Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Edenred Türkiye: Çalışan Deneyiminde Liderlik ve İnovasyonun Sırları

Edenred Türkiye, iş dünyasında sadece kurumsal ödeme çözümleri sağlayıcısı olarak değil, aynı zamanda çalışan deneyimi ve kurum kültürü konusunda öncü bir şirket olarak da kendini kanıtlamış durumda. 32 yıldır Türkiye ekonomisine ve iş dünyasına değer katan bu lider şirket; çeşitlilik, kapsayıcılık ve esnek çalışma koşulları gibi alanlarda yaptığı yeniliklerle dikkat çekiyor.

Edenred Türkiye'nin İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CHRO) İpek Baylav ile gerçekleştirdiğimiz röportaj, şirketin çalışanlarının ve iş ortaklarının hayatını nasıl kolaylaştırdığını, aynı zamanda herkes için toplam refahı nasıl önemsediğini detaylı bir şekilde ortaya koyuyor. Edenred Türkiye'nin kurum kültürü, ekip çalışması ve mükemmellik arayışı hakkında daha fazla bilgi edinmek için, sizleri bu ilham verici röportajın detaylarına davet ediyoruz.

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyimi sunuyorsunuz bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

Çeşitlilik, biz Edenredliler için çok önemli bir kavramdır. 2020 yılında Edenred’in faaliyet gösterdiği 45 ülke ile birlikte imzaladığımız Çeşitlilik Bildirgesine göre aşağıdaki maddeleri koşulsuz şartsız kabul ettik ve içselleştirerek uygulanmasını taahhüt ediyoruz.

  • İşe alım, eğitim ve kariyer yönetimi sürecinde yer alan tüm çalışanlarımızın, ayrımcılık yapmama ve çeşitlilik konularında eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi.
  • Şirket veya organizasyonun verdiği kararlarda, yönetimimizin sorumluluğunu aldığı tüm eylemlerde, özellikle insanlarımıza dokunduğumuz her süreçte, ayrımcılık yapmama ilkesinin her türlü şekilde uygulanmasının teşvik edilmesi.
  • Türkiye toplumunun çeşitliliğinin kültürel, etnik ve sosyal yönleri de dahil olmak üzere tüm farklılıkları ve zenginliğiyle, iş gücü içinde ve her türlü sorumluluk düzeyinde temsil edilmesinin desteklenmesi.
  • Bu ilkelere uyulması ve bu ilkelerin yayılmasını desteklemek için tüm çalışanlarımızı olduğu kadar müşterilerimizin, ortaklarımızın ve tedarikçilerimizin de bu konuda bilgilendirilmesi.
  • Çalışan temsilcileri ile sosyal diyaloğun bir konusu olarak çeşitlilik politikasının geliştirilmesi ve uygulanması.
  • Kaydedilen ilerlemenin düzenli olarak değerlendirilmesi, verilen sözlerin hem dahili hem de harici olarak uygulanmasından kaynaklanan pratik sonuçlar hakkında bilgi verilmesi.

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?

Organizasyon kültürümüz nerede farklı olduğumuzu çok güzel anlatıyor. Sağladığımız bu şeffaf ve huzurlu çalışma ortamına ek olarak her zaman çalışanlarımızı dinliyor ve ihtiyaçlarını doğru analiz ediyoruz. Her iki yılda bir Edenvoice adını verdiğimiz anonim bir kurum kültürü ve çalışan memnuniyeti anketi yapıyor, buradan aldığımız geri bildirimler ile yol haritamızı belirliyoruz. İlgili bağımsız araştırmaları çok sıkı takip ediyor ve çalışanlarımızın ücret ve yan haklar konusunda piyasadan asla geride kalmamaları yönünde çalışmalarımızı yürütüyoruz.

Çalışanlarımızdan gelen talep doğrultusunda hibrit çalışma sistemini benimsedik. Hatta hem Ağustos ayında hem de Milli Eğitim’in belirlediği sömestir ve ara tatiller boyunca ofisimizi kapatıyoruz ve herkes dilediği yerden çalışıyor. Böylece özellikle ebeveyn olan çalışanlarımız çocuklarını nereye bırakacaklarını düşünmek zorunda kalmıyor. Ayrıca kadın çalışanlarımızın menstrüasyon dönemlerinde uzaktan çalışma hakları var. Bunun yanı sıra çeşitli esnek izinler sağlıyoruz. Yine çocuklu çalışanlarımızdan başlayalım; ebeveyn izni sayesinde anne-baba olan çalışanlarımız okulların açıldığı gün ve karne günlerinde çocuklarının yanında olabiliyor. Taşınan, evlenen, yeni anne ya da baba olan ve yakınlarını ebediyete uğurlayan çalışanlarımıza da kanuni izinlere ek izinler sağlıyoruz. Bir de doğum günü izni var. Çalışanlarımız yeni yaşlarını sevdikleriyle doya doya kutlarken biz de bu sevince hem bir günlük ek izin hem de doğum günü hediyesi ile ortak oluyoruz. Sunduğumuz hediye alternatifleri arasında çeşitli sivil toplum kuruluşlarına bağış imkânı da var. Çalışanımızın tercih ederse, seçtiği kuruluşa kendi adına bağış da yapabiliyoruz.

Tüm bu esnek izinler ile çalışma hayatını daha da kolaylaştırmayı amaçlıyoruz ancak çalışanlarımıza verdiğimiz destek bunlarla bitmiyor. Toplam refahları da bizim için çok önemli. Aile fertlerini de kapsayan özel sağlık sigortası elbette olmazsa olmazımız. Bunun üzerine fiziksel ve ruhsal sağlık için çeşitli well-being paketlerine erişim imkânı da sunuyoruz. Yani yoga dersinden diyetisyene, psikolojik destekten nefes egzersizi ya da sağlıklı uyku programlarına kadar birçok konuda hizmet alabiliyorlar.

Fiziksel ve ruhsal destek dışında çalışanlarımızın eğitimlerine de destek veriyoruz. Kişisel gelişim paketi olarak her ay çalışanlarımıza belirli bir miktar ödeme yapıyoruz. Çalışanlarımız da kendi seçtikleri bir alanda kişisel gelişimlerine yatırım yapma imkânı buluyor. Ayrıca yüksek lisans yapmak isteyen çalışanlarımızın eğitim masraflarının yarısını karşılıyoruz.

Yeni yıla girerken ve Ramazan ayında da çalışanlarımızın tercihine bıraktığımız hediye alternatiflerimiz mutlaka oluyor.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var?

Kültürümüzün bir parçası olarak güven konusunu 5 ana başlıkta ele alıyoruz. Bunlardan ilki “şeffaflık”. Karar alma süreçleri, mali durum ve performans hedefleri gibi konularda çalışanlara açık ve net bilgi veririz. Olup bitenler hakkında düzenli açıklamalar yapar çalışanlarımızı bilgilendiririz. Açık kapı politikası ile üst yönetim olarak daima ulaşılır oluruz. İkincisi ise “açık iletişim”. Her şeyin iletişim ile çözülebileceğine inandığımızdan yöneticiler, çalışanların kendilerini rahat hissetmeleri için açık, dürüst ve samimi bir iletişim ortamı yaratırlar. Çalışanlar, yöneticileri ve şirketle açık bir diyalog kurarak iş yerindeki sorunları çözebilirler. Bir diğer ana başlık “adalet ve eşitlik”tir. Edenred Türkiye’de herkes aynı kurallara tabidir ve eşit muamele görür. Belirli kural setleri ile hareket eder, bu kural setlerini herkese açık, görünür platformlarda yayınlarız. “Gelişim ve İlerleme Fırsatları” başlığı altında çalışanlarımızın kariyerlerini geliştirmeleri ve yükselmeleri için fırsatlar sunarak onların güvenini kazanırız. Yılda bir kere kariyer planlama görüşmeleri gerçekleştirir, somut aksiyon planları ile çalışanlarımızın gelişimine katkıda bulunuruz. Eğitim ve gelişim fırsatları, mentorluk programları ve kariyer planlaması gibi imkanlar yıllık planlarımızın içerisinde her zaman yer alır. Tüm pozisyonlarımızı yayınlar, iç başvurularımıza kesinlikle öncelik veririz. Son başlığımız ise “sağlıklı çalışma ortamı”. Çalışanların fiziksel ve psikolojik sağlıklarını korumak için uygun tedbirleri alırız. Bunun için Meditopia ve HiDoctor gibi wellbeing uygulamalarını çalışanlarımızın hizmetine sunduk. En önemlisi de çalışanların farklılıklarına saygı gösterir ve herkesin kendini rahat hissetmesi için uygun bir ortam sağlarız.

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir?

İcra kurulu dahil tüm kademelerde eğitime çok önem veriyoruz. Herkesin senede en az 1 adet yüz yüze veya online eğitim alacağı, seminerlere katılacağı şekilde planlama yapıyoruz. Bu eğitimler bazen belirli bir departman için, bazen sadece yöneticiler ya da çalışanlar için bazen de tüm ekip için oluyor.

Bu toplu eğitimlere ek olarak EDU adını verdiğimiz portalımızda yabancı dil eğitiminden mesleki eğitimlere varana kadar çok sayıda modülden bireysel olarak faydalanabiliyorlar. Diledikleri zaman diledikleri yerden EDU’ya bağlanarak diledikleri konudaki eğitimi alabiliyorlar.

Daha önce de bahsettiğim üzere çalışanlarımıza her ay kişisel gelişim paketi ödemesi yapıyoruz. Onlar da kendi seçtikleri bir alanda kişisel gelişimlerine yatırım yapıyorlar. Yüksek lisans yapmak isteyen çalışanlarımızın eğitim masraflarının da yarısını Edenred Türkiye olarak karşılıyoruz.

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index™ anket verilerinden nasıl faydalandınız?

Katıldığımız anket sonrasında hemen İcra Kurulu üyelerimiz ve departman yöneticilerimiz ile bir araya gelerek anket sonuçlarını detaylıca analiz ettik. Anket sonuçlarını tüm çalışanlarımız ile paylaştık. İcra Kurulu olarak, şirketimizin gelişim alanlarını tespit ettik. Hem şirket genelinde hem de departman kırılımları bazında önceliklendirmemiz gereken alanların tespiti sonrası somut aksiyon alanlarımızı belirledik.

Açık ve şeffaf bir iletişim ile anket çıktılarını çalışanlarımız ile paylaşarak onları da önceliklendirme ve aksiyon planlarının belirlenmesi aşamasındaki kararlara dahil ettik. Onların sesine, görüşlerine değer verdiğimizi bilmeleri ve alınan kararlara ortak olduklarını anlamaları hem şirkete hem de birbirimize bağlılığımızı artırdı.

Hem odak hem de küçük gruplar oluşturup toplam 47 farklı toplantı organize ederek çalışanlarımızı dinledik, ne istediklerini anladık. Biz de yönetim olarak şirket perspektifinden kendimizi anlatma şansını yakaladık. Birlikte belirlediğimiz ortak hedefe ulaşmak için aksiyonlar belirledik ve uygulamaya başladık.

Trust Index™ Çalışan Deneyimi Anketi’nden birkaç ay sonra yaptığımız Edenvoice anketinde de bir kez daha gördük ki, aldığımız aksiyonlar sonuca ulaştı ve çalışan bağlılığı oranlarımız daha da yukarıya çıktı.

 

Edenred Türkiye organizasyon kültürü hakkında daha fazla bilgi için şirket sayfasını ziyaret edebilirsiniz.



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC