Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

ONE Group Solutions: Büyük liderler her şeyi kendileri yapmaz

onegroup ekip kapak

ONE Group Solutions, 2019 yılından bu yana yatırım fonu yönetişim çözümleri sunuyor. 2023 yılında ise Lüksemburg'un En İyi 2. Orta Ölçekli İş Yeri ve yine orta ölçekli kategoride Avrupa'nın En İyi İş Yerlerinden biri seçildiler. Şirketin 80 çalışanı 23 farklı milleti temsil ediyor, ancak sürekli olarak BİR olarak çalışmak için çabalıyorlar. Peki, başarıya giden yol haritaları nedir? Çalışanları güçlendiren sahiplenme ve birlik oluşturan kapsayıcılık!

Kurucu ortak ve CEO Steve Bernat, "Her ekip üyesinin şirketin hedeflerine ulaşmasında önemli bir role sahip olduğunu hissetmesini sağlayan bir kültür geliştirdik" diyor. "Altı aylık istihdamın ardından çalışanlara şirkette ücretsiz hisse sunuyoruz (vergi hariç). Bu, ekip memnuniyetini ve genel mutluluğu teşvik etmek için hayati bir unsur olan kapsayıcılık duygusunu aşılıyor."

Kapsayıcı kararlar almak

Steve, liderliğin anahtarının işi oluruna bırakmak olduğunu söylüyor. "Büyük liderler her şeyi kendilerinin yapamayacağının farkındadır," diye devam ediyor. "Ekip üyelerinize güvendiğinizde ve görevleri delege ettiğinizde, şirketin başarısı için bir sahiplenme ve yatırım duygusu yaratırsınız. Mümkün olan her durumda çalışanları karar alma sürecine aktif olarak dahil ediyorum. Önemli girişimler, iyileştirme fikirleri ve şirketin gelecekteki yönü hakkında onların görüşlerini alıyorum."

İş Geliştirme Ortağı Valentine Danloy, güvenin, liderliğin yapılanlarda ve yapılmayanlarda da görülebildiğini söylüyor. "Kimse ofise kaçta geldiğinizi ve kaçta çıktığınızı kontrol etmiyor. İşiniz iyi ve zamanında yapılıyorsa ve müşteriniz memnunsa, en önemlisi budur. Burada hepimiz birbirimize güveniyoruz. Hepimiz kendimizi mükemmelliğe adadık, bu yüzden gerektiğinde geç saatlere kadar kalıyoruz. Müşterileri memnun etmek her zaman önceliğimizdir. Ve insanların iyi bir ruh hali içinde olduğu ve birlikte çalıştığı bir ortamda çalıştığımız için bunu başarıyoruz: mutlu çalışanlar, mutlu müşterilere yol açar."

%100 Puan: Çalışanların iş birliğine güvenilir.*

İşleri basit tutmak

Valentine bu mutluluğun bir kısmını ONE Group Solutions'ın basit organizasyon yapısına ve hiyerarşi eksikliğine bağlıyor. "Resmi bir hiyerarşi olmadığı için herkes önemli kabul ediliyor. İster kıdemsiz ister kıdemli olun, eşit muamele görürsünüz. Fikirleriniz ve görüşleriniz en az diğerleri kadar önemli. Ve eşit düzeyde olduğumuz için iletişim açık ve net."

Steve de aynı fikirde. "Düz ve basit tutulmuş organizasyon yapısı, açık ve şeffaf iletişimi teşvik etmemizin bir yoludur. Tüm çalışanların kendilerini değerli ve saygıdeğer hissettiği, çeşitlilik içeren ve kapsayıcı bir çalışma ortamını teşvik ediyoruz. Kıdemi ne olursa olsun herkes aynı açık çalışma alanında çalışıyor. Herkes uzaktan çalışma veya esnek çalışma saatlerine sahip olma konusunda aynı seçeneklerden yararlanıyor. Tüm bunlar ise memnuniyeti ve iş/yaşam dengesini artırmaya yardımcı olur."

 %98 Puan: Duygusal ve psikolojik olarak sağlıklı bir iş ortamımız var.*

Hayatta bir kez görülebilecek bir kültür

Valentine, "Arkadaşlarımla iş hakkında konuştuğumda, ONE'ın ne kadar benzersiz olduğunu her zaman fark ediyorum" diyor. "Bizimki gibi bir şirkette çalışan hiç kimseyle tanışmadım. Bunun nedeninin kültürümüzün tüm farklı yönlerinin bir araya gelmesi olduğuna inanıyorum: resmi bir hiyerarşi yok, ONE ekip zihniyetimiz, esneklik, pozitiflik ve müşteri odaklılık. Bazı arkadaşlarımın çalışma kültüründe bu özelliklerden bazıları var ama hiçbirinde bu beş özellik birden yok. İşte bizim katma değerimiz bu."

Steve, Avrupa'nın En İyi İşverenlerinden biri seçilmenin bu benzersiz bileşimin ve bunun şirket için somut faydalarının kanıtı olduğunu söylüyor. "Güven kültürümüz ve adaylığımız çalışan bağlılığını ve şirkette kalmayı önemli ölçüde artırdı. Çalışanlar kendilerine değer verildiğini, dinlendiklerini ve kendilerine güvenildiğini hissettiklerinde şirkette kalma olasılıkları artıyor. Ancak adaylığımız işveren markamızı da geliştirdi ve rekabetçi bir iş piyasasında en iyi yetenekleri çekmemizi kolaylaştırdı. Ayrıca, mutlu ve bağlı çalışanlar daha iyi müşteri hizmeti sunma eğilimindedir. Bu nedenle mutlu çalışanlarımız - ve onların bağlılığı - yüksek müşteri memnuniyeti ve sadakatine de yol açtı."

%100 Puan: Yöneticiler, bu şirkete iyi uyan çalışanları işe alır.*

İletişim kurmak sadece konuşmak değildir

"Etkili iletişim güven inşa etmenin anahtarıdır," diye devam ediyor Steve. "Ancak iletişim sadece konuşmaktan ibaret değildir, aynı zamanda aktif dinlemeyle de ilgilidir. Büyük liderler çeşitli iletişim kanallarını kullanır ve tarzlarını farklı bireylerle bağlantı kurmak ve anlayış ve iş birliğini teşvik etmek için uyarlarlar. Açık ve şeffaf iletişim, çalışanların kendilerini bilgili ve değerli hissetmelerine yardımcı olur. Şirket hedefleri, performans ve değişikliklerle ilgili düzenli güncellemeler belirsizliği azaltabilir ve genel memnuniyeti artırabilir. Bu durumda ben de son derece erişilebilir ve ulaşılabilir olmak için yoğun çaba sarf ediyorum."

Valentine'a göre ONE'da erişilebilirlik çok belirgin. "Fikirleri ve geri bildirimleri paylaşmak için hem resmi hem de resmi olmayan pek çok alan var. Her altı ayda bir yöneticiler ve İK ile yaptığımız gelişim toplantılarını ele alalım. Bunlar, herhangi bir geri bildirim veya girdinin her zaman olumlu görüldüğü açık tartışmalardır. Hepimiz ortak bir hedef doğrultusunda çalışıyoruz ve yönetim de bunu her gün pekiştiriyor. Ancak mesela ben resmi olmayan iletişim kanallarını tercih ediyorum - ekip üyeleriyle öğle yemeği yerken, kahve içerken, ne zaman olursa olsun. Geçmişiniz, kıdeminiz, uyruğunuz veya yaşınız ne olursa olsun, fikirleriniz her zaman dikkatle dinlenir ve duyulur."

Dizginleri bırakın

ONE Group Solutions gibi Avrupa'nın En İyi İş Yerlerinden biri olmak ister misiniz? Çalışanlarınıza şirketinizin geleceğinde gerçek bir pay sunun. Siloları ve hiyerarşileri yıkın ve birbirinize eşit davranın. Ve güven, gerçek sahiplenme ve pozitiflik yoluyla iletişimin akmasını sağlayın. Bu şekilde, kaç çalışanınız olursa olsun, hepiniz BİR olarak çalışacaksınız.

 

Sertifikasyon yolculuğunuza bugün başlamak için tıklayın.

 

* ONE Group Solutions Trust Index™ çalışan anketi sonuçları

 



0 (212) 236 50 20
©2024 © Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC