Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Değişimi Başlatacak Bir Çalışan Deneyimi Anketi Nasıl Yapılır?

Ne durumda oldukları ve onlara en iyi şekilde nasıl destek olabileceğiniz hakkında, çalışanlarınızın nabzını tutmak artık her zamankinden daha önemli. Özellikle de pandeminin etkileri ile birlikte, Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyaya yayılan Büyük İstifa Dalgası döneminden geçilirken çalışanlar, kendilerini ön planda tutacak iş yerleri arıyorlar.

Samimi ve anonim geri bildirimler toplamak için çalışan deneyimi anketi uygulamak, liderlerin çalışanlarına desteklerini göstermek için atabilecekleri en önemli adımlardan biri.

Yapacağınız bir çalışan deneyimi anketiyle; çalışanların nasıl hissettiğini, onlar için nelerin önemli olduğunu; değer gördüklerini hissettirerek, neye ihtiyaç duyduklarını belirleyebilirsiniz.

Bu soruların yanıtları, çalışan deneyimini ve bağlılığını iyileştirmenize ve çalışanı elde tutma oranlarını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Çalışan deneyimi anketi nedir?

Çalışan deneyimi anketi, isminden de anlaşılacağı üzere, çalışanlarınızın hem yaptıkları işe hem de genel olarak organizasyona ne kadar bağlı olduklarını ve yaşadıkları deneyimi ölçmenin ve çalışanlar hakkında önemli bilgiler / geri bildirimler almanın bir yoludur.

Great Place To Work® olarak bu süreci bir adım öteye taşımanızı ve çalışan deneyimini ölçmenizi tavsiye ediyoruz. Çalışan bağlılığını ölçmek önemli olsa da büyük resmin sadece bir parçasını oluşturur.

Çalışan deneyimi anketi kurum kültürünü geliştirmenize nasıl yardımcı olur?

Çalışan deneyimi anketi, kurum kültürünüzü anlamanın ve geliştirmenin ilk kritik adımıdır. Bu anket, organizasyonunuzun güçlü yönleri ile iyileştirme fırsatı sunan alanlarının kuş bakışı bir görünümünü sunar. Dikkatinizi ve eylemlerinizi odaklamanız gereken noktaları belirlemek için ihtiyaç duyduğunuz geri bildirimleri almanızı sağlar.

Çalışan deneyimi anketi ayrıca kendi görevlerinin, organizasyonunuzun ve misyonunuzun çalışanlarınızı ne derecede motive ettiğini ve heyecanlandırdığını ölçme ve kurum kültürünü geliştirmek için değişiklik yapabileceğiniz noktaları belirleme imkânı sağlar.

Etkili bir çalışan deneyimi anketi için 6 adımlı bir plan şöyle olmalıdır:

1. İhtiyaçlarınıza en uygun anket aracını bulun

Çalışan deneyimi anketiyle hangi konuda bilgi edinmek istediğinizi önceden belirleyerek, bu bilgileri edinmenizi sağlayacak bir anket aracı seçin.

  • Organizasyonunuzun departmanları arasında çalışan bağlılığının ne ölçüde farklılık gösterdiğini mi anlamak istiyorsunuz?
  • Hangi demografik grupların diğerlerine kıyasla organizasyona daha az bağlı hissettiğini ve bunun nedenini mi tespit etmeniz gerekiyor?

Organizasyonunuza özgü demografik sorularla özelleştirebileceğiniz çalışan deneyimi anketimizle (Trust Index™ Survey) çalışan aidiyetini artırabilir, karar ve harekete geçme süreçlerinize yardımcı olacak bilgiler edinebilirsiniz.

2. Organizasyonunuzdaki önemli liderlerden destek alın

Liderleri kurum kültürünün önemli olduğuna ikna etmek zor olsa da imkânsız değildir.

Pek çok yönetim ekibi, çalışanların neler düşündüğünü merak etse de çalışanlarla doğrudan temasta olan yöneticilerle ciddi bir iletişime sahip değildir. Belirli bir konuya odaklı bir anket, yöneticilerin ön geri bildirim alması için harika bir yöntemdir. Böylece hangi noktalarda daha derine inmeleri gerektiğini görebilirler.

En iyi sonuçları almak için organizasyonunuzdaki önemli liderlerle görüşerek, en çok neye önem verdiklerini belirleyin:

  • Çalışan deneyimi anketinde hangi verileri görmek istiyorlar?
  • Bu yıl organizasyonun hedefleri neler ve çalışan deneyimi anketinin bu hedefler içindeki yeri ne?

Bu sorular, çalışan deneyimi anketine eklemenizin iyi olacağı bazı anket sorularını ve demografik bilgileri (departman, lokasyon, vb. gibi) belirlemenize yardımcı olacaktır.   

3. Çalışanlarınızı heyecanlandırın

Artık herkes hemfikir olduğuna ve çalışan deneyimi anketini hazırlayıp uygulamaya hazır olduğunuza göre, çalışanlara neden geri bildirim istediğinizi açıklayın.

Nedene vurgu yapmak, nihayetinde çalışan bağlılığını ve ankete katılımını artıracaktır. Bunun kendilerine ne faydası olacağını bilen ve buna inanan çalışanlar dürüst, dolaysız ve ayrıntılı geri bildirim vermeye istekli olacaktır.

Organizasyonun tüm alanlarında bağlılığı ve desteği artıracağı için, başarılı bir anket yürütmenin anahtarı, sürecin iletişimini en başından sonuna kadar mükemmel ve şeffaf şekilde sağlamaktır.

4. Anketinizi başlatın

Great Place To Work® aracılığıyla yürüteceğiniz çalışan anketlerinde katılım rakamlarını gerçek zamanlı olarak görecek, bu sayede çalışanlara yanıtlarını göndermeleri için hatırlatmalar yapabilecek veya teşvik edebileceksiniz. Ayrıca, dünya çapında 30 yılı aşkın bir süredir çalışanlarla yapılan anketlerden elde edilen kapsamlı çalışan deneyimi veri setine erişme ve kendi sonuçlarınız ile En İyi İşyerlerinin sonuçlarını kıyaslama imkânı bulabilirsiniz.

5. Sonuçlarınızı kıyaslayın

Çalışanlarınızın deneyimini güvenilir karşılaştırma verileriyle kıyaslayarak diğer organizasyonlara göre performansınızın ne seviyede olduğu hakkında bağımsız bir bakış açısı kazanabilirsiniz.

Çalışan deneyimi puanlarınızı (Trust Index™ puanları) En İyi İşverenler™ listelerimiz ile karşılaştırma ölçütleri ışığında değerlendirerek çalışanların sektörlerden ve organizasyondan beklentilerini tespit edebilirsiniz. Bu bilgiler, kurum kültürünüzdeki eksiklikleri gidermeniz, çalışan bağlılığını ve elde tutma oranlarını iyileştirmeniz için çok önemlidir.

Karşılaştırma yapmak, diğerlerine kıyasla organizasyonunuzu benzersiz yapan özellikleri anlamanızı sağlayarak net bir çalışan değer önermesi belirlemenize de yardımcı olacaktır. Güçlü ve farklı bir çalışan değer önermesi, iş yerleri arasında öne çıkmanıza, pazarlama mesajlarınızı iyileştirmenize ve doğru adayları çekmenize yardımcı olacaktır.

6. Sonuçları analiz edin ve paylaşın

Artık anketinizi tamamladınız ve çalışanların değerli geri bildirimlerinden oluşan bir hazine elinizin altında. Asıl iş şimdi başlıyor: Anket sonuçlarını kullanarak, güçlü yönlerinizin ve iyileştirme fırsatı sunan alanların hangileri olduğunu bulmanız gerekiyor.

İlk olarak ankete katıldıkları ve geri bildirimlerini samimiyetle paylaştıkları için çalışanlara teşekkür edin. Yanıtları için minnettar olduğunuzu ve sonuçları derinlemesine incelemenizin biraz zaman alacağını açıklayın.

Verilerinizle ilgili sorulardan, ilginç tespitlerden ve gözlemlerden oluşan sağlam bir liste hazırladıktan sonra, bunları organizasyonun geri kalanıyla paylaşın. Sonuçların yorumlanması ilk önemli adım olsa da bunların çalışanlarla paylaşılması için net bir eylem planı oluşturulması kritiktir.

Çalışan deneyimi anketi aracımızla; sonuçları organizasyonun tamamıyla paylaşmanızı, güçlü yönlerinizi ve kültürünüzü zayıflatan faktörleri belirlemenizi kolaylaştıracak faydalı şemalar ve karşılaştırmalı değerlendirmeler içeren raporları kolayca indirebilirsiniz.

Çalışan deneyimini iyileştirmek için çalışanlarınızın nabzını ölçün

Çalışan deneyimi anketleri düzenleme konusunda sorularınız varsa veya organizasyonunuzda anket düzenlemeye hazırsanız bizimle iletişime geçin. Çalışanlarınız ve organizasyonunuz hakkında doğru kararları vermek için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri toplamanıza yardımcı olmaya hazırız.

Çalışan deneyimi anketimiz ve karşılaştırma ölçütlerimizle bölgenizdeki veya sektörünüzdeki en iyi organizasyonları takip edin, çalışanlarınızın ihtiyaç ve beklentilerine yanıt verin.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC