Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Şirket Gururunu Artırmanın 8 Yolu

Şirket gururu, çalışanları motive etmeye ve elde tutmaya yardımcı olan bir rekabet üstünlüğü olabilir. Bu yazıda çalışanlarınızın iş yerlerinden duyduğu gururu nasıl geliştireceğinizi paylaşmak istiyoruz.

Bağlılık, elde tutma ve çalışanlarınızın organizasyonu sahiplenmesinde en çok göz ardı edilen faktörlerden biri gururdur.

İş yerini ne kadar sevdiğini düşünen bir çalışanın aklına gelişim fırsatları veya iş arkadaşları gelebilir. Ancak gurur farklı bir noktadır. Gurur, çalışanların düşünmekten ziyade hissettikleri bir şeydir. 

İnsanlar iş yerlerinden gurur duyduklarında bunu net bir şekilde görürüz. Bununla birlikte, iş yerlerinden gurur duymadıklarını görmemiz daha da kolaydır. İş yeriyle gurur duyan çalışanlar müşterileri, iş arkadaşları ve liderleri için ellerinden gelenin fazlasını yaparlar. 

Öte yandan, yaptığı işten gurur duymayan insanlar, işlerine çok az enerji harcarlar ve  son teslim tarihini veya hedefi kaçırdıklarında çok fazla suçluluk duygusu hissetmezler. Buradan yola çıkarak, şirket gururunun çalışanların organizasyonları içerisindeki performansı için ne kadar değerli olduğunu kavram olduğunu görmekteyiz.

Peki çalışanlarınızın şirketine duyduğu gururu nasıl geliştirebilirsiniz? Çalışanlarınıza ve ekiplerinize gurur duygusunu nasıl aşılarsınız?

Gurur duygusunu oluşturmak konusunda başarılı kişiler, organizasyonlarında bu duygunun nasıl etki ettiğini bilir ve aşağıdaki gibi davranırlar:

1. Çalışanlarla sık sık gündelik sohbetler yapmak

Yöneticileri, çalışanlarla düzenli olarak küçük ve samimi sohbetlerde bulunmaya teşvik edin. Bu iletişimler yalnızca geri bildirim vermekle ilgili olmamalıdır. İki tarafın da dahil olduğu bir konuşma olmalıdır. Çalışanlara kısa ve uzun vadeli hedeflerinizi, üzerinde çalıştıkları mevcut projelerden hangisinin onları motive edip etmediğini anlamaya özen gösterin. 

Çalışanlarınızı ne tür işlerin heyecanlandırdığını öğrenmeniz, hangi projelerin becerilerine uygun olduğuna ve hangi iş arkadaşlarıyla uyumlu çalışacaklarına dair fikir verecektir. Bu konuşmalar aynı zamanda, akıllarında herhangi bir sorun olup olmadığını anlamanız için de bir fırsattır. 

Memnuniyetsizliklerinin altında daha derin sorunlar yatıyor olabilir. İşlerine karşı ilgisiz hissediyor olabilirler veya yönetim şekli konusunda kuşku duydukları noktalar olabilir. En azından bu zorluklara dikkat etmek, yetenekli çalışanlarınızdan yüksek verim alacağınız şekilde organizasyonunuzu yeniden kurgulamanızı sağlayabilir. 

Çalışanlarınızın endişeleriyle samimi olarak ilgilendiğinizde, kendilerine değer verildiğini görür ve yaptıkları işlerin organizasyonları tarafından önemsendiğini bilirler. 

2. Organizasyon hedeflerini aktarmak 

Çalışanlarınız, her gün üzerinde çalıştıkları görevlerin daha büyük bir misyonun ve başarı vizyonunun parçası olduğunu bilmek isterler. Çalışanlarınızın organizasyonunuzun hedeflerini makro ve mikro düzeyde bilmesine özen gösterin. Organizasyonunuzun A noktasından B noktasına nasıl ulaşacağına dair net ve ayrıntılı planları paylaşmak, çalışanlara görevlerinin organizasyonu nasıl ileriye taşıdığını gösteren bir yol haritası sağlayacaktır.

Net hedefler belirlemek, öncelikli olan işlere odaklanılmasını sağlar. Çalışanları büyük resme dahil etmek, fark edilmeyen verimsizlikleri giderme konusunda kendilerinin de katkı sunmasına yardımcı olabilir. Bu, şirketinize zaman ve para kazandırırken çalışanlara da gurur duyabilecekleri bir başarı getirecektir. 

3. Liderlik pozisyonlarına insanları yerleştirmek 

Kulağa çok klişe gelebilir ancak yanlış kişileri liderliğe yükseltmenin maliyeti katlanarak artar. Bir kişi kendi pozisyonunda en yüksek performansı gösterse, hatta olağanüstü yetenekli olsa bile, bu her zaman liderliğe uygun bir kişiliği olduğunu anlamına gelmez. 

Liderler, cesaretlendirici olmakla titiz olmak arasındaki zor dengeyi kurabilmelidir. Bu da yüksek düzeyde sosyal anlayış ve incelik gerektirir. 

Ekiplerinizi güçlendirebilecek, harekete geçirebilecek ve onlara ilham verebilecek liderler seçin. 

4. Takdir etmeyi ve ödüllendirmeyi unutmayın

Bir insanı en çok gururlandıran şeylerden biri takdir edilmektir. Hızlı bir e-posta, el yazısıyla yazılmış bir not veya haftalık ekip toplantısında takdirinizi sunmak gibi küçük jestler, çalışanları fark ettiğinizi ve çalışmalarına saygı duyduğunuzu gösterecektir. 

Bunu yaparken zorlama veya planlanmış bir iş gibi hissettirmemelidir. Çalışana gösterdiğiniz takdir, yalnızca yapılacaklar listenizdeki bir madde izlenimini verirse, bu durum çalışanı iyi hissettirmeyecektir.

5. Toplumsal faydayı düşünmek 

Günümüzde çeşitli toplumsal konulara duyarlı çalışanların sayısı giderek artıyor. Çalışanlarınıza, onlar için önemli olan şeylerin sizin için de önemli olduğunu göstermek için bu amaçlarla hareket eden hayır kurum ve kuruluşlarına katkıda bulunmayı değerlendirin. 

Göstereceğiniz kurumsal şefkatin, organizasyon olarak geliştirdiğiniz kurum kültürünüz ve süreçlerle nasıl örtüşeceği üzerinde çalışabilirsiniz. Örneğin, çalışanlarınıza doğa dostu geri dönüşümlü su şişeleri vermeyi veya çeşitliliği ve kapsayıcılığı gözeten çalışanları organizasyonunuza dahil etmeyi düşünebilirsiniz. 

Kuruluşlar etik olmak için özel bir çaba gösterdiğinde, çalışanlar yalnızca kâr hanenize katkıda bulunmakla kalmayıp, aynı zamanda organizasyonunuzun değerli amaçlar için harcanacak geliri elde etmesine yardımcı olduklarını hissederler. 

Hepimiz dünyayı sahip olduğumuzdan daha iyi bir yer olarak bırakmaya çalışmalıyız. Çalışanlara bu fikre bağlı olduğunuzu göstermeniz organizasyonunuzda çalışmaktan gurur duymaları için ikna edici bir neden verecektir. 

6. Her günü temel değerlerinize göre yaşamak 

Ortak değerler organizasyonu bir arada tutar. Ayrıca, insanların birbirine sıkı sıkıya bağlı olduğu, odaklanmış bir organizasyonun hedeflerine ulaşması çok daha olasıdır. 

Henüz yapmadıysanız, çalışanlarınıza organizasyonunuzun en çok neye önem verdiğini anlatmak için resmi bir temel değerler seti hazırlayın. Potansiyel çalışanlar cazip bir iş teklifini kabul etmenin yanı sıra bir misyon için imza attıklarını hissedeceklerdir. 

Eylemleri temel değerleriniz açısından örnek teşkil eden çalışanları ödüllendirecek bir takdir programı geliştirin. Böylece çalışanlarınız her başarıyı, doğru yolda olduklarına dair kanıt olarak gören ekiplere dönüşürler. 

7. Sosyal bağlantıları teşvik etmek 

İş arkadaşlarınızın olması, organizasyona duygusal olarak bağlanmanıza yardımcı olur. Daha önce bir ofiste arkadaş edinmekte zorlandığınız olduysa, tek başınıza öğle yemeği yediğinizi ve mesai bitimine kadar dakikaları saydığınızı hatırlayabilirsiniz. 

Ekip içinde dostluklar kuran çalışanlar, başarılarının yalnızca kendilerine ait olmadığını, daha büyük bir ekip çalışmasının parçası olduğunu hissederler. Ve ekip gururu şirket gururunun üç seviyesinden biridir.

8. En çok motive olan çalışanlarınıza neyin gurur verdiğini öğrenmek 

Çalışanların işe heyecanla gelmelerini sağlayan şeyin ne olduğunu size en iyi gösterecek kişiler, en yüksek performanslı çalışanlarınızdır. 

Gelecekteki potansiyel çalışanlarda aradığınız özelliklere örnek teşkil eden ve diğer çalışanlara da daha yükseğe ulaşmaları için ilham veren bu kişilere, ideal bir organizasyonda ne görmek istediklerini sorun. Onları dürüst ve açık sözlü olmaya teşvik edin. Sınır koymayın. Ne aradıklarını öğrendikten sonra, bunları hayata geçirmeye çalışın. 

Gururu teşvik etmeye odaklanmak, çalışanlarınıza kurumsal misyonunuza katkıda bulunmaları için ilham verecek, çalışmalarınızın bu misyonu nasıl desteklediğini açıkça gösterecek ve organizasyonunuzun temel değerlerini somutlaştıracaktır. 

Şirket gururunu ödüller ile yükseltin

Bireysel takdirin bireysel gururu oluşturması gibi Great Place to Work® Sertifikalı kurumsal bilinirlikte şirket gururunu güçlendirir. Organizasyonunuzun harika bir işyeri olarak tanınması için ne yapabileceğinizi birlikte belirleyelim.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC