Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çalışan Anketi Sonuçları Nasıl Analiz Edilir?

Çalışan anketi sonuçlarınızı aldıktan sonra hangi konuda çalışmalısınız?

Son çalışan bağlılığı anketinizi tamamladığınız için tebrik ederiz! Çalışanlardan geri bildirim almak, güven düzeyi ve performansı yüksek bir organizasyon oluşturmanın ilk adımıdır.

Şimdi,

  • Verilerinizden faydalanma
  • Çalışan görüşlerini alma toplantıları düzenleme
  • Hangi odak alanlarını geliştireceğinize karar verme zamanı

İş yeri kültürünüze en fazla etki eden alanlara odaklanmanız çok önemlidir. Böylelikle somut bir yatırım getirisi görme olasılığınız çok daha artacaktır. Peki en yüksek etkili alanların hangileri olduğunu nasıl belirleyebilirsiniz?

Son 11 yılı aşkın süredir, Trust Index™ çalışan deneyimi anketimizden faydalanarak çalışanlarının geri bildirimlerini alan ve kurum kültürlerini geliştiren yüzlerce organizasyonla karşılaştık. Anlamlı bir kültür değişikliği hedefiyle çalışırken en yüksek (ve en düşük) etkili alanların hangileri olacağını belirlemekle ilgili edindiğim bilgileri burada sizlerle  paylaşıyoruz.

Yalnızca en düşük sonuca sahip alanlara odaklanmak dikkatinizi dağıtabilir.

Bu yaklaşım mantığa aykırı görünebilir ancak bir organizasyonun benimseyeceği en düşük etkiye sahip yaklaşımlardan biri, en düşük sonuca sahip alanlara odaklanmaktır.

Çoğu organizasyonda En iyi işverenler listelerinde yer alan şirketlerde bile, çalışanlar en çok aşağıdaki konularda negatif deneyim yaşadığını belirtiyor.

  • Adil ücretlendirme
  • Kayırmacılık
  • Adil terfi olanakları
  • Şirket politikası

Bu sonuçlar, her büyüklükten ve sektörden şirketlerin çalışan anketi verilerinde net olarak görülebiliyor. Sektör ölçütüne kıyasla düşük puan almadığınız sürece bu alanlara fazla odaklanmayın.

Çalışan deneyiminizi karşılaştırmanın bir yolu, Trust Index™ çalışan deneyimi anketini kullanarak Türkiye’nin En İyi İşverenleri listelerinde yer alan en iyi performansa sahip şirketlerin sonuçları ile sonuçlarınızı kıyaslama yapmaktır. Size düşük gibi görünen bir puan, birçok organizasyonun puanından daha iyi olabilir.

Birçok organizasyon bu alanlardaki düşük puanlara aşağıdaki şekilde tepki verme eğilimindedir:

  • Maaşları arttırma
  • İkramiye verme
  • Süreçleri tanımlama
  • Çalışan tebriklerine daha fazla yer vermek

İK ekipleri, bu tür adımların genel çalışan deneyimini kısa sürede iyileştirmede kilit rol oynayacağını düşünüyor.

Adil ücretlendirme ve yan haklar, çalışanların refahı için temel unsurlardır ancak  tek başına çalışan deneyimini iyileştirmede yeterli değildir.

Organizasyonların neden bu alanlar üzerinde çalıştığını anlamak kolaydır: bu alanlar aynı zamanda çalışanların görüşlerini dile getirdikleri en yaygın konulardır.

Pek çok organizasyonun sormadığı soru ise çalışanların neden bu alanları gündeme getirdiğidir.

Deneyimlerimize göre Çalışanlar, yöneticilerin ve liderlerin onlara saygılı davranıp davranmadığı gibi soyut konular yerine para, yan yaklar, veya izin gibi somut konular hakkında konuşurken kendilerini daha güvende hissediyorlar.

Bu nedenle, görünenin dışındaki gerçek sorunların ne olduğunu öğrenmek için çalışanların görüşlerini almak ve daha derine inmek gerekmektedir. Çalışan deneyiminde her zaman çalışanların başlangıçta söyleyeceklerinden daha fazlası vardır.

Yüksek etkili alanlara odaklanın.

Great Place To Work®’ün Güven Modeli metodolojisi doğrudan çalışan deneyimine etki eden ile bazı alanların organizasyon kültüründe diğerlerinden daha etkili olduğunu bizlere gösterdi.

Çoğu çalışanın bu yüksek etkili alanlardaki deneyimi sürekli olarak olumluysa, çalışan deneyiminin tüm alanları, hatta yukarıdaki popüler olmayan konular bile gelişme eğilimindedir.

İşte en büyük etki yaratma potansiyeli olan alanlar:

  • Organizasyondaki herkese memnuniyetini ifade ve takdir etmek
  • Çalışanların fikirlerini sormak ve bunları değerlendirmek
  • Çalışanları önemli kararlara dahil etmek
  • Yöneticilerin ulaşılabilir olması
  • Çalışanların liderlerden doğrudan cevaplar alabilmesini sağlamak

Birçok organizasyonda bu yüksek etkili alanlardan yalnızca bir veya ikisine odaklanıldığı görülmektedir. Bunu iyi başardıklarında, bir sonraki çalışan anketi sonuçlarında özellikle ücretlendirme ve adalet algıları açısından önemli bir genel gelişme görülüyor.

Yönetim seviyeleri arasındaki deneyim farklılıklarına dikkat edin.

Her bir yönetici için anket sonuçlarına odaklanmak yerine, yönetici seviyeleri arasında çalışan anketi sonuçlarını karşılaştırmak daha etkilidir.

Aşağıdakileri kişilerin deneyimleri arasındaki farklara dikkat edin:

  • Yönetim görevi olmayan çalışanlar
  • ilk ve Orta kademe yöneticiler, Müdürler
  • Üst yönetim

İş yeri deneyiminiz gruplar arasında ne kadar farklılık gösteriyor?

Belirli bir seviyedeki çalışanların deneyiminin daha az olumlu olduğunu tespit ettiğinizde, yöneticilerinizi destekleyerek sonuçlarınızı daha pozitif olarak artırabilirsiniz. Bu yaklaşım, yöneticilerin çalışanlarının deneyimlerini nasıl etkilediklerini açıkça görmesini sağlayarak sorumluluk duygusunu arttırır.

Araştırmamız, yönetim seviyeleri arasındaki farkları azaltmanın, gelir artışı ve inovasyonda yükseliş getirdiğini gösteriyor. Deneyimler iş seviyesine bağlı olarak büyük ölçüde negatif olarak değiştiğinde, organizasyonlar çeviklik ve uyum yeteneğinin faydalarından yararlanamazlar. 

Sürdürülebilirliğe sağlayan seçimler yapın

Gelişim için yapacaklarınızı belirlerken, olabildiğince fazla yöneticiyi destekleyerek ekiplerine daha iyi bir deneyim sunmalarını sağlayacağınız yalnızca bir veya iki alan seçmelisiniz. Bunun gelecekteki çalışan anketleriniz üzerinde tek seferlik bir dizi girişimden daha büyük bir etkisi olacaktır.

Liderler arasındaki iletişim ve bilgi alışverişini güçlendirin

Organizasyonların yaptığı en güçlü şeylerden biri, küçük bir alanda yapılan iyi işlerden çıkarımları, organizasyonun geri kalanıyla paylaşmaktır. Hemen hemen tüm organizasyonda zaten olumlu örnekler mevcuttur, sadece bunları ortaya çıkarmanız gerekir. En İyi İşverenler Listesinde yer alan şirketlerde liderler, ekipleri için harika deneyimler oluşturarak gelişmek isteyen diğer yöneticilere yardımcı olan yöneticilerin bilgisinden yararlanıyor. 

Çalışan deneyimi anketi sonuçlarınızı değerlendirerek, odağınızı keskinleştirerek ve uygulanabilir bir eylem planı oluşturarak, kurum kültürünüzde istikrarlı, sürdürülebilir ve pozitif bir değişim oluşturabilirsiniz.

 Çalışan deneyimi anket platformumuz Emprising™, çalışanlarla ilgili bu tür veriye dayalı kararları verirken veri analizi yapmanıza imkan tanır. Mevcut Çalışan anketinizde bu odak alanlarını analiz etmiyorsanız sorun değil. Emprising™ ve süreçlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için buradan bize ulaşabilirsiniz.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC