına çıkarak; yeni şeyler denemeli, öğrenmeli ve gelişime açık olmalıdır. İyi bir lider ise çalışanın potansiyelinin farkında olmalı ve ona çalışma alanında fırsatlar tanıyarak, çalışanın kararlarıyla hareket etmesine olanak onu iyi bir lider olarak yetişmesine olanak sağlamalıdır. Bu sayede çalışan kendi kararlarının sonucunu görebilir, önceden hatalarını avantaja çevirebilir ya da bunlardan ders çıkarabilir. Öte yandan bu süreçte lider kişi, çalışanın iş süreçlerinde nasıl hareket ettiğini takip etmeli ve gerekli durumlarda olaylara müdahil olarak çalışanın gelişimine katkı sağlayabilmelidir. Yalnız bırakılan bir çalışan ise aksi takdir de potansiyelini ortaya çıkaramaz. Gelişim alanına mutsuzluk içine girer ve bağlanma süresinde  ise kopukluk meydana gelir. Bu çalışanlar da mutsuz bir şekilde çalışma gösterir.

Peki yeni nesil liderlik kavramları nedir?

Lider kişiler en başta net hedefler belirleyerek, onu takip edenlere karşı her zaman açık sözlü olup verdikleri kararlarla ilham verirler. Yani hedefin aynı olduğu bir yolculukta iletişimin gücünü en verimli seviyede kullanır ve yanındaki bireyleri de iyi bir lider olarak yetiştirmek adına etik kişiliklerini ortaya koyarlar.

Liderlerin çalışana ve kurum kültürüne olan etkilerini kısaca böyle özetleyebiliriz. Great Place to Work® yolculuğunda olan şirketler; Kendi kurum kültürlerin de çalışan potansiyelini maksimuma çıkaracak olan yeni nesil genç yetenekler, kendi şirketlerinde dönüşüm ve dijitalleşme süreçlerinde aktif bir rol alması gerektiği günümüzün gerçeğidir. Bu şirketler aynı zamanda kurum kültürü içineki birer liderlerdir. Bu yolculuğu harika bir işyeri olma gayesinde tamamlamak isteyen şirketler hem finansal hem de organizasyonel faydayı kısa sürede göreceklerdir.

Herkese bu yolculukta başarılar!

 

Alihan Eyüboğlu

Danışman - Caligo Data Management Consultancy



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC