Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Yüksek Güven Kültürü Avrupa'da İş Performansını Nasıl Artırıyor?

creative business people working on business proje 2023 11 27 05 05 31 utc

Great Place To Work® araştırmaları pozitif iş yeri kültürü ile gelişmiş verimlilik ve üretkenlik, çalışan bağlılığı, inovasyon, çeviklik, çalışan refahı ve müşteri deneyimi arasındaki yadsınamaz bağlantıyı ortaya çıkartıyor.

İş yeri kültürünün iş sonuçlarını iyi ya da kötü yönde etkilediğini sezgisel olarak biliyor olabilirsiniz ancak elbette bilmek yeterli değildir.

Liderlerin dikkatini vermesini, stratejik olarak odaklanması ve bu konuda harekete geçmesini sağlayacak en önemli şey verilerdir. Veriler liderlere kültür değişiminin kârlılığı etkilediğine dair önemli kanıtlar sunmanızı sağlar.

Yeteneklere ulaşmadaki zorluklar, ekonomik belirsizlik, iklim değişikliği ve jeopolitik gerilimlerin ortasında, Avrupa bölgesinde faaliyet gösteren organizasyonların liderleri bu alanlarda rekabetçi kalabilmek için esnek ve ileri görüşlü iş yeri kültürleri yaratmaya odaklanmalarını kaçınılmaz kılıyor.

Fortune 100 Best Companies to Work For™ in Europe, listesinde yer alan şirketler diğer organizasyonların izleyebileceği bir yol haritası sunuyor. Avrupa’daki standart iş yerlerine kıyasla en iyi iş yerlerindeki şirketlerin çalışan deneyimlerine baktığımızda, iş yeri kültürünün iş performansı üzerindeki etkisini bariz bir şekilde görüyoruz.

Bu organizasyonlar, çalışanlarla yüksek düzeyde çeviklik, bağlılık, takdir etme, üretkenlik ve çalışan refahı sağlayan güçlü bağlantılar kuruyorlar.

Bunu 5 başlık altında toplayabiliriz:

1. Harika iş yerleri daha üretkendir

ABD ve Avrupa üretkenliği arasındaki uçurum genişlemeye devam ediyor. ABD'nin üretkenliği, COVID-19 salgınının patlak vermesinden bu yana yatay bir çizgi çizdiği ve hatta biraz düştüğü Avrupa'yı geride bırakıyor. Rekabetin artması ve Avrupa'nın daha üretken olması ön plana çıkıyor.

 Fortune 100 Best Companies to Work For™ in Europe Liste’sinde çalışanların %90'ı, işi bitirmek için ekstra çaba gösterdiğini söylerken, Avrupa'daki standart bir iş yerinde bu oran %59; bu da %50'lik bir fark anlamına geliyor. İşi yapmak için fazladan çaba göstermek, her liderin istediği ve ihtiyaç duyduğu bir durumdur ancak iş birliği kültürü yaratmadığınız sürece bu durumun gerçekleşmesini beklemek güçtür.

Üretkenliği artıran şey nedir? Dostluk. Great Place To Work® araştırmaları, bu şirketler arasında fazladan çaba vermenin 1 numaralı itici gücünün takım ruhu olduğunu gösteriyor. Çalışanlar, ekip arkadaşlarının iş birliğine güvenebileceklerini hissettiklerinde iş yerinde fazladan çaba gösterme olasılıkları %108 daha yüksektir.

Çalışanlarınızın daha fazla çaba göstermelerini mi  istiyorsunuz? O zaman çalışanların birbirlerine güvenebileceklerini hissettikleri bir kültür oluşturarak başlayın.

2. Harika iş yerlerinde çalışan bağlılığı ve şirketlerini en iyi iş yeri olarak tavsiye oranları çok daha yüksektir

Avrupa'nın zorlu işgücü piyasası, liderlerin en iyi yetenekleri elde tutabilmek için iş yeri kültürlerini iyileştirmeleri gerekliliği konusunu ön plana çıkartıyor.

Avrupa'nın En İyi 100 İş Yeri içerisinde, çalışanların %86'sı bulundukları organizasyonda uzun süre çalışmayı planlarken, ortalama bir Avrupa işvereninde çalışanların yalnızca %60'ı bu konuda pozitif düşünceye sahip.

Yüksek çalışan devir hızı gelir, moral ve üretkenlik açısından maliyetli olabilir ve artan iş gücü ve beceri eksiklikleri ile öneriler ve yönlendirmeler her şeyi değiştirebilir.

Harika iş yerlerindeki çalışanların yaklaşık %90'ı şirketlerini ailelerine ve arkadaşlarına harika bir iş yeri olarak önerirken, ortalama bir iş yerlerinde bu oran %55'tir; yani en iyi iş yerlerinde bu oran %62 daha yüksektir.

Peki çalışan bağlılığını ne sağlar? Güçlü amaç duygusu. Yaptığınız için bir anlamı olduğunu hissetmek, çalışanların bağlı bulundukları organizasyonda uzun süre çalışmak isteme ve kalma olasılığını %67 oranında artırır.

Çalışan bağlılık seviyenizi artırmak mı istiyorsunuz? Onların  işlerinin önemli olduğunu hissetmelerini sağlayın.

3. Harika iş yerleri daha yüksek inovasyon ve çeviklik seviyelerine sahiptir

Rekabetçi kalabilmek için liderlerin iş gücünün yenilikçi ve uyarlanabilir olmasına ihtiyacı vardır. Çeviklik eksikliği, yapay zekaya uyum sağlama ve çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) hedeflerinize ulaşma yeteneğinizi azaltacaktır.

Avrupa'nın En İyi 100 İş Yeri Listesi'ndeki çalışanların yaklaşık %90'ı, sahip oldukları iş gücünü başarı için gereken değişikliklere uyum sağlayabilen kişiler olarak tanımlıyor - bu Avrupa’daki standart bir iş yerine göre %54'lük bir artış demektir.

Aynı zamanda, inovasyon oranları da %66 daha yüksektir.

Çevikliği ne sağlar? Yeni şeyler denemeyi kutlamak. Sonuç ne olursa olsun, insanları yeni şeyler denedikleri için kutlayan organizasyonların kültürlerini çevik olarak tanımlama olasılığı %66 ve kültürlerini yenilikçi olarak tanımlama olasılığı %36 daha yüksektir.

İnovasyonu teşvik eden nedir? Eğitim ve gelişim fırsatları. Çalışanlara bu fırsatlar verildiğinde, anlamlı inovasyon fırsatlarına sahip olduklarını ifade etme olasılıkları %69 daha yüksektir. 

4. Harika iş yerleri, iş-yaşam dengesinin teşvik edilmesi ile psikolojik ve duygusal olarak daha sağlıklıdır

Avrupa’daki bazı şirketler dört günlük çalışma haftasını savunmuş ve benimsemiş olsa da, bu tek başına çalışanların daha iyi bir iş-yaşam dengesine veya daha sağlıklı bir kültüre sahip olduğu anlamına gelmez.

Avrupa'daki standart iş yerlerinde çalışanların yalnızca %53'ü kültürlerini psikolojik ve duygusal olarak sağlıklı olarak tanımlarken, Avrupa'nın En İyi 100 İş Yeri Listesi'nde bu oran %85 olarak göze çarpıyor. Bu da %63 daha yüksek bir oran demek.

Ayrıca, Avrupa'nın En İyi 100 İş Yeri Listesi'ndeki çalışanların %85'i iş ve özel yaşamları arasında denge kurmaya teşvik edildiklerini ve %92'si gerektiğinde izin alabileceklerini söylerken, bu oran Avrupa'daki ortalama iş yerlerinde sırasıyla %53 ve %63'tür.

Tükenmişlik ve iş yeri stresinin Avrupalı iş yerlerine yılda yaklaşık 3,2 milyar Euro'ya mal olduğu tahmin edilmektedir.

İş yerinde ruh sağlığını ne destekler? Kapsayıcılık ve aidiyet. İş yerinde kendileri olabileceklerini hisseden çalışanların, psikolojik ve duygusal olarak sağlıklı bir iş yerine sahip olduklarını ifade etme olasılıkları %45 daha fazladır.

5. Müşteri memnuniyeti daha iyidir

Yüksek güven kültürüne sahip harika iş yerleri, verimli bir iş yeri ortamı sağlar. Liderler çalışanlarını önemsediğinde, çalışanları daha verimli çalışır ve bulundukları organizasyonu önemser. Bunların tümü müşteriler üzerinde olumlu bir deneyim oluşturur.

Listedeki iş yerlerinde, çalışanların %91'i şirketlerinin çalışmak için harika bir yer olduğunu söylerken, bu oran ortalama bir organizasyonda %59'dur. Listedeki çalışanların %89'u, müşterilerinin hizmetlerinin mükemmel seviyede değerlendirdiğini ifade ederken, bu oran standart işverenlerde %61'dir.

Müşteri başarısını sağlayan nedir? Uyum sağlama ve gurur. Çalışanlar, iş yerlerinin çevik olduğunu düşündüklerinde hizmetlerinin mükemmel olduğunu söyleme olasılıkları %57 ve yaptıkları işin bir fark yarattığını düşündüklerinde ise bu oran %50 daha fazladır.

Veriler gösteriyor ki; olumlu bir iş yeri kültürü, yüksek performanslı bir iş başarısı için olmazsa olmazdır.

Bu nedenle tüm organizasyonlar kendi iş yeri kültürlerini değerlendirmeli, iyileştirilmesi gereken alanları belirlemeli ve anlamlı değişiklikler yapmayı hedeflemelidir. İşinizin geleceği buna bağlıdır.



Bültenimize Abone Olun
0 (212) 236 50 20
©2024 © Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC