Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çok Etkili Yönetici Ekiplerinin Sahip Olduğu 5 Temel Özellik

Profesyonel hizmetler firması olan şirketlerimizden biri birkaç yıl önce bir iş toplantısında bizi şaşırttı.

Esasında bizi şaşırtan şey, o sırada üst düzey yöneticileri oturum sırasında söylediği bir şey değildi. Beni şaşırtan, onun öğle tatilinde yaptığı bir şeydi.

Öğle tatilinde, yönetici ayağa kalktı, yemek kaplarını açtı ve şirketin işyeri kültürü hakkında konuşmak üzere toplanmış olan bizler için sofrayı kurdu.

Yönetim danışmanlığı görevini yürüttüğümüz 10 yıl boyunca en kıdemli yöneticinin ekibine hizmet ettiğini çok nadir gördüm. Yöneticinin, yönetici ekibinin geri kalanının onun alçak gönüllü davranışına tepki verme şekli de bizim için neredeyse aynı derecede dikkat çekiciydi. Ekip, bu alçak gönüllü davranışı gayet normal bir durum gibi karşıladı.

Bu öğle yemeği molası sırasında ve ekibin tüm toplantısı boyunca, hiyerarşik konumlarının insanların birbirleriyle olan etkileşimleri üzerinde hiçbir etkisi yoktu.

Gözlemlerimizin verilerle tutarlı olduğu ortaya çıktı. Şirket, Great Place to Work® Yönetim Ekibi Etkinlik Endeksi sıralamasının en yukarısında bulunan şirketler arasındadır.

Kültürlerini ve kâr hanesini iyileştirmek isteyen diğer kuruluşların, yönetici liderlik mükemmelliği söz konusu olduğunda bu şirketimiz ve grup üyelerini örnek alması akıllıca olacaktır.

Araştırmamızda, sıralamada yönetim ekibi etkinliğinin en üst çeyreğinde olan şirketlerin yıldan yıla ortalama gelir artışının, alt çeyrekte yer alan sertifikalı şirketlerin 5 katı olduğunu gösteriyor.

 

Yönetim ekiplerinin etkinliğini belirleyen ne?

Yönetim ekibinin etkinliği, Great Place to Work'ün liderlik etkinliği endeksinde ölçülen dört alana göre belirlenir. Yönetim ekiplerinin başarısı, yönetimin aşağıdakileri ne kadar yapabildiği ile ölçülür:

  • Sözlerinin ve eylemlerinin birbirini desteklemesi
  • İltimastan kaçınma
  • Yetkin, dürüst ve ulaşılabilir olma
  • İnsan olarak çalışanlarla samimi olarak ilgilenme

Ekibinizin liderlik etkinlik endeksini kültür yönetimi aracımızla alabilirsiniz. 

Yüzlerce şirket arasında yaptığımız araştırma, en etkili liderlik ekiplerinin, stratejik planlama ve operasyonel mükemmellik gibi alanlarda bireysel olarak en iyi performans gösteren kişilerin toplamından daha fazlası olduğunu gösteriyor. Daha ziyade, etkili liderlik ekipleri güçlü bir şekilde uyum içinde hareket eden ve kuruluştaki herkese karşı koordine bir "ekip" olarak görünen kişilerdir.

Hem araştırmamız hem de yıllar içinde müşterilerle olan çalışmalardan edindiğim deneyim, yüksek etkili yönetim ekipleri üyelerinin mesleki açıdan birbirlerine üst düzeyde saygı gösterdiğini ve birbirlerinin yetkinliğine gerçekten inandıklarını gösteriyor. Birbirlerine ve kuruluşun geri kalanına karşı dürüst, etik ve şeffaf davranırlar.

Yönetim ekipleri herhangi bir konuda görüş ayrılığı yaşadığında, kurumsal çıkarları kişisel çıkarların önüne koyan çözümler bulmak için yapıcı tartışmalar yapmayı bilirler. Fikir ayrılıklarını aralarında tesis ettikleri güven ve saygı temelinde giderme niyetiyle hareket ederler.

Sonuç olarak, çalışanlarına iyi bir koordinasyon örneği sunarlar. Bu liderlerin sözleri eylemleriyle uyum içindedir ve çalışanları her yöneticiden tutarlı talimatlar ve rehberlik alır.

Şeffaflık ve açıklık, siyaset yapmanın ve arkadan bıçaklamanın hoş görülmediği ve insanların rollerinde başarılı olmak için ne yapmaları gerektiğini ve kuruluşun başarısındaki rollerini bildikleri bir işyeri yaratır.

 

Çok etkili yönetim ekiplerinin 5 temel özelliği

 

1. Çalışanları ile iletişim içindedirler 

Çalışanlar, yöneticilerin kim olduğunu bilir çünkü yöneticiler şirkette sürekli olarak görünür durumdadır. Departmanları içindeki ve departmanlar arasındaki tüm seviyelerle bağlantı kurmak için alanlar yaratmaya isteklidirler. Yöneticiler çalışanların birçoğunu ilk adlarıyla tanırlar.

Fortune 100 En İyi Şirket sıralamasına giren şirketlerde birçok CEO ve üst düzey yönetici yılda en az bir kez “tanıtım turları” yaparlar. Yani, şirketin tüm lokasyonlarını ziyaret etmek ve ön saflardaki çalışanlarla konuşmak için ülke genelinde seyahat ederler, çünkü marka vaadini yerine getiren herkesin düşüncelerine gerçekten değer verirler.

 

2. Erişilebilir ve cana yakındırlar

Basit bir örnek olarak asansöre binmeyi ele alalım. Erişilebilir ve ulaşılabilir bir yöneticiyle bir asansörü paylaşırken gerginlik hissi yaşamazsınız. Normal bir insanın yapacağı gibi sizi selamlayacaklar ve sizinle sohbet etme fırsatından yararlanacaklardır.

 

3. Çalışanları motive etmenin tek yolunun satış hedefi veya kâr marjı olmadığını bilirler

Bu liderler daha büyük bir amacın öneminin farkındadır. Özel amaçları her zaman herkesin kuruluşun misyonuna yaptığı anlamlı katkıya bağlarlar. Bu bağlantının etkisi, bir şirket çalışanının yorumunda kendini göstermektedir:

Az önce tüm personelin katılımına açık (ve herkesin katılımının teşvik edildiği) yıllık şirket konferansımızı gerçekleştirdik… Yöneticinin, 'veda' konuşması sırasında tüm masabaşı personelden - yani idari personel, pazarlama, teknoloji ve iç muhasebe personeli - ayağa kalkmasını istedi. Bir grup çalışanın firmaya kattığı değerden ve bu çalışan grubu ayakta durmasaydı CPA'ların işlerini yapamayacaklarından bahsederken bizi birkaç dakika ayakta bekletti. Yönetici neyin önemli olduğunu biliyor ve bu zihniyet kelimenin tam anlamıyla yukarıdan aşağıya aktarılıyor!

 

4. Yapıcı ve sık geri bildirim verirler

En iyi liderlik ekipleri zorlu konuşmalar yapmaktan çekinmezler. Aslında, “nezaket" kültürünü yüksek performans kültürüne dönüştürebilirler. Tüm şirketlerde liderlerin zor kararlar vermesi, kötü haberler vermesi veya değer verdikleri insanlara zor geri bildirimler vermesi gerekir.

Ancak yüksek etkili yönetici liderlik ekipleri bunu güven tesis edecek şekilde, çalışana ve haysiyetine saygı göstererek yaparlar. Sonuç olarak bu konuşmalar, kuruluş genelinde geri bildirim almanın ve vermenin kabul edilebilir yolları için standardı belirler.

 

5. Gerçek anlamda önem verirler

Yöneticiler anlamlı geri bildirimler verir ve ön saflardaki çalışanları dinlerler, çünkü kuruluştaki herkesin başarısına gerçekten önem verirler. Ulaşılabilirdirler, çünkü insanları sadece çalışan olarak değil birer birey olarak da önemserler.

Yönetici, yukarıda bahsettiğimiz toplantıdan birkaç ay sonra emekli oldu. Dikkatli bir planlama sürecinden sonra, yerine yeni bir yönetici geldi.

2018'de onları tekrar ziyaret ettiğimizde, liderlik ekibi hala birlikte eşitlikçi ve şeffaf şekilde çalışıyordu. Nitekim, şirketin yönetim ekibi etkinlik puanı aynı kaldı. Personel yeni yöneticiyi tanıyordu ve sık sık ona ne kadar saygı duyduklarını belirttiler. Bu az bir başarı değil.

 

Yönetim ekibinizin etkinliğini ölçmek ister misiniz?

Çalışanlarınızın yönetim ekibinizi nasıl gördüğü hakkında net bir fikir edinmek istiyorsanız size yardımcı olmaya hazırız. Ekibinizin etkinliğini ölçmenizde anket ve kültür yönetimi platformunun size nasıl yardımcı olabileceğini öğrenmek için bize ulaşın.

Yönetim ekibinizin bu özelliklere sahip olduğunu düşünüyorsanız, Great Place to Work olarak şirketinizi daha yakından tanımak isteriz! Great Place to Work™ sertifikası almak için gerekenlere sahip olabilirsiniz.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC