Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

COVID-19: Neden Çalışanlarınıza Anket Yapmalısınız?

bench accounting C3V88BOoRoM unsplash

COVID-19 salgını, Dünya genelinde birçok şirketin düzenini kısa süre içinde altüst etti. Bizi belirsizlik sırasında liderlik etmeye, tükenmişlikten kaçınarak etkili bir şekilde nasıl çalışacağımızı öğrenmeye, uzaktan çalışma düzeninde çalışanlarla iletişim kurmada daha iyi olmaya (ve onlarla etkileşimde kalmaya) ve çok daha fazlasını yapmaya zorladı. Dayanıklılık konusunda iyi bir ders oldu!

Pek çok hızlı değişiklikle birlikte, bugünler çalışanlara bir anket yöneltmek için güvenilir bir zaman gibi görünmeyebilir.

“Sonuçta, dengelerin bozulduğu bu zamanlarda, yanıtların normal koşullarda olan şeyleri temsil edemeyeceğini biliyorum. İşler normale dönene kadar beklemek daha iyi olur, böylece COVID-19 sırasında neler yaptığımıza değil, şirketimizin normal zamanlardaki haline göre değişiklik yapabiliriz. ”

Gerçek şu ki, COVID-19 salgınının organizasyonunuzun işleyişini etkilediği bu dönemde, çalışan anketleri önemli bir dinleme aracıdır.

  

Neden COVID-19 sırasında çalışanlarınıza anket yapmalısınız?

Çalışanların kendilerine özen gösteren  şirketleri nasıl algıladıklarını görmek istiyorsanız COVID-19 sürecinde çalışanlarına anket yapan Türkiye’nin En İyi İşverenleri liste şirketlerinin çalışan yorumlarını okumanız yeterli olacaktır.

Bir çalışan anketi katılımcısı, "Çalıştığınız şirket hakkında bir şeyi değiştirebilseydiniz, neyi değiştirirdiniz? " sorusuna:

"Çok az şey, şirketimiz bu süreçte düzenli olarak bizlerden geribildirimler istedi ve sürekli olarak 'Burası hala çalışmak için harika bir yer mi?' sorusunu bize yöneltti, ve cevap: Evet, öyle. Şirketim bu salgın sırasında hepimizi güncel ve güvenli tutmakta harika bir iş çıkardı. " şeklinde yanıt verdi.

Bir diğer şirket çalışanı, 20 Mart'ta kendisine yöneltilen bir nabız anketinde benzer duygularını dile getirdi. Çalışanlar, şirketleri ile “ne kadar gurur duyduğu” sorusuna cevap verdiler:

"Özellikle geçirdiğimiz bu zamanlarda bu duyguyu hissediyorum. Aile üyelerim ve arkadaşlarımın bir çoğu çalışanlarını umursamayan şirketler için çalışıyorlar. Bizim ise yönetim ekibimizin 300 aileyi korumak için ellerinden gelen her şeyi yaptığını bilmek beni rahatlatıyor ve bundan gurur duyuyorum.”

 

Anket çalışması uygulanması, bu şirketlerdeki çalışanlara, onların kişisel deneyimlerinin şirket için bir öncelik olduğunu göstermektedir.

 

COVID-19 sırasında çalışanlarınıza anket yapmanın şirkete ve çalışanlara 3 farklı açıdan faydası:

 

Önem verdiğiniz algısını güçlendirir.

Zor zamanlarda çalışanlarınıza anket yaptığınızda, onlara ve onların refahına verdiğiniz önemi gösterirsiniz.

Anket yapmak COVID-19 salgınının yarattığı stresi kabul ediyor ve çalışanlarınıza, onlar için burada olduğunuzu ve dinlediğinizi belirten bir mesaj veriyor.

Önem verdiğinizi göstermek için şunları yapmanız önemlidir:

  • Anket sonuçlarını paylaşın
  • Sonuçlara göre harekete geçin

 

Anket sonuçlarını, anketten öğrendiklerinizi ve sonuçlara göre ne gibi önlemler aldığınızı paylaşmak, Türkiye’nin En İyi İşvereni olmanın ve 30 yılı aşkın araştırmaların sonucu olan Trust Model ™ 'in önemli unsurları olan güven ve güvenilirliğin inşa edilmesine yardımcı olur.

 

Onları en iyi nasıl destekleyeceğiniz konusunda önemli bilgiler verir

Yönettiğiniz şirketin çalışanlarına “Nasıl hissediyorsun?” sorusunu sorarak, her zaman gizli çalışan anketi kadar dürüst ve doğrudan bir yanıt alamayabilirsiniz.

Çalışanların korku, endişe ve belirsizlik yaşadıkları zamanlarda, çalıştıkları kuruma veya liderlerine ihtiyaçlarını ve bu süreçteki deneyimlerini anlatmada başarılı olamayabilirler. Bu içgörü olmadan, organizasyonlar verdikleri kararlarda kör bir bakış açısına sahip olabilir ve bu bilgilerden yararlanmadan yollarına devam edebilirler.

Great Place to Work® liderleri, çalışanlarına koronavirüs stresiyle nasıl başa çıktıklarını görmek için bir nabız anketi gönderdi. Sonuçlar aydınlatıcıydı.

Diğer şeylerin yanı sıra şunları da öğrendik:

  • Çalışanların bakma yükümlülüğünde olduğu bireylerin sayısı arttı. Koronavirüse karşı savunmasız akrabalar ve yaşlı ebeveynler için endişeler büyük bir yük haline geldi.

Çalışanlardan biri endişelerini şu şekilde özetlemiştir, “En büyük endişem ailem ve onların COVID’e yakalanma olasılığı. Sadece market alışverişi için olsa bile fazla dışarı çıkmadıklarından emin olmak istiyorum. ”

  • Finansal olarak da yeni korkular doğdu. Liderlerimiz, çalışanların finansal kaygılarının süreç ile ilgili endişelerinin başında geldiğini ve maddi anlamda yüklerinin arttığını öğrendiler.

CEO'muz Michael, “Anket yapmasaydık bunları öğrenemezdik” dedi.

 

Krizde yönünüzü bulmanıza yardımcı olur

Çeşitlilik ve Dahil Etme üzerine yaptığımız araştırma, belirli çalışan gruplarının deneyimlerinin, şirketlerin durgunluk dönemlerinde ayakta kalmaları veya gelişmeleri gibi konular ile ilgili bir gösterge olduğunu ortaya koyar.

Çoğunlukla ötekileştirilmiş çalışanlar, iş ortamının ne zaman kötüye gideceğini tahmin ederler. Bu çalışan grupları şunlardır:

  • Kadınlar
  • Ön saf çalışanları
  • Saatlik çalışan erkek işçiler
  • Uzun vadeli çalışanlar

Neden bu grupları inceleyelim?

  • Şirket için hem iyi hem de kötü zamanlarda hayati roller üstlenirler.
  • Genellikle müşterilere doğrudan hizmet verirler ve şirketin ne durumda olduğuyla doğrudan bağlantılıdırlar.
  • Ayrıca, birçok şirketin göz ardı ettiği, maliyetleri düşürme fikirleri veya gelir yaratmanın yeni yollarını bulma gibi iyi fikirlerin kaynağıdırlar.
  • Çalışanların deneyimleri, şirket kültürünüzü değiştirme fırsatları sunabilir ve işinizi durgunluğa daha dayanıklı hale getirme fırsatları hakkında fikir verebilir.

Çalışanlarınıza anket uygulamak sadece bir şefkat eylemi değil, aynı zamanda olası uzun süreli ekonomik gerileme hesaba katıldığında önemli bir iş zekası kaynağıdır.

 

Laurie Minott

Çeviri : Beste Gedik & Su Çalışır



Bültenimize Abone Olun
0 (212) 236 50 20
©2024 © Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC