Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Kapsayıcı Bir Ofis Partisi Nasıl Planlanır?

WhatsApp Image 2023 01 09 at 14.26.50

Şirket partileri, çalışanlara onları takdir ettiğinizi göstermek ve kurum kültürünüzü güçlendirmek için bir fırsattır ancak bunun için tüm çalışanların kutlamanın bir parçası olduğunu hissetmesi gerekir.

Kapsayıcı bir ofis partisi planlamak sizi sandığınızdan daha fazla uğraştırabilir. Öncelikle, tüm çalışanlar aynı günleri kutlamaz. Belirli bir özel günü vurgulayan veya öne çıkaran bir ofis partisi, çalışanlarınızın bir kısmını kaçınılmaz olarak yabancı hissettirebilir.

Yine de bu, ofis partisi düzenlemekten vazgeçmeniz gerektiği anlamına gelmez.

Odağınız çalışanlar olsun

Başarılı bir ofis partisi için, partinin odağı özel günler değil (bu ayrım yaratabilir veya dışlayıcı olabilir), tüm çalışanların özdeşleşebileceği ve kendini ait hissedebileceği bir şey olmalıdır.

Ofis de bir kutlama partisi organize ederken belirli gruplara özgü bir şeyi kutlamak yerine, birlikte çalışmanın bir ödülü olarak birbirinizi kutlayın. Bir ofis etkinliği ve kutlaması yapacaksanız, ekibinizin başarılarını ve kurum kültürünüzü onurlandıran bir şey olmasına dikkat edin.

Partiniz ayrıca ekip arkadaşlarınızla kaynaşmanızı sağlayarak ortak bir aidiyet duygusu geliştirmenizi sağlar.

Bir parti planlıyorsanız, özel bir tema belirlemeyin.

Kapsayıcı bir ofis partisi düzenleyebilmek için biraz yaratıcı ve niyetinizde açık olmalısınız.

İş yerinde kapsayıcı kutlamalar ve partiler için en iyi 7 uygulama

Ofis partisi düzenlemeden önce, çalışanlarınızın bir araya gelmek konusunda nasıl hissedebileceğini değerlendirmelisiniz.

COVID-19 salgını, bazı insanların kamusal alanlar ve kalabalıklar hakkındaki hislerini geri dönülmez şekilde değiştirdi. Bir partiye katılmak bazı çalışanlarınızı psikolojik veya fiziksel olarak güvende hissettirmeyebilir. Hastalanmaktan veya sevdikleri birine hastalık bulaştırmaktan endişe edebilirler veya bu kadar uzun süre sonra bir araya gelme düşüncesi sosyal kaygı hissetmelerine neden olabilir.

Liderler olarak, bir etkinlik planlamadan ve düzenlemeden önce bu duygulara dikkat etmemiz gerekir. Aşağıdaki en iyi uygulamalar, herkesin bir parçası hissettiği bir ofis partisi düzenlemenize yardımcı olabilir.

1. Çalışanların tercihlerini ve ilgi alanlarını araştırın

Herkesin eğlenebileceği bir kutlama planlamanın en hızlı yolu, çalışanlara ne tür bir kutlama istediklerini sormaktır. Ofis partinizin planlama aşamasında herkesin sesini duyurmaya ne kadar özen gösterirseniz, kutlama o kadar kapsayıcı olabilir.

Çalışanlara bir anket göndererek onlar için harika bir partinin ne demek olduğunu sormak iyi bir başlangıç olacaktır. Ancak çalışanlarınızı şaşırtan ve memnun eden bir kutlama yapmak, glutensiz cips ve vegan yiyecekler sunmaktan ibaret değildir; çalışanların kültürel geleneklerini, dini tercihlerini ve sorumlu oldukları birine bakma gibi kişisel sorumluluklarını hesaba katarak bu konularda da kapsayıcı olmalısınız. Anket, çalışanların bir parti hakkında genel olarak nasıl hissettiklerine dair bir duygu ölçme aracı da olabilir.

2. Çalışan Temsilcileriniz ile ortaklaşa çalışın

Çalışan Temsilcileri, organizasyonlarında çeşitliliğe sahip, kapsayıcı bir iş ortamı oluşturmayı hedefleyen, çalışanların liderliğindeki gönüllü gruplardır. Bu gruplar, çalışanların, özellikle geçmişte ötekileştirilmiş çalışanların seslerinin duyulması için hayati bir rol oynar.

Parti planlayanlar yıl boyunca Çalışan Temsilcileri ile çalışarak çalışanların partilerde temsil edildiğini hissetmelerini sağlamalıdır.

İşyerinde kutlamaların, çeşitliliğe önem veren bir bakış açısıyla tasarlanması gerekiyor. Çoğu organizasyon çoğunluğa göre hareket ediyor ve azınlıkta kalanlar akıllarına gelse bile, onların da kendilerince bir yol bulacağını varsayıyor. Kaldırımlara engelliler için konan rampaların oluşturduğu etki gibi, tasarımı azınlıktaki çalışanlar için yaptığınızda çoğunluk da bundan fayda görmeye devam edecektir.

3. Parti mekanı çok önemlidir

Parti dekoru, atmosferi ve teması hakkında titizlikle ve kapsayıcı şekilde düşünmeniz, özel günlerde çeşitliliği ve kapsayıcılığı öncelik haline getirmeniz için çok faydalı olabilir.

Partinin ışıklı ve büyük bir kalabalığın olduğu bir bar veya kulüp ortamında yapılması bazı çalışanlar için bunaltıcı olabilir. Örneğin yüksek sesten rahatsız olabilecek çalışanlarınız için  ana girişte kulaklık ve kulak tıkacı bulundurabilirsiniz.

Epilepsisi veya ışığa duyarlılığı olan kişiler için acı verici olabilecek flaş ışıklarından kaçının. İnsanların kalabalıktan uzakta sohbet edip kaynaşabilmesi için küçük alanlar ve küçük masalar sağlayın.

4. Uzaktaki çalışanları unutmayın

Ofis partilerinde (ve olağan şirket etkinliklerinde) kapsayıcı bir hibrit ve uzaktan çalışma kültürünü nasıl sürdürürsünüz? Organizasyonunuzun ekonomik koşullarını göz önünde bulundurarak sürdürülebilir bir bütçeniz olup olmadığına bakmalısınız.

Masraflarını organizasyonun karşıladığı etkinlikler için adil ve uygun maliyetli yaklaşım, bütçeyi tüm çalışanların katılabileceği bir çevrimiçi deneyime (zaman dilimlerine uygun şekilde) ayırmak olacaktır.

Etkinlik odaları oluşturun ve deneyimi Çalışan Temsilcileri ile birlikte tasarlayın. Bu yöntem engelli çalışanlar açısından da daha kapsayıcıdır ve bir parti ortamında herkesin eşit bir deneyim yaşamasına katkı sağlar.

Organizasyonunuz yüz yüze bir etkinliği tercih ediyorsa, uzaktan çalışanların da dahil edildiği ve seyahatin organizasyon tarafından karşılandığı yüz yüze etkinlikler düzenleyebilirsiniz.

Tüm çalışanların masrafları karşılayabileceğini veya masrafların geri ödenmesi için bir ay bekleyebileceğini varsaymak yerine, seyahat parasını veya uçuş ve otel harcamalarını önceden temin edecek bir sistem kurun.

5. Beklentilerinizi ortaya koyun

Parti başlamadan önce, ne tür davranışların tolere edilip edilmeyeceğini çalışanlara bildirin. Beklentilerinizi ortaya koyun.

Bazı nedenlerle içmemeyi tercih eden kişiler açısından etkinliğin alkol odaklı olmamasına dikkat edin. Ana cazibe noktası alkol olmamalı, etkinliğin odağı güvenli bir ortamda bir araya gelip ilişki kurmak olmalıdır. 

Alkol servisi yapılacaksa, insanların eve güvenli şekilde gidebilmesi için paylaşımlı araç ayarlamayı veya yerel bir otelden grup rezervasyonu yapmayı planlayabilirsiniz.

6. Kurum kültürünüzü kutlayın

Tüm partilerin özünde kültürün kutlanması vardır. Şimdi kurum kültürünüzü kutlamanın da tam zamanı olabilir. Özellikle de en iyi işverenler listesine girmeye hak kazanmışsanız. Bir çok organizasyon, iş yerinde dostluk ve gurur duygusu oluşturan Great Place To Work- Certification™ kazandıktan sonra çalışanlarını kutluyor.

Sertifikalı şirketlerimizden biri de, bu şirket kültürü ödülünü en parlak 10 çalışanının başarısını takdir etme fırsatı olarak değerlendirdi. Şirket çalışanları, Zoom üzerinden gerçekleştirilen özel bir akustik konser, yemek kursu ve oyunların keyfini çıkardı.

7. Bir hatıra duvarı oluşturun

Çalışanlar özel günlerde kendilerini kasvetli, stresli veya endişeli hissetmelerinin yaygın olduğunu söylüyor. Üzücü deneyimler yaşayan çalışanlar için bunlar özellikle zor dönemler olabilir.

Partide bir alan oluşturarak çalışanlarınızı sevdikleri kişinin bir fotoğrafını getirip hikayelerini ve bu kişinin hayatlarında ne gibi bir iz bıraktığını anlatmaya teşvik edebilirsiniz.

Çalışanların hissettikleri çeşitli duyguları kabul etmek değerli ve anlamlıdır.

İşyerinde bir ofis partisi vermek yerine ne yapabilirim?

Özel günleri kutlamak çok fazla duygusal yük getiriyorsa, bu yıl bütçeniz yeterli değilse veya kültürünüz için bir anlam ifade etmiyorsa, kutlama yerine tamamen farklı bir şeye yönelebilirsiniz:

1. Çalışan takdirine odaklanın  

Sertifikalı şirketlerimizden biri, olağanüstü sonuçlar almaya kendini adamış başarılı ekipleri onurlandıran yıllık verdikleri bir ödül ile takdirini gösteriyor.

Kazanan ekipler her yıl organizasyon çapında bir törenle kutlanarak, şirketin CEO'sunun ve ilgili iş liderlerinin tebriklerini kabul ediyor ve başarıları hakkında daha derinlemesine konuşma fırsatı buluyorlar.

2. Çalışanlarınıza “zaman” hediye edin

Çalışanlarınızı ödüllendirmenin harika ve neredeyse ücretsiz bir yolu, onlara zaman hediye etmektir. Çalışanlara uzun bir öğle yemeği verebilir, takvimlerine birkaç günlük ek izinler ekleyebilir veya kendi takdirlerine göre kullanabilecekleri fazladan bir ücretli izin günü verebilirsiniz ya da izin kullanarak tatile çıkmak, gönüllü çalışmak veya sevdikleriyle vakit geçirmek gibi hoş bir şey için kullanacakları bir para hediyesi vermek de harika bir fikir olabilir.

Birçok insan deneyimlere nesnelerden daha çok değer verir. Bu yüzden eğer bir ofis partisi düzenlemek istemiyorsanız çalışanlarınıza zaman hediye edebilirsiniz.

Bu yazıdan iyi ipuçları aldınız mı?

Harika bir işyeri oluşturmanıza yardımcı olacak daha fazla fikir ve tavsiye için bültenimize kaydolun.

İş adaylarının ve diğerlerinin kurum kültürünüzün ne kadar harika olduğunu bilmesini ister misiniz? Great Place To Work - Certification™, kültürünüzün herkesten farklı ve önde olduğunu göstermenin en iyi yollarından biridir. Sertifika alarak, En İyi İşverenler  listelerimize de katılmaya hak kazanırsınız. Sertifikasyon hakkında daha fazla bilgi edinmek için hemen bizimle iletişime geçin.



Bültenimize Abone Olun
0 (212) 236 50 20
©2024 © Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC