Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Güven kültürünün öncüleri kimlerdir & Kurum kültürü başarıyı nasıl etkiler?

Kurum Kültürünün Organizasyonun Başarısına Etkisi

22 Eylül'de 150 Best Workplaces in Europe™ listemizi yayınlanacağız! Ve bu organizasyonlar; çalışan sayısı, sektör, yaklaşım ve perspektif açısından farklılık gösterse de hepsinin ortak bir özelliği var: Liderleri Güven Kültürünün Öncüleri (Pioneers of Trust), yani işleri farklı şekilde yapan ve kültürün bir organizasyonun başarısındaki büyük bir faktör olduğunu anlayan liderler. Empatiyle hareket eden ve örnek olma konusunda gerçek öncüler.

Peki, güven soyut bir kavram değil mi? Bir organizasyon içinde güveni artırmak için gerçekten pragmatik ve etkili yollar var mı? Var. Ve her şey liderliğin kalplerinde ve zihinlerinde başlıyor.

Temeli oluşturmak

“Güven Kültürünün Öncüsü” olmak içeriden bir etkiyle başlar. Bu geleneksel olmayan liderler, kendilerine olan güvenleri sayesinde daha güçlü birebir ilişkiler kurma yeteneğine sahiptirler ve grup ortamlarında kişilerarası ilişkileri geliştirirlerken 'tipik lider' kalıbının dışına çıkarlar. Onlar; inanç, saygı ve dürüstlük temeli oluşturmak için yaratıcılığı, esnekliği ve yeni yaklaşımları kullanırlar. Ve ardından, güven kültürü organizasyon içinde organik olarak - ve yine kasıtlı bir şekilde - büyür.

Etkili ve cesur liderlik, Güven Kültürünün Öncülerinin markasıdır. Ve etkinliği sağlamanın anahtarı ise sürekliliktir. Kurum kültürünün her yönü, temel değerlerden geliştirme programlarına, takım etkinliklerinden inovasyon sürecine kadar güven kültürünü inşa etme ve sürdürme fırsatlarıdır. Her tek etkileşim, her ilişki, her program ve süreç, güven kültürüne katkıda bulunabilir. Ve ihmal edilen herhangi bir alan da o güveni yavaşça erozyona uğratabilir.

Yol belirlemek

Avrupa'daki en yüksek sıralamada yer alan organizasyonlar, iş yerlerinde güven bağı kurmayı ve sürdürmeyi sağlayan formülü çözmüşlerdir. Liderler, şeffaf ve sürekli değişen bir çalışan grubuna erişilebilir kalmalarını sağlamak için yeni ve benzersiz yaklaşımları göz önünde bulundurur. Takımlarını tanımak için yaratıcı yollar bulurlar. Ve güveni inşa ve teşvik etme amacına uygun olarak tüm sistemler, süreçler, politikalar ve çerçeveler birbirini takip eder. Müşteriler, organizasyonla her etkileşimde güveni hissederler.

Bu aktiviteler bir şirketten diğerine farklı gösterebilir. Bir şirket, kullanımı kolay geri bildirim ve yanıt sistemleri ile güveni oluşturur. Diğeri, C-seviye liderliğin düzenli olarak organizasyonun her seviyesindeki çalışanlarla etkileşimde bulunmasını sağlayarak güveni inşa eder. Çalışanların liderlerini ve şirketi güvenilir bulmaları için gereken her neyse, Güven Kültürünün Öncüleri, özel organizasyonları için doğru dengeyi bulana kadar onu keşfetmeye hazır ve isteklidirler.

Etkiyi hissetmek

Verilerimiz, organizasyonunuzda güven kültürü oluşturmanın kesinlikle daha mutlu, daha verimli çalışanlara sahip olmanıza yol açacağını gösteriyor. Daha rahatça seslerini çıkaracak, cesaret edecek ve yenilik yapacaklar. Daha fazla çaba harcayacaklar ve daha fazla hevesle çalışacaklar. Daha az izin alacaklar ve işe daha fazla odaklanacaklar. Meslektaşlarıyla iş birliği yapmaktan ve zorlukları yaratıcı bir şekilde çözmekten keyif alacaklar. Ve sizinle birlikte çalışmaktan gurur duyacaklar.

Ayrıca, güven kültürünün maddi faydalarından da bahsetmek mümkün. Hollanda'da gerçekleştirdiğimiz son bir çalışma, Great Place To Work Trust Index çalışan anketinde 'kalmaya niyet', iş yerini arkadaşlarına ve ailelerine tavsiye etme isteği' ve 'müşteri odaklılık' kategorilerinde 90% üzeri skor alan şirketlerin, bu kategorilerde Trust Index'te 70% veya daha düşük skor alan şirketlere göre %17 daha yüksek gelir büyümesi, %15 daha yüksek çalışan sayısı artışı ve 100 çalışan başına %75 daha fazla yeni başvuru aldığını ortaya koydu.

Güven inşa etmek

Kendi organizasyonunuzda da bir güven kültürü inşa etmek istiyor musunuz? İşte bu sizinle başlar. Odak, dikkat ve hayal gücünüzle; kendinizi savunmaya ve empati yapmaya istekli olmanızla başlar. Her gün hem büyük hem de küçük yollarla, büyük politikalar ve küçük etkileşimlerle, söylediklerinizle ve yaptıklarınızla kendinize zaman vererek başlar. Güven bir günde oluşturulmaz. Ve gerçek öncüler, başarmanın tek yolunun denemeye devam etmek olduğunu bilirler.

Kendi davranışlarınızı ve kıdemli liderlerinizin davranışlarını sürekli olarak gözden geçirdiğinizden emin olun. Her gün söylediklerinizi yaşar mısınız? Takımlarınızla yakın etkileşimde bulunur ve onlara güvendiğinizi gösterir misiniz? Her zaman dürüst, anlayışlı ve güvenilir bir şekilde mi hareket edersiniz? O zaman doğru yoldasınız demektir. Ardından; açıklık ve alçakgönüllülükle, dürüst ve samimi sosyal etkileşimlerle ve hoşgörü ile organizasyonunuza gerçekten benzersiz bir güven kültürü oluşturmanın yollarını keşfetmek için zaman ayırabilirsiniz. Çalışanlarınızın gerçekten takdir ettiği programlar oluşturun. Onların gününü daha iyi hale getiren teşvikler sunun. Çeşitliliğin kutlandığı ve yaratıcılığın ödüllendirildiği bir ortam yaratın. Kültürünüzü müşterilerinize gösterin. Ardından, kendinizi geleceğin Güven Kültürünün Öncüleri arasında görmeye başlayacaksınız.

Hemen Başlayın

Çalışanlarınızın deneyimlerini en güvenilir verilerle karşılaştırın, Güven Kültürünün Öncülerinden olmak için ilk adımı atın: Nasıl Great Place To Work® Sertifikası™ alabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinin.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC