Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Dijital Geri Bildirim Araçları Çalışan Bağlılığını Artıyor

Dijital Geri Bildirim Araçları Çalışan Bağlılığını Artıyor

İş yerimizdeki ‘yeteneklerin motivasyonunu yüksek ve işe ilgisini canlı tutmak, insan yönetimde başarının en önde gelen kriterleri. Geleceğin başarılı şirketi adayları, çalışanların harika bir iş yeri deneyimi yaşamalarını bu sebeple stratejik bir hedef olarak görüyor. CEO ve liderler bu hedefi gerçekleştirmek için çalışanlara daha fazla söz hakkı ve birbirlerini geliştirme imkanı tanıyan dijital araçlardan yararlanıyor.

Yeni ekonominin önde gelen trendlerinden olan dijitalleşmenin de etkisiyle dijital geri bildirim araçları pazarında ciddi gelişmeler yaşanmakta. Deloitte’tan Josh Bersin’in bu konudaki makalesi “Feedback is the Killer App” te bahsettiği gibi yeni jenerasyonun iş yaşamındaki penetrasyonu ve dijital araçların hayatımızdaki etkisine bağlı olarak “çalışan bağlılığı” ve “geri bildirim” konuları her geçen gün şirketler için önemini artırıyor. Bunun nedeni; çalışanlara kendilerini ifade etme şansı veren şirketlerin insan kaynağı yönetimi anlayışını köklü şekilde değiştirmeleri.

İnsan Yönetiminde başarılı şirketlere baktığımızda 2 konuya ciddi önem verdiklerini görüyoruz. Birincisi geri bildirim kültürü ile yöneticileri ve çalışanları aksiyon almaya yöneltmek (böylece yöneticileri harika iş yeri yaratacak profillere dönüştürmek). İkincisi ise geri bildirim teknolojilerinin kullanımı ve elde edilen verinin anlamlandırılarak aksiyona geçilmesi. Bunları yapabilen şirketlerdeki gelişim ciddi düzeyde.

Yöneticilerin aksiyon planları ile hazırladığı şirketlerde çalışan bağlılığı eşdeğer şirketlere göre %7 daha yüksek.

Hatta yöneticileri aksiyon alan şirketlerdeki çalışan bağlılığı, aksiyona geçmekte zorlanan şirketlere göre 8 kat daha fazla.

Peki Geri Bildirim Kültürüne Yönelik İK Stratejisi Nasıl Kurgulanmalı?

5 aşamalı bir yol haritası ile çalışan bağlılığına yönelik şirket kültürünü hayata geçirmek mümkün:

  1. Geri bildirimin hızlı ve anlık olarak alınacağı ve özetleneceği bir platform olması,
  2. Doğru performans mekanizması ve ödül ile desteklenmesi,
  3. Gelişim için aksiyon planları yapılması,
  4. Kültürel değişim sürecinin takibi,
  5. Geri bildirim ile yaratılan etkinin rakamlarla takibi.

Bu yol haritasının kurgulanması ve hem çalışan, hem yönetici tarafında hayata geçirilmesi için öncelikle İK stratejinizin tasarlanması gerekiyor.

Jacob Morgan'ın "The Employee Experience Advantage" araştırmasına göre çalışan bağlılığını artırmak, geri bildirimi kültürün bir parçası haline getirmek ve şirketinizde güven kültürünü inşa edebilmek şirket değerini artıran en önemli faktör olarak ön planda.

Şirketlerin çoğu bütçelerinin büyük kısmını çalışan deneyimini iyileştirmek ve dijital altyapılarına ayırıyorlar. Ama unutmayın; şirket değerinizi artırmak günümüzde çalışana yapılacak yatırımı verimli bir şekilde yönetmek ile gerçekleşmekte. 

Newsletter



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC