Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

2022 Türkiye’nin En İyi İşverenleri BHM Otelcilik Grup İnsan Kıymetleri Direktörü İbrahim Hakan YILMAZ Sorularımızı Yanıtladı!

İ. Hakan YILMAZ - Grup İnsan Kıymetleri Direktörü

1. Bugünlerde, şirketinizi de düşünerek nasıl bir motivasyonla Türkiye'nin En İyi İşvereni oldunuz? Pandemi, kur dalgalanmaları ve politik gelişmeler doğrultusunda oluşan belirsizlikleri yönetme sürecinde yüksek güven kültürünüz hangi alanlardaki belirsizlikleri azalttı?

Misafirlerimizin tercihi ve değerlendirmeleri sonucu her yıl turizm sektörünün en prestijli ödülleri (2021’de 56 ödül) almaya devam ediyoruz. Bir oteller zincirinin, çalışanlarına hak ettiği değeri vererek de çok başarılı olabileceğine dair başta turizm sektörü olmak üzere iyi bir örnek olabilme arzusu ve motivasyonuyla ekip olarak ödül törenine katıldık.

Henüz pandeminin başındayken 2020 Mart ayından itibaren uçaklar havalanamadı, ülkeler arası karayolu sınırları kapatıldı, yurtdışından uçuşlar tamamen durdu, sokağa çıkma yasakları başladı. Misafirlerimizin domino taşı gibi rezervasyonlarını iptal ettiğini, tatillerini ertelediğini ilan ederlerken, ülkemizde bir taraftan açık oteller kapanıyor, kapalı olanlar ise açılışlarını ertelediklerini ilan ediyordu. Turizm sektöründe otellerde misafir yokken sezonun ne zaman açılacağının tamamen belirsiz olduğu, çalışanların askıdan çağrılamadığı, kadrolu çalışanların ücretsiz izine gönderildiği, maaşlarının düşürüldüğü bir ortamda oluşan ciddi belirsizlik nedeniyle çalışanlarımızın endişe ve kaygı duyabileceğini öngördük.

Biz ise misafirlerimize verdiğimiz memnuniyet sözünü ancak mutlu çalışanlarımızla yerine getirebileceğimizi çok iyi biliyorduk. Bu nedenle çalışanlarımızın BHM’de geleceğe umutla ve işlerine güvenle bakabilmeleri için atacağımız adımları Yönetim Kurulu Başkanı 20 Mart 2020’de (Türkiye’de vaka sayısı henüz 670 adet) şirket içi memorandum olarak yayınladı. Buna göre hiçbir çalışanımızı işten çıkarmayacağımıza, askıya almayacağımıza ve ücretsiz izne göndermeyeceğimize, tüm çalışanlarımıza maaşlarını tam ödemeye devam edeceğimize, onları koruyacağımıza ve sahipleneceğimize dair çalışanlarımıza güvence verdik. O dönemde aşısı ve tedavisi olmayan COVID-19 nedeniyle otellerimizi açamadığımızı gören çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği için bu süreçte ücretli izin planlamalarıyla vakitlerini evlerinde geçirebileceklerini de ayrıca ilan ettik. Pandemi döneminde çalışanlarımıza verdiğimiz sözleri tutarak, onlara destek ve değer vererek başarılı olmamızın sektörümüzde iyi bir örnek teşkil ettiğini görüyoruz.

 

2. 2021 Yılında En iyi İşveren olma sürecinde önceliğinizde takip ettiğiniz üç gündem maddenizi bizimle paylaşabilir misiniz?

2021 yılında odaklandığımız 3 önemli gündem maddesi;

1. Şirketimizin gelecekte de varolmaya devam edebilmesi için sürdürülebilirliğe yönelik kurumsal gelişim,

2. Liyakata – entelektüel sermayeye – veriye/bilgi kalitesine dayalı, gücünü meritokrasiden alan İnsan Kıymetleri politika ve uygulamaları

3. BHM değerleri üzerine inşa ettiğimiz insan kıymetleri kurum kültürümüzü geliştirme ve yaygınlaştırma

 

3. Çalışanların yeteneklerini geliştirme ve yeni yeteneklerin organizasyonunuza kazandırılması konularında yüksek güven kültürünüzün etkisini bizimle paylaşabilir misiniz?

Emin adımlarla sürdürdüğümüz kurumsal gelişim yolculuğumuzda tüm başarılarımızın kaynağında takımlarımız ve onu oluşturan çalışanlarımız var. İşimizin temeli olan hizmeti ve değeri üreten, misafir memnuniyetinin en önemli unsuru olan çalışanlarımıza verdiğimiz değer gereği BHM’nin bir parçası olduklarını onlara hissettirmek ve onların memnuniyetini sağlamak bizim için esastır.

İnsan odaklı yaklaşımımızla BHM’de her çalışanımızı bir yetenek olarak görmek ve çalışanlarımıza yatırım yapmak temel ilkelerimiz arasında yer alır. Çalışanlarımıza önkoşulsuz ve şartsız gelişim fırsatları sunarak kariyer yolculuklarında yapılandırılmış programlarla geleceğin yönetici ve liderlerini yetiştiriyoruz. İşbirliği, etkin iletişim ve takdir kültürü gibi alanlarda sürdürülebilir uygulamalarla çalışan bağlılığını artırmayı hedefliyoruz.

Bu uygulamalarımızın çalışan nezdindeki yansımaları, BHM bünyesinde yüksek güvene dayalı kurum kültürü inşa etmemizde katalizör görevi görüyor ve insan kıymetleri uygulamalarımızın başarılı olması için sağlıklı bir zemin hazırlıyor. Nitekim pandemi döneminde küresel ölçekte ve ülkemizde de turizm sektörü maalesef en çok zarar gören ve çalışan kaybeden sektörlerden biri olmasına rağmen, doğru İK politikalarımız ve güven kültürümüz sayesinde pandemi döneminde nitelikli çalışanlarımızı koruyabilmiş ve içeriden yetiştirmiş bulunuyoruz. Böylelikle hem mevcut yetenekleri şirketimizde tutabilmeyi başardığımızı, hem de daha iyi yeni yetenekleri de şirketimize kazandırdığımızı görüyoruz.

BHM olarak yerel değerlerden güç alan, yenilikçi ve saygın bir şirketler grubu olmayı sürdürebilme vizyonunu ve şirketlerimizde adil, güvenilir ve duyarlı bir çalışma ortamını hayata geçirmemizde başarımızı çalışanlarımızın adanmışlıklarına ve kültürümüze sahip çıkmalarına borçluyuz.

Çalışanlarımızı önceliklendirmeye devam edeceğiz ve daha nice başarılara tüm çalışanlarımızla birlikte yelken açacağız.



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC