Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Somerset Maslak İstanbul: İnsanları ve Toplulukları İnşa Ediyoruz

Somerset Maslak İstanbul, iş dünyasında yalnızca lüks konaklama ve gayrimenkul sektöründeki başarılarıyla değil, aynı zamanda harika bir çalışan deneyimi ve örnek alınası bir kurum kültürü sunan bir şirket olarak öne çıkıyor. Capitaland Investment'ın bir parçası olan ve The Ascott Limited tarafından yönetilen Somerset Maslak İstanbul, organizasyonlarını ancak "çalışanların olağanüstü yapabileceği" inancıyla herkes için harika bir çalışma ortamı oluşturmayı başarmış.

İK Müdürü Deniz Uluğ ile gerçekleştirdiğimiz bu sohbette, Somerset Maslak İstanbul'un sadece başarılı bir işletme olmanın ötesinde, çalışanlarına gerçek anlamda değer veren ve onları destekleyen bir kurum olduğunu anlamak mümkün. İki sene üst üste Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ ödülünün sahibi olan bu harika iş yeri; çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve sürekli gelişim gibi değerleriyle dikkat çekiyor.

Hadi şimdi gelin, Deniz Uluğ’un paylaşımlarıyla, Somerset Maslak İstanbul'un çalışma ortamının temelinde yatan değerleri ve başarılarını ilk ağızdan keşfedelim.

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyimi sunuyorsunuz ve bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

Singapur menşeli Capitaland’in konaklama grubunu oluşturan The Ascott Limited’in Türkiye’deki ilk yatırımı olarak; “Building People, Building Communities” (İnsanları ve Toplulukları inşa ediyoruz) felsefesini, 30'dan fazla ülkede 200'den fazla şehirde uyguluyoruz.

Capitaland olarak, şirketimizi, ancak “çalışanlarımızın” olağanüstü yapabileceğini düşünüyoruz. Bir şirketin kültürüne ve başarısına en büyük katkıda bulunanların çalışanları olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle her zaman en iyi çalışanları işe almaya çalışıyor ve tüm kariyer aşamalarında sürekli öğrenme ve gelişme odaklı programlarımızı uyguluyoruz.

Asya'nın en büyük karma gayrimenkul gruplarından biri olarak; Amerika, Avrupa ve Asya Pasifik'teki ülkelerde operasyonlarımız hızla devam etmektedir. Dünyanın her yerinden çalışanları olan uluslararası bir şirketiz ve cinsiyet, ırk, kültür, milliyet ve aile statüsünden bağımsız olarak çeşitliliği ve kapsayıcılığı benimsiyoruz.

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?

Marka değerlerimizi, 2003 yılında oluşturulan L.I.F.E. programı ile betimliyoruz. L (Yerel Dokunuş), I (Bireysellik), F (Evde Hissetmek) ve E (Beklentileri Aşmak). Bu programı hayata geçirmek için 2010 yılında Ascott Moments - Bringing Service to LIFE konsepti de kurulmuş olup, ardından 2011 ve 2012 yıllarında da tüm dünyada aynı zamanda hayata geçirilmiştir. Başarı odaklı ekibimiz ile marka değerimizi kurum kültürümüz ile harmanlayıp, mutlu ve hep birlikte aynı hedefe odaklanan bir bakış açısıyla çalışıyor, başarılarımızı beraber kutlayarak her fırsatta daha iyisini başarabilmek için yenilikçi anlayışımızı öne çıkarıyoruz.

Yoğun bir çalışma temposu gerektiren çalışma ortamımızı nasıl daha iyi hale getirebileceğimiz konusunda Kalite Komite üyelerimizin ve çalışan temsilcilerimizin katılımı ile yeni fikirler yaratıyor ve hemen uygulamaya geçiyoruz. Otellerde “Back of the House” diye adlandırılan personel alanlarını “Heart of Home” olarak yeniden adlandırarak, çalışanların molalarında hoşça vakit geçirebilecekleri bir alan haline getirdik. Çalışanlarımızın beklenti ve ihtiyaçlarına göre sunduğumuz yan haklarımızı yeniden şekillendirdik ve doğum günü izni gibi yeni uygulamalarla çalışanlarımızın hayatlarına değer katmayı hedefliyoruz.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var?

Açık iletişime dayalı bir organizasyon yapımız var. Çalışanların rahatlıkla yöneticilerine ulaşabilecekleri, fikirlerini paylaşabilecekleri, güvene dayalı bir çalışma ortamında bulunmalarını önemsiyoruz. Yönetici ve liderler, güvenin temelini oluşturan açık ve dürüst bir iletişimi teşvik ediyorlar.

Çalışanlarla düzenli olarak iletişim kurmaya özen gösteriyoruz. Otelimizin çeşitli yerlerine yerleştirdiğimiz kutular ile tüm istek, talep ve şikayetleri anında değerlendirebiliyoruz. Ayrıca The Ascott Limited’in yıllık değerlendirme anketleri ile departmanlar arası memnuniyet ölçümünü de yapabiliyoruz. Aylık departman toplantıları ile beklentiler net bir şekilde iletilip, geri bildirimleri olumlu bir şekilde karşılanıyor. Bu sayede, çalışanlar güvendikleri bir ortamda fikirlerini paylaşma cesaretini buluyorlar. Her yıl dünya üzerindeki tüm Ascott şirketleri arasında düzenlenen İnovasyon ödülleri, çalışanların fikirlerini özgürce paylaşabildikleri ve bu sayede ödüllendirildikleri bir ortam sağlıyor.

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir?

Çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanların gelişimlerini desteklemek için şirket içi ve şirket dışı eğitim programları düzenliyoruz. Global düzeyde katılabilecekleri yetenek yönetimi programlarımızın yanı sıra çalışanların farklı departmanlarda deneyim kazanmaları için iş rotasyonu fırsatları da sunuyoruz. Her yıl hazırlanan eğitim planı ile çalışanların katılabileceği seminerler, konferanslar, sertifikasyon programları veya uzaktan eğitim kursları için kaynak oluşturuluyor.

Şirket içi terfi sistemi ile açılan pozisyonları kendi içimizden doldurmaya öncelik veriyoruz. Her yıl düzenli olarak uygulanan ve her çeyrekte takip edilen 4 ana başlıktan ve yaklaşık 20 alt maddeden oluşan sayısal ve yeteneğe dayalı performans değerlendirme ve geri bildirim süreçlerimiz; çalışanların güçlü yönlerini tanımalarına, gelişim alanlarını belirlemelerine ve kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyor.

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index™ anket verilerinden nasıl faydalandınız?

Çalışan deneyimini ölçümleyebildiğimiz Trust Index™ anketi ile birlikte aynı zamanda her yıl Capitaland tarafından düzenlenen “Capitaland Group Pulse Survey” diye adlandırdığımız çalışan memnuniyeti anketine de katılıyoruz. Her iki anketin sonuçlarına dayanarak eylem planları oluşturuyoruz. Bu planlar, organizasyonumuzun güçlü yönlerini korumaya ve geliştirmeye odaklanırken; gelişime açık yönlerini de ele almayı hedefliyor. Öncelikli hedefler belirlenip, sorunların nedenleri analiz ediliyor ve çözüm stratejileri oluşturuluyor. Bu aşamada ise yöneticiler ve liderler aktif rol oynuyor. Bu sürekli geri bildirim döngüsü, organizasyonumuzun çalışan deneyimini sürdürülebilir şekilde geliştirmesine yardımcı oluyor.

Somerset Maslak İstanbul organizasyon kültürü hakkında daha fazla bilgi için şirket sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC