Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

2020’nin İK Trendleri – Bölüm 1

2020’ye girerken işyeri kültürünün finansal performans üzerindeki etkilerini görmeye devam ediyoruz. Fortune 100 listesine giren şirketlerin performanslarını görüyor, Great Place to Work® sertifikalı şirketlerin performansını da sık sık duyuyoruz.

 Organizasyon kültürüne yoğunlaşmak, her şirkette işe yaradığı kanıtlanmış bir stratejidir. Fakat rekabetçi bir kurum kültürünü geliştirmek hem misyonunuzu gözden geçirmenize hem de daha geniş çevrenizi şekillendiren trendlere daha rahat bakmanızı sağlar.

 Trendlerin işyerlerinde çalışanlar için programları nasıl şekillendireceğini görmeniz için 2020 işyeri trendlerini sizlerle paylaşmak istiyoruz.

 

İşyerinde politik görüşler

Yakın tarihte Amerikalıların politik anlamda bu derece kutuplaştığı başka bir dönem olmadı. Görüşünüz ne olursa olsun dışlanma korkusu olmadan işe gelmek veya iş arkadaşınızla tartışma başlatmak günümüzde oldukça zor.

Liderlerin işyerinde politik görüşleri dile getirmenin güvenli olup olmadığını göz önünde bulundurmak gerekir. Liderlerinin kendilerine zıt bir politik görüşte olduğunu bilen çalışanlar için çalışma ortamı izole edici olabilir.

Politik konular açıldığında oluşan gerginliği önlemek için bazı şirketler açık diyalogların kurulabildiği yuvarlak masa toplantıları düzenliyor. Örneğin Accenture’ın Köprüler Kurmak (Building Bridges) adlı bir programı var.

 Şirketin çeşitlilik ve inançlarla alakalı konularda açık ve cesur konuşmaların yapılabileceği bu tarz toplantılar düzenlemesi günümüzün sosyo-politikal ikliminde meydan okuyan tartışmalar yapılmasına olanak sağlıyor. Bu tür programlar çalışanların güvenli bir ortamda gündemin en önemli konularını tartışabilmelerini sağlıyor.

Aynı zamanda çalışanların iş ortamında kendileri olabilmelerine olanak sağlıyor ki bunun da For All kültürüne sahip olmak isteyen şirketler için çok önemli olduğunu biliyoruz. Diğer bir deyişle, kim oldukları ve şirket için ne yaptıklarından bağımsız olarak herkes için süreklilik gösteren yüksek güven kültürü deneyiminden bahsetiyoruz.

 

Duraklamaya karşı dayanıklı şirket kültürü

Finansal duraklamalardan yara almadan çıkmak imkansız olsa da verilerimiz sağlıklı bir organizasyon kültürüne sahip olan şirketlerin bunu daha az zararla atlattığını gösteriyor. Duraklama korkusu artarken, çeşitlilik ve dahil etmeye önem veren şirketler için hala umut var.

Belli bir gruba dahil olan çalışanların deneyimleri (tarih boyunca dezavantajlı olan gruplar dahil olmak üzere) finansal duraklama döneminde şirketin akıbeti konusunda belirleyici oluyor.

S&P 500 şirketleri 2007-2009 arasında hisse senedi performansında %35.5’lik bir düşüş yaşarken, özel çalışan gruplarının deneyimi oldukça pozitif olan şirketlerinki %14.4 oranında arttı. Duraklama bittiğinde bu şirketler kazanmaya devam ederken, diğerleri onlara yetişmeye çalışıyordu.

 Şirketler için belirleyici olan gruplar kadınlar, başka bir etnik veya dini grubun üyeleri, ön saflarda çalışanlar, saat başına ücret alan erkek çalışanlar ve uzun yıllar boyunca o şirkette çalışmış olanlardır. Peki bu insanlar neden organizasyon için belirleyici oluyorlar?

Öncelikle, tarihsel olarak dezavantajlı  gruplar işler tehlikeye girdiğinde bunu ilk hissedenler oluyorlar. Bu onlara ücret kesilmesi veya işten çıkarılma tehlikesi olarak yansıyor.

 Şirketler için kritik olduğunu gözlemlediğimiz bu gruplar, işler iyi giderken de kötü giderken de önemli bir rol oynuyorlar. Genellikle müşterilere direkt hizmet verenler onlar oluyor ve işin nasıl gittiğini ilk elden gözlemliyorlar. Ayrıca pek çok şirketin gözden kaçırdığı çok iyi fikirleri olabiliyor; maliyeti düşürmekten geliri farklı bir şekilde bölüştürmeye kadar.

İşyerlerinin bu çalışanlar için dahil etme, inovasyon, adalet ve bütünsellik alanlarında pozitif deneyimler yaratmaya ihtiyaçları var. Finansal duraklama dönemlerinde pek çok şirketin yaşadığı düşüşün önüne geçmenin yolu, kritik alanlarda dahil eden bir işyeri kültürü oluşturmaktan geçiyor.

İşyerlerinde inovasyon ve çeşitlilikle ilgili full analize ulaşmak için buradan ön kayıt yapabilirsiniz. İşyerinde politik görüşler gibi son trendler hakkında daha çok bilgi almak için bültenimize hemen kaydolun.

 

Claire Hastwell & Chandni Kazi

Çeviri : Tuğçe Yasin



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC