Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çalışan Anketi Sonuçlarınızı İyileştirmek İçin Uzmanlarımızdan 3 İpucu

Great Place to Work®  Sertifikalı şirketlerin çoğu, güçlü bir kurum kültürü oluşturduklarını biliyor olsalar da, En İyi İşverenler™ listelerimizden birine girmek için neleri daha iyi yapmaları gerektiğini öğrenmek isterler.

Bu şirketlerle olan danışmanlık deneyimlerimizde, Trust Index© çalışan deneyimi anketi sonuçlarında saklı olan ve bu şirketlerin başarılı olmaları için gereken başlıca üç faktörü belirledik.

Bu alanlar üzerinde çalışıp, kurum kültürünüzde daha hızlı iyileşme kaydederek, çalışan deneyimi anketinizden daha yüksek sonuçlar elde edebilirsiniz.

1. Deneyim eksikliklerinizi giderin

İK yöneticileri, çalışan deneyimi anketi sonuçlarını değerlendirirken genellikle hesaplanan genel puanlara bakarlar. Ancak bu puanlar sadece çalışan yanıtlarının ortalamasıdır ki sadece ortalama puana bakmak, aynı işte çalışan farklı insanların büyük ölçüde farklı deneyimler yaşayabileceği gerçeğinin gözden kaçırılmasına neden olabilir.

Sadece ortalamalara bakarsanız, herhangi bir konu başlığında erkek çalışanlarından %90, kadın çalışanlarından ise %50 oranında geri bildirim alan kuruluş, herkesin %70 puan aldığı bir organizasyonla aynı görünür. Ancak, ilk organizasyonun ele alması gereken ciddi sorunları olduğu da apaçık ortadadır.

Bu kadar büyük bir fark nadiren görülsede, hemen hemen her organizasyonun bu tarz eksikleri olduğu deneyimlerimizle sabittir. Bu eksiklikler iki nedenle tespit edilmeli ve giderilmelidir:

Şirketteki azınlıkta olan grupların puanlarının yükselmesiyle ortalamanız da yükselecek ve sadece bu gruplardakilerin değil, aynı zamanda tüm çalışanların deneyimi gelişmiş olacaktır. Çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitlikçi yaklaşımı benimseyen kuruluşlar, bu yaklaşımı benimsemeyen kuruluşlardan daha iyi performans sergiler ve daha iyi bir kurum kültürüne sahip olurlar.

Herkes için eşit bir deneyim inşa etmek, En İyi İşverenler™ listelerimizde kimin yer alacağını belirleyen en önemli kriterlerden biri olan demografik gruplar arasında eşit deneyim sağlamak açısından önemlidir.

Bir organizasyon Harika İşyeri unvanı aldığında, yaptığımız analizlerle sadece bazı kişilere veya çoğu kişiye değil, orada çalışan HERKESE en iyi deneyimin sunulduğunu söylemiş oluruz. Bu da, yüksek toplam puana sahip organizasyonların listede farklı kategorilerde daha iyi deneyim sunan diğer organizasyonlara göre altlarda kalmasına yol açabilir.

Anket sonuçlarınızı incelediğinizde, büyük veya küçük hangi çalışan gruplarının daha az olumlu deneyimler yaşadığına bakmalısınız. Neden bazı grupların deneyimi diğerlerinden daha az olumlu ve diğer gruplar arasındaki farklar yüksek?

2. Güçlü yönlerinizi belirleyin ve bunlardan faydalanın

İnsanlar, psikologların “olumsuzluk ön yargısı” olarak tanımladıkları bir şey yaşarlar. Bu durum, olumsuz şeylere olumlu olanlardan daha fazla önem vermemize neden olur. Bu önyargı nedeniyle liderler, anket sonuçlarını incelerken puanların daha düşük olduğu alanlara daha çok önem verirler. Fırsat olarak görülmesi gereken bu alanlara eğilmek kesinlikle önemli olsa da, güçlü yönlerinize odaklanmak da aynı derecede önemlidir.

En iyi şirketler, hem her şeyi en iyi şekilde yapar hem de benzersiz güçlü yönleri ile rekabette öne çıkarlar. Organizasyonunuzun özel olmasını sağlayan yönlerinizi keşfederek bunları ön plana çıkarmalısınız.

Örneğin, organizasyonunuz yenilikçi olmakla gurur duyuyor ve anket sonuçlarınız da bunu destekliyor olabilir. Mevcut başarılarınızla yetinmeyip, daha fazla yenilik yapmanın yollarını aramalısınız. Başarılı olmanın yollarını zaten biliyorsunuz ve sıfırdan başlamanıza gerek yok: Güçlü yönlerinizden faydalanın!

Güçlü olduğunuz alanlarla ilgili bilgileri doğrudan ankette bulamayabilirsiniz. Şirketinizin değerleri genellikle size güçlü yönlerinizin ne olduğunu veya olması gerektiğini söyleyebilir. Örneğin, organizasyonunuz iş birliğine değer veriyorsa ve bu konudaki puanlarınız iyi, ancak mükemmel değilse, bu alanı geliştirmeniz gerekir. Başka bir organizasyon için iş birliği konusunda iyi bir sonuca sahip olmak yeterliyken, bu konu sizin için stratejik öneme sahip ise buna daha fazla odaklanabilirsiniz.

Organizasyonunuzun “neden özel” olduğuna dair çalışanlarınızın söylemelerini istediğiniz üç konuyu düşünün. Anket sonuçlarınıza göre çalışanlarınız gerçekten bu konularda hedeflediğiniz deneyimi yaşıyor mu?

3. Nedeni ve sonucu anlayın

Çalışan deneyimi hiçbir yönüyle kendi başına değerlendirilemez. Örneğin bir çalışan, yöneticisinin kendisiyle ilgilenmediğini hissettiğinde yöneticisiyle bağ kuramaz ve bu da, çalışanın hiçbir zaman terfi veya zam alamayacağını hissetmesine neden olabilir.

Çalışanların terfi konularını nasıl algıladığına odaklanıp, yönetimin kendilerine olan bakış açısını nasıl algıladıklarına odaklanmadığımızda, konuya dar bir pencereden bakmış ve asıl sorunu gözden kaçırmış oluruz.

Çalışan deneyiminin farklı bileşenlerinin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamak için bütünsel bir bakış açısı benimsemek önemlidir.

Çalışan deneyiminin bazı bileşenleri, diğer bileşenlerle daha fazla ilişkilidir. Örneğin yönetimin çalışanlarla iletişimi zayıfsa, birçok problemin çözülmesi genellikle zordur.

Ayrıca kişisel ilişkiler genel deneyimi büyük oranda etkiler: Bir çalışan, yöneticisinin dürüst, samimi veya ilgili olduğunu hissetmiyorsa, yöneticisinin yaptıklarını yeterince olumlu bir bakış açısıyla yorumlamayacaktır.

Çalışan deneyiminin farklı bileşenleri arasındaki ilişkileri anlamak, eylem planı yaparken karar vermenize yardımcı olur. Belirli bir alanla ilgili puanlarınızı artırmak istiyor, ancak olumlu bir deneyim yaşamanıza engel olan bir husus söz konusuysa, semptoma değil, temel nedene odaklanmalısınız.

Diğer deneyimlerle çok sayıda bağlantısı olan iletişim gibi alanların etkisi daha yüksek olabilir. Çabalarınız sonucunda genel olarak daha fazla gelişme elde edebileceğiniz için bu tür alanlara odaklanmak daha faydalıdır.

Sonuçlarınıza baktığınızda fırsat olarak görülmesi gereken alanların ortak özelliklerini görüyor musunuz? Çözüldüğünde başka alanlardaki sorunları da çözmenize yardımcı olacak bir veya iki alan tanımlayabiliyor musunuz? Bu sorulara cevap vermek çalışan deneyimi anketlerinizden maksimum oranda etki elde etmenizi kolaylaştırır.

Başlamaya hazır mısınız?

Great Place to Work® çalışan deneyimi anketinden henüz faydalanmadıysanız, çalışanlarınızla ilişkilerinizi geliştirmeniz ve En İyi İşverenler™ listelerimize nasıl dahil olabileceğinizi öğrenmek için bize ulaşın. Güçlü şirket kültürünüz ile anılmak istiyorsanız, En İyi İşverenler™ listesine girmek için bize başvurarak ilk adımı atın.

 



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC