Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Elon Musk'ın Twitter Çalışan Temsilciliklerini Kapatmasının Büyük Bir Hata Olduğunu Gösteren 9 Neden

Çalışan temsilcilikleri daha kapsayıcı ve başarılı organizasyonlar oluşturmanın anahtarıdır.

Yeni bir lider büyük farklar ortaya koyabilir. Tipik bir örnek: Twitter. Elon Musk, bu sosyal medya platformunu devraldığından beri neler yaşandığını hepimiz biliyoruz.

Özetle anlatmak gerekirse, bir haftadan kısa bir süre içinde Musk;

  • Organizasyonu devralmasından sadece birkaç gün sonra çalışanların yaklaşık yarısına karşılık gelen 3.700 civarı çalışanı işten çıkardı. Birkaç gün sonra, yanlışlıkla işten çıkarılan bazı çalışanların geri dönmesini istediğini bildirdi.
  • Toplu işten çıkarmalardan bir gece önce çalışanlara bir e-posta ile uyarı geldi. Çalışanları yeterli şekilde bilgilendirmeyen Twitter, şimdi çalışan koruma yasalarını ihlal ettiği için toplu dava ile karşı karşıya.
  • CEO, CFO, hukuk departmanı, kamu politikası bölümü, güven ve emniyet birimleri ekip liderleri işten çıkarıldı.
  • Twitter'ın daha önceki "istediğin yerden çalışma" politikasını tersine çevirerek ofise dönüşü zorunlu kıldı. Bu yaz Tesla çalışanlarının da ofise dönmesini zorunlu kıldı ve "Uzaktan çalışma artık kabul edilemez" açıklamasında bulundu.

Tüm bunların Twitter'ın kurum kültürü ve kalan çalışanlar (eğer kalmayı tercih ederlerse) üzerindeki etkisi çok fazla. Twitter'ın insan kaynakları ve çeşitlilik birimi ekip lideri ve tüketici birimi ekip lideri Musk'ın şirketi devralmasından birkaç gün sonra istifa ettiler. Üst düzey yöneticiler ise birer birer istifa etmeyi sürdürüyor.

Ayrıca Musk, hiçbir liderin iş veya çalışanlar açısından doğru bulmayacağı bir şey daha yaptı: Twitter'ın kadın çalışanlarına ait Twitter Women ve siyahi çalışanlarına ait Blackbird Çalışan temsilci grupları dahil Twitter Çalışan temsilciliklerini kapattığını bildirdi.

Çalışan Temcilciliği Nedir?

Çalışan temsilciliği, tarihsel olarak ötekileştirilmiş çalışanların birbirlerine destek vermek için bir araya geldikleri gruplardır. Çalışanlar tarafından yönetilen bu gönüllü gruplar, hizmet ettikleri kuruluşlarla uyumlu, çeşitlilik içeren, kapsayıcı bir iş yeri ortamı geliştirmeyi amaçlar. Kişisel gelişim veya kariyer gelişiminde destek sağlamak ve çalışanların tüm benliklerini ortaya koyabilecekleri güvenli bir alan oluşturma amacı güder.

Twitter'ın çeşitliliğe olan bağlılığı artık sorgulanıyor. Musk'ın esnek çalışma politikasını geri alması ve önemli Çalışan temsilci gruplarını kapatması, organizasyonu birkaç gün içinde daha az kapsayıcı hale getirdi. 

Blackbird'ün Küresel Etkinlikler Ekip Lideri olarak görev yapan Sioban Massiah, LinkedIn'de samimi bir paylaşım yaptı:

Kalbim anlatamayacağım ölçüde kırıldı. Twitter'ı yöneten yeni kişinin tüm Blackbird grubunu feshettiği açıklandı. Blackbird Grubu teknik olarak artık şirkette yok. Değişikliklerin geleceğini biliyordum ama bunu asla seçenekler arasında görmemiştim.

Birçok siyahi insanın Twitter'da çalışmayı seçmesinin nedeni Blackbird Grubu. Teknik alanda hiç çalışmamış siyahi insanları yeni alanlarında başarılı olmaları için destekledik. Çalışanlar organizasyondan ayrıldığında bile birbirimize destek olmaya devam ettik. Sınıfının en iyisiydik ve diğer organizasyonların çabaladığı şey buydu. Özel bir enerji oluşturduk. Blackbird Grubu bir Çalışan temsilciliğinden daha fazlasıdır, bir topluluktur. Oluşturduğumuz bağ asla yok olmaz.

Çalışan temsilcilerinin organizasyonlar içerisindeki varlığı, çalışanlarınızın refahını, katılımını ve aidiyetini önemsediğinizi ve bağlılığınızı onlara göstermenin eyleme dönüşmüş bir yoludur. Çalışan temsilcileri kör noktalarınızı görmenize yardımcı olabilir. Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet yatırımlarınızın işe yarayıp yaramadığını veya başka nelerle fark oluşturabileceğinizi size gösterebilirler. Bunları ortadan kaldırmak güveni sarsar, çalışan bağlılığını azaltır ve organizasyonunuz için bir dizi olumsuz sonuç ortaya çıkartır.

 

Çalışan Temsilci Gruplarının 9 faydası

1. Aidiyet hissi verir. 

Ortalama bir organizasyonda çalışanların yüzde 25'i kendini yalnız hissediyor ve yüzde 30'u kendini oraya ait hissetmiyor. Fortune 100 Best Companies to Work For® listesindeki şirketlerde çalışanların yüzde 88'i iş yerinde kendileri gibi olabileceklerini hissediyor. Neden mi? En İyi İşverenler listesindeki organizasyonların çalışanları, Çalışan temsilci gruplar ve diğer Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet programları aracılığıyla organizasyonda gerçek benlikleriyle var olmaya teşvik ediliyorlar. Bu şirketler, tüm çalışanların kapsayıcılık kültürü içinde hissetmesine odaklanıyor. Çalışan temsilcileri aracılığıyla çalışanlarının yanında yer alıyor ve herkesin organizasyonun bir parçası olduğunu hissetmesi için çalışıyorlar. Cinsiyet, organizasyon içerisindeki görev veya etnik kökenine bakılmaksızın tüm çalışanların benimseyeceği bir organizasyon oluşturuyorlar.

Great Place To Work® Sertifikalı şirketlerin çoğunda Çalışan temsilcileri kapsayıcılık, çeşitlilik ve eşitlik stratejisinin temelini oluşturuyor. Bu gruplar, kapsayıcılık eylemlerine bir alan oluşturarak kritik odak konuları ve fırsatlar açısından hem çalışanlar hem de organizasyon için kaynak teşkil ediyor.

2. Ötekileştirilmiş çalışanların iş koşullarını iyileştirir. 

Çalışan temsilcileri, ötekileştirilmiş grupların ve uzaktan çalışanların ortak bir amaç veya menfaat doğrultusunda birbirlerine bağlı hissetmelerine yardımcı olur. 

3. Fiziksel çalışma ortamını herkes için daha iyi hale getirir. 

Örneğin çalışanlar için organizasyon içerisinde cinsiyet ayrımı gözetmeyen alanlar oluşturmak ve fiziksel veya görsel erişilebilirliği artırmak. 

4. Çalışanları güvenli bir ortamda bir araya getirir.

Diyaloglar özgürce kurulabilir ve herkes deneyimlerini rahatlıkla paylaşabilir. 

5. Gelecek vaat eden liderleri belirler ve geliştirir. 

Çalışan temsilciliği grup liderleri, farkına varılmayan önyargılar nedeniyle gözden kaçabilecek yeni yetenekleri belirleyebilirler. Çalışanlar, iş birimleri genelinde mentorlar ve destekleyici iş arkadaşları ile bağlantı kurmak için yeni fırsatlar bulabilirler.

6. Organizasyon genelindeki zorlukların üstesinden gelmeye yardımcı olur. 

Belirli bir konuyu veya sorunu ele almak için tasarlanan çalışan temsilciliği grupları liderlerin , grup üyeleri için başta gelen sorunlar veya kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olabilir.

7. Rahatsızlıkların bastırılması olasılığını azaltır. 

Çalışan temsilcileri, bir kişinin tek başına üstlenemeyeceği kadar riskli olabilecek bir sorunun ortaya çıkarılmasına yardımcı olabilir. Bu sayede sorunlar hızlıca ele alınabilir ve çalışma ortamlarının toksikliği hafifletilebilir.

8. İnovasyonu artırır.

İnovasyon, çalışanların fikirlerini paylaşabildikleri ve iş ortamında tüm benlikleriyle var olabildikleri güven ortamlarında gelişir.

9. Refahı arttırır.

İnsanlar iş ortamında gerçek benlikleriyle var olabileceklerini hissettiklerinde refahları artar. Refah düzeyi yüksek çalışanların ise şirketlerinde kalma olasılığı üç kat artarken organizasyonlarını başkalarına tavsiye etme olasılıkları da üç kat daha yüksektir.

Başarının dört anahtarı

Çalışan temsilciliği gruplarını kurmak ve başarılı bir şekilde devam ettirmek her zaman kolay değildir.

Great Place To Work® olarak  yaptığımız araştırmada, birçok yöneticinin Çalışan temsilcisi gruplarının etki etmesi gereken zorlukların farkında olmadığını gösterdi. Sonuç olarak bu gruplardan en iyi şekilde yararlanma fırsatını kaçırıyorlar. Çalışan temsilcileri birtakım zorluklarla (bütçe, kaynak, yetki ve destek eksikliği) karşı karşıya kalsa da, doğru bir yapılandırmayla bunların üstesinden gelinebilir.

  • Organizasyonunuzda çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılığın yanı sıra finansal büyümeyi de artırmak istiyorsanız Çalışan temsilcisi grup liderlerinden faydalanın.
  • Fakat önce anketler ve odak grupları aracılığıyla onları dinleyin ve deneyim eksikliklerini tespit edin.
  • Ardından, anlamlı bir bütçe sağlayarak, üst düzey liderleri sürece dahil ederek ve kariyer gelişimlerine yardımcı olarak onları destekleyin.
  • Son olarak, hem üyelerin hem de genel olarak organizasyonun faydası açısından Çalışan temsilcisi üye sayılarının artarak kritik çoğunluğa ulaşmasına yardımcı olun.

Her programda olduğu gibi Çalışan temsilcisi gruplarında da zorluklar yaşanabilir. Ancak bu grupları kapatmak, organizasyonların veya çalışanların çıkarlarına hizmet etmez. Harika iş yerleri bu ekipleri kapatmıyor, aksine onlara yatırım yapıyor ve onlarla ilişki kuruyor.

Kendilerini yeniden iş arayanlar havuzunda bulan eski Twitter çalışanlarına destek vermek istiyoruz. Herkesin çalıştığı iş yerini sevmesini istiyoruz ve herkesi Great Place To Work® Certified™ şirketlerdeki fırsatları incelemeye davet ediyoruz. Çünkü çalışanlarına öncelik verdiklerini ve onlar için harika bir kurum kültürü oluşturduklarını kanıtladılar.



Sertifikasyon banner web4

Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC