Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çalışanların Sağlık ve Refahını Desteklemenin 4 Yolu

1) Esnekliği Uygulayın

İlk kapanma sırasında, tüm çalışanları, yöneticileriyle ne tür esnekliğe ihtiyaç duyabilecekleri konusunda açık ve dürüst bir konuşma yapmaya ve yöneticilerinin ve ekibin onları nasıl destekleyebilecekleri hakkında düşüncelerini paylaşmaya teşvik edilmeli.

Artan uzaktan çalışma, ayarlanmış programlar, esnek toplantı saatleri ve diğer çok yönlülük formları gibi esnek çalışma düzenlemeleri hızla geliştirilmeli.


Bu destekleyici yaklaşım, çalışanlara belirsizlik döneminde belli bir seviyede kontrol ve rahatlık sağlar. Ayrıca herkesin sesini ve endişelerini paylaşabileceği bir platform oluşturulduğundan çalışanlar ile yöneticiler ve takım arkadaşları arasındaki güven de artar.

Ofis ortamını tercih eden ve ofis ortamında çalışması gereken ekipler ve çalışanlar, herkesin güvende olmasını ve korunmasını sağlamak için uygulanan sağlık ve güvenlik önlemleriyle (hükümetin yönergeleri doğrultusunda) ofis ortamında çalışmaya devam edebilir.

Ayrıca ekipler ’scrum’ tipi toplantılar yapmaya teşvik edilmeli. Bu 15 dakikalık toplantılarda sorunsuz bir iş akışını, istikrarlı ve kesintisiz iletişimi sağlamak için herkes bir önceki gün hakkında değerlendirmeler yapma fırsatı bulur ve böylece önceki toplantılarla bağlantı kurabilir hale gelip, o günün önceliklerini belirleyebilir.

 

2) Bağlantıda Kalın

Bir kriz sırasında güveni ve bağlılığı korumak için çalışanları bilgilendirmek ve etkileşimi sürdürmek önemli. Şirket mesajlaşmaları için ek dijital alanlar yaratmak, çalışanların belirli iletişim kanallarına dahil olmaları ve liderlik etmeleri için yollar geliştirir. 

Web seminerleri kurgulayabilirsiniz. Kaygı ile Nasıl Başa Çıkılır, Stres Yönetimi ve Ebeveynler için İpuçları gibi konuları kapsayan tümü COVID-19 ile ilgili bir dizi web semineri kurgulayıp hayata geçirilebilir.

 

 

Mükemmel Kültürünüzü Öne Çıkarın!

10'dan fazla çalışanı olan kuruluşlar, genel Trust Index© puanları %65 veya daha yüksek olduğunda Great Place to Work-™ sertifikası alırlar.

 

3) Kontrolü Çalışanların Eline Verin

Çalışanların çalışan deneyiminin kontrolünü eline aldığı uygulamalar geliştirin ve yeni ağlar oluşturun. Oluşturduğunuz ağ ile, şirket içinde bir topluluk ve kültür inşa edilebilmesine yardımcı olabilir.

Bu ağlar çalışanları için birçok avantajı da beraberinde getirir. Bunlardan bazıları:

  • Ağlar, ortak bir kimliği paylaşan çalışanların bir araya gelip, topluluk ve aidiyet duygusunun tesis edilmesinde birbirlerini destekleyecekleri güvenli bir alan yaratır.
  • Çalışan/topluluk sorunları, ihtiyaçları ve uygulamaları ile ilgili iletişim için bir forum sağlanabilir.
  • Çalışan memnuniyetini, katılımı ve personel bağlılık değerlerini geliştirebilir. 

  

4) Geri Bildirim Alın, Ardından İşi Tamamlayın 

Tüm bunların yanı sıra pratik açıdan iş-yaşam dengesi, kişinin mesleğine ve özel hayatına uygun zamanı ayırabilmesi oldukça önemli ve bu elbette her birey için farklı olabiliyor.

“Çalışanların ihtiyaçlarını anlamak için çalışan anketlerimizin yanı sıra uzaktan çalışma konusunda ne düşündükleri hakkında geri bildirim almak için ilave çalışan anketleri düzenlenebilir. Bu anketlerin sonuçlarını dikkate almak, hedefe yönelik bir yaklaşım benimsemenizi ve zorluklara daha iyi müdahale etmenizi sağlar.”

İçinde bulunduğumuz yeni koşullar altında özel hayat ve iş dengesini sağlamakta zorlanan çalışanlarla iletişimi sürekli kılarak “sağlık ve refahı sağlama” rolünü aktif şekilde yerine getirilebilir. Bu çalışan grubunda özellikle iş hayatına yeni giren, ev arkadaşlarıyla yaşayan, ileri yaşta ebeveynleri olan, çocuk bakımı konusunda zorlanan veya kronik rahatsızlıkları nedeniyle yüksek risk altında oldukları için evde kalması gereken çalışanlar yer alabilir.

Bu kişilerin bu yeni koşullara ayak uydurmalarına yardım edebilir ve kapsamlı sosyal haklar yardım programı kapsamındaki yardım ve kaynaklara yönlendirilebilir. Örneğin çocuk bakımı, evde eğitim ve düzensiz kapanma uygulamalarının 2020'yi uzaktan çalışan ebeveynler için zor bir yıl haline getirdiğini biliyoruz. İster işe gitmeye devam etsinler ister evden çalışsınlar, bu kapanma kuralları nedeniyle çoğu zaman aile büyüklerinin değerli desteğinden mahrum kaldılar. O zaman ne tür bir desteğin daha çok anlam ifade edeceğini anlamak için dünya genelindeki ebeveynlerle birkaç odak grubu belirlenebilir.

Araştırmalara göre, kapanmadan en çok etkilenen grup, COVID-19 sebebiyle işle ilgili sorumluluklarını evdeki yeni (ve sürekli) sorumluluklarla dengeleme mücadelesiyle karşı karşıya kalan, küçük çocukları olan ebeveynler ile birinin bakıcılığını üstlenen kişiler görünüyor. Her şeye rağmen en değerli yardım ve destek imkanının esnek çalışma saatleri ve destekleyici bölüm yöneticileri olduğunu gözlemliyoruz.”

 

 Yeni sorunlar yeni çözümler gerektirir! Emprising™ platformumuzu kullanarak anketlerimize katılın.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC