Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Servier İlaç: Sağlık Sektöründe İnsan Odaklı Liderlik

Zeynep Aar Servier lacampAratrma Blog Kapak

Servier İlaç ve Araştırma A.Ş., 1986 yılında kurularak Türkiye'deki ilk Fransız ilaç firması olma unvanını kazandı. Küresel sağlık sektöründe 150 ülkede faaliyet gösteren ve 21,900 çalışanıyla öne çıkan Servier, özellikle ilaç araştırma ve geliştirme konusunda büyük bir adanmışlık sergiliyor. Yenilikçi, teknolojik ve çevreci yaklaşımlarıyla dikkat çeken bu vakıf yönetimli şirket, kardiyoloji ve onkoloji başta olmak üzere birçok terapötik alanda dünya çapında tanınan lider bir konumda.

Servier'in çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet konularındaki yaklaşımları, şirket kültürünün temel taşlarını oluşturuyor. "Türkiye'nin En İyi İşverenleri™" ödülünü üst üste kazanarak, çalışan deneyimini ve kurum kültürünü sürekli iyileştirme çabalarının bir göstergesi olan bu başarılar, Servier'in sektördeki yerini pekiştiriyor. İnsan ve Kültür Direktörü Zeynep Ağar ile gerçekleştirdiğimiz bu sohbette, Servier'in insan odaklı yaklaşımına ve sosyal sorumluluk projelerini nasıl hayata geçirdiğine dair değerli bilgiler bulabilirsiniz.

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyimi sunuyorsunuz bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

Servier Grubu olarak, 150 ülkede faaliyet gösteren ve farklı geçmişlerden ve perspektiflerden gelen 21,900 çalışanımızla ortak bir amaç etrafında birleşmiş bulunmaktayız.

Çeşitlilik ve kapsayıcılık, Servier Grup politikalarımızın önemli bir parçasıdır. Grubumuz özellikle son yıllarda Çeşitlilik ve Kapsayıcılık alanında önemli girişimlerde bulunarak bu konuyu Kurumsal Sosyal Sorumluluk stratejisi altındaki ana başlıklardan birisi olarak benimsemiştir ve bu alanda projeler geliştirmektedir. Tüm çalışanlara yönelik farkındalık eğitimleri, Çeşitlilik ve Kapsayıcılık haftası adı altında aktiviteler, seminerler düzenlemekte ve ülkeler bazında lokal aksiyon planları üzerinde çalışılmaktadır. Şirketimiz için Çeşitlilik ve Kapsayıcılık alanında yapılan tüm çalışmalar, bu konuda prosedürler ya da programlar oluşturmanın ötesinde karşılıklı saygı ve güvenle yapılandırılmış bir çalışma ortamı oluşturmaya yöneliktir.  

Servier Türkiye Yönetim Kurulumuz çeşitliliği; ilerleme, performans ve yenilik için bir itici güç olarak görmektedir ve ayrımcılıkla mücadele etmeye kararlıdır. Faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda, çalışanlarımızın kendilerini değerli hissettiği, çeşitlilik ve kapsayıcılığın ön planda olduğu bir çalışma ortamı sağlamayı amaçlıyoruz.     

Çeşitlilik ve kapsayıcılık konusunda bazı örnekler paylaşmak gerekirse, kadın çalışanlarımızın sayısı önemli göstergelerden birisidir. Mevcut çalışan sayımızda kadın çalışan oranı %49 ve kadın yönetici oranımız ise %56’dır.  Ayrıca, çalışanlarımızın yaş aralığı 25 ile 55 arasında değişmektedir, bu da farklı jenerasyonların birlikte çalışarak şirketimize farklı bakış açıları kazandırdığını göstermektedir. Şirketimizdeki düşük işten ayrılma oranı ve yüksek çalışan kıdemleri, politikalarımızın çalışanlarımız tarafından memnuniyetle karşılandığını ve şirkete olan bağlılıklarının yüksek olduğunu göstermektedir.

Bu yıl katılmış olduğumuz Great Place To Work Trust Index™ anketinde çalışanlarımız tarafından en yüksek puanlanan sorular özellikle Çeşitlilik ve Kapsayıcılık alanındaki sorular oldu. Bu alana dair yaptığımız tüm çalışmaların, çalışanlarımız tarafında olumlu bir karşılığının olduğunu görmek bizim için çok kıymetli.

Servier Türkiye olarak İnsan Kaynakları politikalarımız, çalışanlarımızın fikirlerini rahatça paylaşabilmelerini, kendileri olabilmelerini ve değerli hissetmelerini sağlamak üzerine yapılandırılmıştır. Çalışanlarımızın yapmış olduğu işlerden tatmin olmalarını sağlamak her zaman önceliklerimiz arasında yer almaktadır. Bu yaklaşım, çalışanlarımızın şirkete olan bağlılıklarını ve aidiyet duygularını pekiştirmektedir.  Örneğin, düzenlediğimiz İK Sahada, İK Direktörü ile birebir görüşme oturumları, Bir Önerim Var platformu, katıldığımız Great Place To Work ve Gallup anketleri gibi geri bildirim araçları, çalışanlarımızın şirket politikaları hakkında görüşlerini rahatça dile getirmelerini sağlamaktadır. Dile getirilen öneriler ve geri bildirimler süreçlerimizi birlikte şekillendirmek adına aktif olarak kullanılmakta ve çalışanlarımızın kendilerini değerli hissetmelerine katkıda bulunmaktadır. Çalışanlarımızdan aldığımız olumlu geri bildirimler, şirket içindeki aidiyet duygusunun yüksek olduğunu ve çalışanlarımızın kendilerini şirketin önemli bir parçası olarak gördüğünü göstermektedir. Ayrıca, kişisel gelişim eğitimleri, çeşitli etkinlikler ve şeffaf iletişim kanallarımız ile çalışanlarımızın profesyonel ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmaktayız. Bu tür uygulamalar, çalışanlarımızın yeteneklerini ve potansiyellerini en iyi şekilde kullanmalarına olanak tanımakta ve onları motive etmektedir.

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?

Servier İlaç olarak kültürümüzün temelinde iş birliğine dayalı, dinleme odaklı ve çalışanlar ile hiyerarşik & pozisyon bazlı ayrımdan uzak bir iletişim kültürü yer alır. Şirket kültürümüzün iletişim anlayışına göre, seviye farkı gözetmeksizin bütün çalışanlarımız herhangi bir zaman kısıtlaması olmadan hem kendi yöneticileriyle hem de İnsan Kaynakları yöneticileriyle hiçbir zorluk yaşamadan iletişime geçip sorularını sorabilir ve fikirlerini paylaşabilirler. Buradan hareketle, iletişim kültürü içerisinde bizim için 2 faktör bulunur: Dinlemek ve iletişimde olmak

Dinlemek tarafı bizim için geri bildirim kültürü yaratmak ile başlar. Şirketimizde hem geri bildirim almak hem de geri bildirim vermek teşvik edilmekte, tüm uygulamalarımız bu noktayı odakta tutarak tasarlanmaktadır.

Çalışanlarla yöneticiler arasında birebir yapılan yıllık performans görüşmeleri, şirket üst yönetimi için 360 derece geri bildirim değerlendirmesi, İnsan Kaynakları direktörü ile birebir sohbet toplantıları, İnsan kaynakları departmanındaki tüm çalışanlar tarafından Türkiye genelinde yapılan saha ziyaretleri, tüm çalışanlarımızın isimlerini vererek veya gizli tutarak şirketimizdeki uygulamalarla ilgili görüşlerini paylaşabildikleri, geri bildirim verdikleri ve öneride bulundukları “Bir Önerim Var” platformu, işe yeni başlayan kişilerle deneme süresi bitiminde yapılan onboarding görüşmeleri, ayrılmak isteyen çalışanlarla yapılan çıkış mülakatları ile çıkış anketleri, kıdemli Medikal Delegelerimiz ile henüz kariyerlerinin başında olan ve şirketimize yeni girmiş Medikal Delegeler arasında yapılan mentörlük çalışmaları ile  Great Place To Work ve Servier Grup tarafından düzenlenen Gallup – Pulse anketlerinin sonuçlarını paylaşmak adına İK tarafından tüm çalışanlar ile açık bir şekilde gruplar halinde düzenlenen geri bildirim toplantıları ve çalıştaylar şirket içindeki iletişim unsurlarını belirten bazı somut uygulamalarımız arasındadır.

Çalışanların fikirlerinin sorulması, gelişim alanlarının belirlenmesi sürecinden itibaren aksiyon planlarının belirlenmesi süreçlerine kadar her aşamaya dahil edilmeleri şirket kültürümüzde önemli bir yerde yer almaktadır. Bu geri bildirim mekanizmaları ve daha da önemlisi, alınan geri bildirimlerin aksiyona geçirilmesindeki kararlılık, çalışanlarımız arasında şirketimizi çalışılmak için tercih edilen bir yer yapmak konusunda her zaman çok kıymetli görülmektedir. Çalışanlar bu şekilde çözümün bir parçası olduklarını hissetmekte, iş birliğine gönüllü olmakta ve bu da çalışan aidiyetini daha da arttırmaktadır.

Şirketimizi çalışmak için harika bir işyeri yapan özelliklerin içerisinde, çalışanlarımızın iş ve özel yaşam dengelerini ve esenliklerini sağlamak için gösterdiğimiz özen de yer alır. Merkez ofis çalışanlarımız için Home Office ve esnek çalışma saati uygulamamız, şirket tarafından verilen yıllık izin günlerinin sayısının kanuni olarak belirlenen izin günü sayısının üzerinde olması, Merkez Ofis çalışanları için serbest kıyafet uygulaması, e-maillerin altında “SERVIER Group çalışanına gönderilen herhangi bir mesaj, normal çalışma saatleri dışındacevaplanamayabilir.” Ibaresinin bulunması, “Birlikte Kahvaltı” ve “Biz Bize Aktiviteler” organizasyonları bu konudaki uygulamalarımız arasındadır.

Şirketimizde, çalışanlarımızı yetkilendirmek öncelik verdiğimiz bir prensiptir. Bu kapsamda, “çalışma ve proje grupları” bizim için öne çıkar. Bu şekilde, çalışanlarımızın kişisel ve profesyonel gelişimlerini destekleyerek ve kolektif bir çalışma ortamı yaratmaktayız.  Topluma ve çevreye katkı sağlayan sosyal sorumluluk proje grubumuzun gerçekleştirdiği faaliyetlerle değerlerimizi hayata geçiriyoruz. Çalışanlarımızı eşsiz hissettirecek etkinlikler ve özel gün kutlamaları ile birlikte vakit geçirerek ekip ruhunu güçlendiriyor ve motivasyonu artırıyoruz. Dijital proje grubumuz ile yenilikleri yakından takip ediyor ve süreçlerimize entegre ederek rekabet avantajı elde ediyoruz. Takdir ve ödüllendirme süreçlerimizi belirlerken, her zaman çalışanlarımızın ve şirketlerimizin gerçekliğinden yola çıkarak ve aldığımız geri bildirimlerden faydalanarak gerçek ihtiyaçlara odaklanmaktayız. Bu doğrultuda iş yeri kültürümüzün merkezindeki insan odaklı yaklaşımımızı temel alarak, gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerde çalışanlarımızın refahını en üst düzeye çıkarmayı amaçlıyoruz.

Bütün bu uygulamalarımız, iş yerimizin harika bir çalışma ortamı olmasını sağlarken, çalışanlarımızın memnuniyetini ve performansını artırmada önemli bir rol oynuyor.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var?

Servier için "güven" kavramı, organizasyonun her yönüne entegre edilmiş çok boyutlu ve derin bir anlam taşımaktadır. Güven, hasta deneyiminden başlayarak, çalışanlarımızı ve iş yapış modelimize kadar her alanda temel unsur olarak yer almaktadır. Bu kültürü güçlendirmek için yönetici ve liderlerimizin dahil olduğu çeşitli çalışmalar yürütmekteyiz.

Öncelikle, açık ve şeffaf bir iletişim ortamı oluşturmayı hedefliyoruz. İletişimimizin temelinde işbirliğine dayalı, dinleme odaklı ve hiyerarşik ayrımdan uzak bir anlayış bulunmaktadır. Çalışanlarımızı süreçlerimizle ilgili bilgilendirmek ve onların fikirlerini paylaşabilecekleri geri bildirim görüşmeleri düzenlemek bu anlayışın bir parçasıdır. Örneğin, yıl ortası ve yıl sonu süreçlerimiz hakkında bilgilendirme toplantıları düzenleyerek, çalışanlarımızı güncel durumumuz ve hedeflerimiz hakkında bilgilendirir ve sorularını yanıtlarız.

Sosyal sorumluluk faaliyetleri de organizasyonumuzun güven kültürünü desteklemek için önemli bir araçtır. Çalışanlarımızla birlikte topluma katkı sağlayacak faaliyetlerde rol alarak takım ruhumuzu ve dayanışma duygularını güçlendirmeyi amaçlamaktayız. Projeler öncesinde ve sonrasında iç iletişim çalışmalarıyla çalışanlarımızın projelerin önemini ve amacını vurgulamaktayız. 2017 yılından bu yana birçok projeye imza attık. Son bir yıl içinde gerçekleştirdiğimiz bazı projelerden bahsetmek gerekirse; deprem felaketinin ardından Servier Grup olarak, Mécénat Servier Yardım Fonu ve İhtiyaç Haritası ile işbirliği yaparak Kahramanmaraş'ta bir Toplum Merkezi inşa ettik, Kilyos sahilde çevre temizliği yaptık, İstanbul Maratonu'nda geleceğin hekimlerine destek olmak için koştuk ve Hatay'da bir ortaokula kitap gönderdik. Tüm bu faaliyetler, sadece topluma ve çevreye katkı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda çalışanlarımız arasında güven ve bağlılık duygularını artırmaktadır.

Bir diğer önemli uygulamamız ise saha ekibimize yeni başlayan çalışanlarımız için oluşturduğumuz eküri sistemidir. Bu sistemle deneyimli çalışanlarımız, yeni katılan çalışma arkadaşlarına rehberlik ederek onların profesyonel gelişimlerini desteklemektedir. Böylelikle, yeni çalışanlarımızın kuruma daha hızlı adapte olmalarını sağlarken karşılıklı güveni pekiştirmeyi hedeflemekteyiz.Sonuç olarak, güven kültürü organizasyonumuzun temel unsurlarından biri olup tüm faaliyetlerimizde bize rehberlik eder. Yöneticilerimiz ve liderlerimiz, bu kültürü güçlendirmek için çeşitli çalışmalara aktif olarak yer almaktadırlar.

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir?

Servier’i diğer şirketlerden ayıran en belirleyici özelliklerden bir diğeri de eğitim ve gelişime verdiği değer, yaşam boyu öğrenme odağı ve koçluk kültürüdür. Şirketimiz, çalışanlarımızın potansiyellerini artırmak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli programlar sunmaktadır.

Eğitim ve gelişim programları, yaşam boyu öğrenme kültürünü destekleyerek çalışanlarımızın sürekli olarak kendilerini geliştirmelerini sağlar. Bu programlar, Satış ve Merkez Ofis kadrolarımıza ve kariyer basamaklarına göre farklılaştırılmış, iç ve/veya dış kaynaklardan eğitimler sunar.

Satış ekibimiz için, Şirketimize yeni giren Medikal Delegelerimiz (Tıbbi Mümessil), ilk olarak Eğitim birimi tarafından ürün, medikal bilgi ve satış teknikleri eğitimine alınırlar. Bu sürecin tamamlanmasının ardından diğer faz eğitimler verilir ve çalışanlar satış kadrolarının kariyer basamaklarında ilerledikçe eğitimleri özelleşerek devam eder. Ayrıca koçluk süreçlerini destekleyen sistemler güncellenmekte ve bu doğrultudaki eğitimler yine aktif olarak yıl içerisinde devam etmektedir.

Satış ekiplerimize verilen bu eğitimlerin yanısıra, Merkez Ofis çalışanlarımız için eğitim ihtiyaçları belirlenirken yıllık performans görüşmeleri sonucunda çalışanların yöneticileri ile mutabık kaldıkları ihtiyaç noktalarına dair eğitim konularına ve stratejik olarak yönetim tarafından belirlenen konulara odaklanılır; bu doğrultuda yıllık eğitim planları yapılır. Bu kapsamda dış ve iç kaynaklar kullanılarak eğitimler tüm seviyeler için düzenlenilir. Bunlara ek olarak, Fransa Merkez'de aldığımız ve Grup tarafından sunulan eğitimler de bulunmaktadır.

Çalışanlarımızın yabancı dil gelişiminin kendi kariyerleri için olan önemin farkında olarak, Merkez Ofis ve Saha çalışanlarımıza İngilizce eğitim desteği vermekteyiz. Ayrıca Merkez Ofis çalışanlarımız, Fransızca dil eğitimi desteğinden de faydalanmaktadırlar.

Lokal olarak uygulamaya geçirdiğimiz Blue Ocean (BO - Mavi Okyanus) metodolojisi ise, son 2 yıl içerisinde yönetimsel performansımızda ve aynı zamanda çalışanlarımızı farklı projelerde değerlendirerek gelişimlerini  desteklemekte büyük rol oynayan faktörlerden birisi olmuştur. Bu konuda uzman ve daha öncesinde bazı diğer Servier ülkelerinde aynı konuda çalışmış spesifik danışmanlar yürüttüğümüz bu süreci çalışmalarımıza hem Liderlik metodolojisi olarak hem de strateji & proje oluşturma süreci olarak entegre ettik. 

“Yöneticilerimizi kendi içimizden yetiştirme” prensibimize uygun olarak  çalışanlarımızın kariyer hedeflerine ulaşmalarını ve gelişimlerini sağlamak adına onların liderlik becerilerini güçlendirmelerini teşvik eden uzun vadeli kariyer planlamaları kapsamında organizasyon içindeki çok fonksiyonlu liderleri yetiştirmekteyiz.  Çalışanlarımızın yıllık hedeflerini, motivasyonlarını ve kariyer hedeflerini belirlemelerine yardımcı olan global performans sistemimizin ve koçluk – mentörlük programlarımızın katkısı ile bu süreçleri devam ettirmekteyiz.

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index™ anket verilerinden nasıl faydalandınız?

Trust Index™ anket verileri, kurum kültürümüzü değerlendirmek ve çalışanlarımızın deneyimlerini derinlemesine anlamak için kıymetli bir kaynak sağlamaktadır. Analizlerimiz sonrasında şeffaflıkla bu verileri departmanlarla paylaşıyor ve çalışanlarımıza sunumlar düzenliyoruz. Güçlü yönlerimizi sürdürmek ve gelişim alanlarımızı belirlemek için bölgesel ve departman bazında çalıştaylar yapıyoruz. Bu çalıştaylarda, Trust Index™ anket verilerini ve Blue Ocean – Mavi Okyanus liderlik stratejisini kullanarak ekiplerle işbirliği içinde aksiyon planları oluşturuyor ve bu planları stratejik hedeflerimize entegre ederek uygulamaya başlıyoruz, böylece şirketimizin genel performansını iyileştirmeye odaklanıyoruz.

Bunlara ek olarak Trust Index™ anket sonuçları, bizler için önemli bir KPI. Bu bahsettiğimiz çalıştaylar ve aksiyon planları kapsamındaki ilerlememizi, bir sonraki yılın Trust Index™ soruları ile ölçümlüyor, gelişimimizi takip ediyoruz.

Servier İlaç organizasyon kültürü hakkında daha fazla bilgi için şirket sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 



0 (212) 236 50 20
©2024 © Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC