Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Kariyer.net: Sürprizlerimizle sık sık çalışanlarımızın kapısını çalıyoruz

Çağlayan Karalar - Kariyer.net İnsan Kaynakları ve Eğitim Genel Müdür Yardımcısı

1999’da kurulan ve Türkiye’nin ilk ve en büyük online istihdam platformu olan Kariyer.net, yeni nesil teknolojileri kullanarak, iş arayanlarla işverenleri internet ortamında bir araya getiriyor. Türkiye’deki her bireye kariyer yolculuğunda yol arkadaşlığı yapmayı amaçlayan Kariyer.net’in veri tabanında 25 milyonu aşkın özgeçmiş bulunuyor. Başarılı bir şirket olmak için öncelikle mutlu ve bağlılığı yüksek çalışanlara sahip olmak gerektiğine inanan Kariyer.net, her şeyden önce “bireye” değer veren bir anlayışla kurum kültürünü inşa ediyor. Great Place To Work-Sertifikası™ yanı sıra çeşitli alanlarda En İyi İşverenler ödülüne layık görülen Kariyer.net’in İnsan Kaynakları ve Eğitim Genel Müdür Yardımcısı Çağlayan Karalar ile kurum kültürü alanındaki çalışmalarını konuştuk.

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyimi sunuyorsunuz, bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık, günümüz iş dünyasında artık herkesin “içselleştirmesi” gereken kavramlar. İçselleştirmek ile kastettiğimiz şey bu kavramları bir trend gibi görmemek, tüm çalışmalarda göz önünde bulundurmak ve uygulamalarda bu alanlarda tutarlılığı sağlamak. Kariyer.net olarak bu bilinçle hareket ediyoruz.

Çeşitliliği önemsiyor; öncelikle şirketimizde bir empati ikliminin yayılmasını hedefliyoruz. İşe alım sürecimizde karşımızdaki adayın; yaş, medeni durum, cinsel kimlik/yönelim vb. özelliklerini değil sahip olduğu beceri düzeyini değerlendiriyoruz. Mevcut çalışanlarımızın kariyer gelişimini desteklerken de yine aynı anlayışla “beceri” odaklı ilerliyoruz. Birbirinden çok farklı özellik, kültür ve becerilere sahip çalışanlardan oluşan şirketimizde, farklılıkların fırsata çevrilmesi için neler yapmamız gerektiğini kendimize görev ediniyoruz.

Eşitliği önemsiyor; adil bir yönetim anlayışıyla ilerliyoruz. Kariyer, eğitim ve gelişim fırsatlarının herkes için ulaşılabilir olması adına çalışanlarımızın performansını yakından izliyoruz. Doğru sonuçlar almak için performans değerlendirme sürecini yılda 2 kez gerçekleştiriyoruz.

Kapsayıcılığı önemsiyor; çeşitlilik anlayışımızla da ilintili olarak şirketimizdeki farklı özelliklerdeki çalışanların tümünün düşüncelerini özgürce dile getirebildiği, projelerde söz sahibi olduğu, alınan bir kararın geneli memnun etmesi gerektiği düşüncesiyle hareket ediyoruz.

2020 yılının başında pandeminin hayatımıza girişiyle, alışageldiğimizin dışında, yepyeni normallerin ortaya çıktığı bir hayatın parçası olduk. İş yapış şekillerimiz, çalışma hayatı iletişimimiz, günlük rutinlerimiz bambaşka bir bakış açısı kazandı. Bu süreçte ekiplerimiz büyüdü, güçlendi, yüksek performans sergileyerek güzel başarılara imza atmaya devam etti. Yüz yüze olmasa da ekipler arası iletişimimizi elimizden gelenin en iyisini yaparak farklı kanallar aracılığıyla sürdürmeye çalıştık ve iyi de bir yol aldık.

Kariyer.net liderlerinin bugüne kadarki desteğiyle yaratmayı başardığımız “aile” algısını, yeni arkadaşlarımız için de oluşturmak ve kendilerini aileden biri ve gerçek bir Kariyer.net’li gibi hissetmelerini sağlamak için her salı ofiste olacak şekilde “Süper Salı” buluşmalarını düzenliyoruz.

Süper Salı buluşmalarıyla amacımız;

  • Uzaktan çalışma sürecinde işe yeni başlayan çalışanlarımızın şirkete adaptasyonunu hızlandırmak,
  • Mevcut çalışanlar ile yeni başlayan çalışanlarımız arasındaki iletişim bağını güçlendirmek,
  • İşveren markası algısını geliştirerek, kurum bağlılığını sağlamak ve aidiyet duygusunu pekiştirmek.

Pandeminin iş hayatına zorlu etkiler yaptığı 2019 yılında, ortak bir hedef için çalıştığımız hissini daha da somutlaştırmak için yeni bir uygulamayı hayata geçirdik. Bu doğrultuda 2019’dan bu yana her yıl, şirket hedefimizle birlikte hedefe ulaşıldığında kazanılacak bir ödül tutarı belirliyoruz. Yıl sonunda hedefe ulaştığımızda, tüm çalışanlarımıza eşit olarak bir ödül takdim ediyoruz. Burada amacımız, büyük hedefleri başarabileceğimizi görmek ve başarıları hep birlikte kutlamak… Her yıl başarılarımızı kutlamak için büyük bir etkinlikle de bir araya geliyoruz. Gelecek yılın planlamasını yapıp, yeni hedefler belirliyor, uzun yıldır Kariyer.net ailesinin parçası olan çalışanlarımıza kıdem ödüllerini veriyor, son olarak da birlikte olmanın tadını çıkarıyoruz.

Mutluluk için çalışan bir ekip: Çalışan Mutluluğu Komitesi

Çok daha keyifli ve mutlu bir çalışma ortamı oluşturabilmek ve bunu birlikte başarmak amacıyla tüm çalışma arkadaşlarımızın fikirlerini aldığımız ve katkıda bulunmalarını sağladığımız bir “Çalışan Mutluluğu Komitemiz” var. Çalışan mutluluğu ekibimiz, gönüllü çalışma arkadaşlarımızdan oluşuyor. Komite üyelerimiz çalışanlarımızdan gelen her türlü talebi dinliyor, değerlendiriyor ve buna göre ihtiyaç dahilinde hangi uygulamaların öncelikle hayata geçirilmesi gerektiğiyle ilgili bizlere yön gösteriyor. Komitenin yönlendirmesiyle bir İK uygulamamızı geliştirebiliyor, yepyeni bir uygulamayı hayata geçirebiliyor ya da ihtiyaç duyulan herhangi bir konuda çeşitli eğitimler planlayabiliyoruz.

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?

Daha önce de bahsettiğim gibi çalışanlarımızın “bir ailenin parçası” gibi hissetmeleri bizim için oldukça önem taşıyor. Bu hissin oluşması ise bir dizi tutarlı bakış açısını ve uygulamayı beraberinde getiriyor. Ortak aklın gücüne sonsuz inanıyoruz. Örneğin; her yıl şubat ayında gerçekleştirdiğimiz şirket etkinliğimizi, bu yıl yaşadığımız afetten dolayı bambaşka bir akışta planladık. Önceliğimiz; hizmet alanımız doğrultusunda bir afet anında nasıl toplumsal fayda sağlayabileceğimize kafa yormak oldu. Bunu yaparken 449 çalışanımızla 15 farklı grup kurduk ve her bir gruba bir case study verdik. Profesyonel bir ismin koçluğunda kısa bir zaman diliminde proje fikirleri geliştirdik. Daha sonra projeleri yönetim ekibimize sunduk ve şu an ortak akılla ürettiğimiz projeler arasından seçtiğimiz çalışmaları hayata geçirmek için çalışıyoruz. Birçok kişinin bir şeyler yapmak isteyip, nereden başlayacağını bilemediği bir anda bu çalışmayla afetin yarattığı etkileri hafifletme ihtimalinin bile arkadaşlarımızı iyi hissettirdiğini gözlemledik.

Sürprizlerimizle sık sık çalışanlarımızın kapısını çalıyoruz!

Pandemi itibarıyla hızla evden çalışma uygulamasına geçen şirketlerden biriyiz. İlerleyen dönemlerde başarılı iş sonuçlarımız ve çalışanlarımızdan aldığımız geri bildirimlerle farklı lokasyonlardan ve hibrit çalışma sistemini kalıcı hale getirdik. Bu doğrultuda uzaktan ve ofisten çalışan arkadaşlarımız için günü keyifli hale getirecek sürprizler hazırlıyoruz. Bu bazen sevilen bir sokak lezzeti, bazen talep gören bir eğitim, bazen de bir yoga seansı olabiliyor. Ayrıca yine bu dönemde tüm çalışanlarımıza belirlenen tutarda aylık ek olarak teknoloji yardımı uygulamasını başlattık.

Doğum günü izni, tüm kadın çalışanlarımızın özel günlerinde kullanabildiği “Empati izni”, evlenen ve doğum yapan çalışanlarımız için ek ödeme gibi uygulamalarımız bulunuyor. Özel günleri atlamıyor, sürprizlerimizle her daim çalışanlarımızın kapısını çalıyoruz.

Çalışan Destek Programımız ile çalışanlarımızın beslenme, hukuk, psikoloji vb. birçok alanda özel bir hat üzerinden 7/24 direkt uzmanlara ulaşabildikleri bir program yürütüyoruz. Bu programla özellikle uzaktan çalıştığımız bu dönemde, çalışanlarımızın iş ve sosyal hayatta karşılaşabilecekleri herhangi bir sorunda işin uzmanından destek alma ihtiyacını gidermeyi hedefliyoruz.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var?

Öncelikle şeffaf iletişim ve ulaşılabilirlik olmazsa olmazlarımızdan. Bu doğrultuda ekip üyelerinin başta liderleri olmak üzere diğer departmanlarla olan iletişimlerinin iyi ve yeterli düzeyde ilerlediğinden emin olmak istiyoruz. Bu kapsamda bire bir görüşmeler organize ederek geri bildirimler alıyoruz. Yönetici performans değerlendirme raporlarını online sistemde çalışanlarımızla paylaşıyoruz. Her ay gerçekleştirdiğimiz Pitstop toplantımızda, her yöneticimiz sorumlu olduğu departmanda ayın nasıl geride bırakıldığını, güncellenen hedefleri ve şirketimizle ilgili haberleri çalışanlarımızla paylaşıyor. Böylece her bir çalışanımız hem kendi departmanı hem de farklı departmanlar hakkında birinci ağızdan bilgi alabiliyor.

Süper Salı kapsamında ofise davet ettiğimiz yöneticilerimizin; ailemizin yeni üyelerine sıcak bir karşılama ile hoş geldin diyebilmelerini, çeşitli ekipleri ve yapılan işleri anlatabilmelerini, özellikle birbirine dokunan iş süreçleri varsa bu konularda bilgilendirmelerini, ekip arkadaşları, diğer departman çalışanları ve yöneticileriyle bir araya gelmelerini sağlıyoruz. Böylece karşılıklı olarak çalışanlarımızın birbiriyle kaynaşmasına fırsat yaratıyor, güvenli bir alanda olduklarını hissettirmek istiyoruz.

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir?

Çalışanlarımızın sektörel ihtiyaçlar ve özel ilgi alanları doğrultusunda çeşitli eğitimlere katılmasını önemsiyoruz. Bunun için hem Kariyer.net hem de bağlı bulunduğumuz iLab Holding olarak çeşitli

eğitimler planlıyoruz. iLearn eğitim sistemindeki eğitimler, genellikle zorunlu eğitimler kategorisinde yer alıyor. Bu eğitimlerin tamamlanması için çalışanlarımıza belirli bir süre veriyoruz. Çalışanlarımız da iş yoğunluklarına göre hem zorunlu hem de zorunlu olmayan eğitimlere istedikleri zaman katılabiliyor.

Kariyer.net olarak her yıl çalışanlarımız için bir “Gelişim Hesabı” açıyoruz. Bu uygulamayla mesleki özel eğitim talebi olan çalışanlarımızın taleplerini alıyor, değerlendiriyoruz ve çalışanlarımızın en verimli şekilde bu uygulamadan yararlanmasını sağlıyoruz.

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index™ anket verilerinden nasıl faydalandınız?

Trust Index™ anket verileri, çalışan deneyimini iyileştirmek için odaklanmamız gereken noktalar konusunda bizlere yön gösteriyor. Bu nedenle anket verilerini hem içimizde değerlendiriyoruz hem de ilgili birimlerimizle paylaşıyoruz.



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC