Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Kriz Sırasında Çalışan Bağlılığı Puanlarını Nasıl Artırırsınız?

Şimdi şirketlerin kendileri için çalışan insanlara ilgilenme zamanı. Bu önemli liderlik vasıfları ve uygulamalarıyla çalışanlarla şirket arasında güven, saygı, bağlılık tesis edin ve uzun ömürlü ekipler kurun.

 

Bu bizim için de sürpriz oldu!

2020 yılında birçok liderin beklediğinin aksine, birkaç müşterimizin çalışan bağlılığı puanlarının Covid-19 salgını sırasında önemli ölçüde arttığını gördük.

Mart-Ağustos döneminde (Covid-19 salgının en yoğun olduğu aylar) anket yapmaya karar veren ve Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2021 listesinde bulunan kuruluşlarda, COVID öncesi anket sonuçlarına kıyasla çalışan bağlılığı düzeylerinde gözle görülür iyileşmeler oldu.

Finansal hizmetler sektöründeki şirketlerden biri bunun tipik bir örneği.  Bu şirket bu yılın Mayıs/Haziran aylarında anket gerçekleştirdi ve 2.500 kuruluş çalışanının %89'u çalışan bağlılığı anketimize katılmaya karar verdi ve bu inanılmaz yüksek bir rakamdı.

2019'daki son anketlerinden bu yana, çalışan bağlılık seviyeleri %12 artarak (bu büyüklükteki kuruluşlar yıllık olarak yalnızca %3 oranında bir iyileştirme sağlama eğilimindedir) olağanüstü bir ortalama olan %82'ye ulaştı.

Bu bağlamda bu sonuç, çalışan topluluğunun %82'sinin liderlerine ve şirketlerine tam olarak bağlı olduğunu gösteriyor - bu gerçekten de son derece yüksek bir çalışan bağlılığı puanı!

 

Peki, bir kriz sırasında bu artış nasıl mümkün olabildi?

 

Çalışan bağlılığı neden arttı?

Covid-19, şirket liderleri için mutlak bir test haline geldi. Çalışanlar, bu belirsiz zamanlarda liderlerinin eylemlerini yakından değerlendirme fırsatı buldular. Liderler, krize uygun şekilde müdahale ederek zor zamanların üstesinden gelebileceklerini gösterme şansına sahip oldular. Salgın, liderlere çalışanları karşısında kendilerini kanıtlama fırsatı sundu.

Başarılı şirketlerde, çalışanlar, liderlerinin çalışanları ilk sıraya koyarak, çalışanlara saygıyla muamele ederek ve çalışanlarının işlerini korumak için ellerinden geleni yaparak doğru ticari kararlar aldıklarını hissettiler.

Hiçbir şey, üst düzey liderlerinizin sizi bir insan olarak önemsediğini, sizi makinenin dişlilerinden biri veya şirketin finansal sonuçlarındaki bir sayı olarak görmediğini bilmek kadar çalışan sadakatini ve bağlılığını artıramaz.

 

 

Mükemmel Kültürünüzle Tanının!

Kuruluşunuzun nasıl Great Place to Work™ sertifikasına sahip olabileceğini öğrenmek için iletişime geçin.

Bizimle İletişime Geçin

 

Çalışan bağlılığını sağlayan nedir?

Şeffaf yönetim, güvenilirlik, empati ve sevecenlik, Covid-19 sırasında hızla önemli liderlik vasıfları haline geldi. Ve benim müşterimin çalışan bağlılığında olağanüstü bir artış elde etmesine yardımcı olan da bu vasıflardır.

Müşterimin anket sonuçlarına göre, çalışan bağlılığı üzerinde en büyük etkiye sahip olan anket ifadelerinin şunlar olması şaşırtıcı değildir:

  • “Yönetim, iş uygulamalarında dürüst ve etik davranır”
  • “Üst düzey liderlerimiz, şirketimizin en iyi özelliklerini tam olarak sergiliyor”
  • “Şirketimizin üst düzey liderleri, güvenebileceğim kişilerdir”
  • “Şirketin amacına ve vizyonuna çok inanıyorum”
  • “Şirketimin 'operasyonel hedeflerini ve gelecek projeksiyonunu' tamamen destekliyorum”

Ayrıca, çalışanların anket yanıtlarına ekledikleri yorumlarda aşağıdaki gibi olumlu liderlik ve bağlılık işaretlerini görebiliriz:

  • “Şirket, COVID sırasında zor durumdaki çalışanlar için doğru olanı yaptı, bunu asla unutmayacağız”
  • “Pek çok şirket, bizim şirketimizin attığı adımları atmadı, bu dönemde sadece kârı düşünmeyen bir şirketin parçası olmaktan dolayı gurur duyuyorum"
  • “Şirketimiz için çalışanları her zaman önce gelir. Covid-19 salgını bunu her bakımdan doğruladı.”

 

Ana Eylem Alanları

Bu başarılı şirkette, 2019'dan bu yana en çok iyileşme gösteren anket ifadeleri iletişimin etkinliği ile bağlantılıydı:

  • Yönetim beni önemli konular ve değişiklikler hakkında bilgilendirir.
  • Yönetim beklentilerini açıkça belirtir.
  • Yönetim verdiği sözleri tutar.
  • Yönetimin çalışanları işten çıkarmaya ancak son çare olarak başvuracağına inanıyorum.
  • Yönetim, çalışanları görevlendirme ve koordine etme konusunda iyi iş çıkarıyor.

Üst düzeyde görünür olmak ve çalışan temelli liderlik belirsiz zamanlarda çok önemlidir. Etkin ve açık iletişim ile liderler şirketlerdeki şeffaflığı ve güvenilirliği pekiştirirler.

İşte müşterilerimin çalışanlarından bazılarının söyledikleri:

  • “COVID-19 sırasında şirkete olan güvenimizi artırmak için CEO'muzdan günlük güncellemeler aldık”
  • “COVID-19 salgını ve salgın sebebiyle şirketin attığı adımlar hakkında harika bir iletişim sağlandı”
  • “Şirketimin COVID-19’un üstesinden gelme şekli şaşırtıcıydı, işten çıkarma veya ücret indirimi yapılmadı. Bu, salgının neden olduğu endişe ve stresi epeyce azalttı”
  • “COVID-19 salgınının etkilerini yönetmeye yönelik yaklaşım kesinlikle birinci sınıftı, çalışanların bundan daha fazlasını istemeyeceğine eminim”
  • “COVID krizi sırasında çalışanları ile ilgilenme şekli Şirket hakkında çok şey anlatıyor."

 

Çalışanlara ve amaca öncelik verin!

Küresel olarak, şirketlerin toplumsal bilince sahip olmaları ve işletmelerin en temel amaçlarına geri dönmeleri yönünde bir talep var: İnsanların yaşamları ve genel olarak toplum üzerinde olumlu bir etki yaratmak.

İnsanlardan veya amaçtan ziyade kâra öncelik vermeye devam etmeye karar veren birçok şirket, maliyet düşürme ve personel azaltma taktiklerinin, çalışanlarının uzun vadeli bağlılık seviyeleri üzerinde çok ciddi olumsuz sonuçları olduğunu gördüler. Bu, bazı durumlarda ne yazık ki şirketlerinin kapanması anlamına geliyordu.

Bir İK lideri olarak, kriz zamanlarında olumsuz geri bildirimler veya potansiyel olarak sorunlu yorumlar ve puanlar alacağınızı tahmin etseniz bile çalışanlarınız arasında anket yapma cesaretini gösterememeniz, şirketin başarısı üzerinde yıkıcı sonuçlar doğurabilir.

Aylık bir eğilim anketi gibi basit bir şey, sizin ve üst düzey liderlik ekibinizin şirketteki potansiyel bir çalışan bağlılığı tehlikesini izlemesine, değerlendirmesine ve ölçmesine imkan verir. Özellikle işgücümüz uzaktan çalışıyorsa, çalışan bağlılığı anketinizden elde edilen veriler, belirsiz dönemleri atlatmakta ve uygun adımları gerçek zamanlı olarak atmakta paha biçilmez bir kaynak olabilir.

Çalışanlar, bir kriz sırasında kendilerine nasıl muamele edildiğini uzun süre hatırlayacaktır. Çalışanlara empati ve saygı göstererek ve destek vererek liderlik etmek sadece insanlığa yakışan bir şey değil, aynı zamanda çalışanlarınıza uzun vadede çalışmaya değer bir kuruluş olduğunuza dair güvence vermenin güçlü bir yoludur.  

 

Çalışan bağlılığını geliştirmek için yardıma mı ihtiyacınız var?

 Emprising™ ile kolayca çalışan anketleri yapın ve sonuçlarınızı, analizlerinizi ve eyleme dönüştürülebilir iç görüleri görün. 

İletişime geçin!



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC