Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çalışanlarınıza Hangi Sıklıkla Anket Uygulamalısınız?

Bir İK profesyoneli iseniz, çalışanlarınıza anket yapmanın ne kadar önemli olduğunu bilirsiniz.

Ancak aşırıya da kaçmak istemezsiniz. Çok fazla çalışan anketi yapmamak için haklı olarak temkinli yaklaşıyor olabilirsiniz. Muhtemelen şöyle düşünceleriniz olmuştur:

  • “Ya aldığımız geri bildirimlere göre aksiyonlar alamazsak?”
  • “Çalışanlara çok sık anket mi yapıyoruz? İleride anketlere yanıt vermeyi bırakırlar mı?”
  • “Çalışanlarımızın işleri zaten yoğun. Yapılacaklar listelerine bir de çalışan anketi ekleyerek onlara fazladan yük bindirmek istemiyorum.”


Bunların hepsi geçerli endişeler. Ancak sizi çalışan anketleri yapmaktan alıkoymamalı. Küçük bir planlama ile çalışanlarınızı rahatsız etmeden, organizasyonunuz hakkında onlardan değerli görüşler toplayabilirsiniz.

 

Çalışanlara ne zaman anket yapılmalı: Sorulacak 2 soru var.

Maalesef herkese anket yapmak için  bir sıklık yoktur. Ancak, organizasyonunuz için doğru zamanlamayı belirlemenize yardımcı olacak iki basit soruyu sorabilirsiniz:

 

Bu anketteki amacım nedir?

Bir çalışan anketi yapmadan önce neden yaptığınızı bilin. Amacınızı bilmek, size en yararlı geri bildirimleri veren soruları sormanızı sağlayacaktır.

İşte bazı olası anket hedefleri:

  • COVID gibi bir kriz sırasında çalışanları daha iyi nasıl destekleyebileceğinizi öğrenmek
  • Ofiste çalışmaya mümkün olduğunca sorunsuz şekilde nasıl dönüleceğine ilişkin geri bildirim almak
  • Kurum kültürünüzün zaman içinde nasıl değiştiğini takip edebilmek için temel veriler toplamak

 

Yöneticiler anket sonuçlarına göre aksiyon alabilecek mi?

Bir çalışan anketine başlamadan önce, yönetim ekibiniz anket sonuçlarına göre zamanında harekete geçme imkanına sahip olmalıdır.

Örneğin, bir vergi danışmanlığı şirketinde çalışıyorsanız, vergi döneminin en yoğun noktasındayken çalışan anketi başlatmayı tercih etmeyebilirsiniz.

Anketinizi yapmak için şu an yılın doğru zamanı değilse, sorun değil. Uygun zamanı belirleyin ve bu takvime bağlı kalın. Sürekli olarak ötelemeyin.

 

Çalışanlara yılda en az bir kez anket yapın

Yılda en az bir kez geri bildirim almıyorsanız, çalışan deneyimindeki değişiklikleri fark edemeyebilirsiniz. Örneğin çalışanların pandemiden bu yana nelerle uğraşmak zorunda kaldıklarını düşünün:

  • Pandemi kaynaklı kaygı ve stres
  • Uzaktan çalışmaya ani bir geçiş

Sertifikasyon sürecimize katılan organizasyonların yüzde 90'ı çalışanlarına yılda bir veya daha fazla anket yapıyor. Bu organizasyonlar, anketler arasında çok uzun zaman bırakmanın, çalışanların değişen ihtiyaçlarına ayak uy durmayı ne kadar zorlaştıracağını biliyorlar.

Bire bir görüşmeler de değerlidir ancak herkes yüz yüze geri bildirim verirken rahat hissetmez. Anketler çalışanlara kendilerini açıkça ve anonim bir şekilde  ifade etme yolu sunar. Ayrıca yeni girişimleri desteklemek için ihtiyacınız olan verileri de sağlarlar.

 

Nabız yoklama anketleri için gelişmiş görüş alma toplantıları

Gelişmiş dinleme stratejileri uygulayan bir çok organizasyon, çalışanlara yılda bir defadan daha sık anket yapıyor. Altı ayda bir, üç ayda bir, ayda bir, hatta haftalık olarak geri bildirim ve veri toplayabiliyorlar.

Yıllık bir anket başlatma, geri bildirim toplama ve sonuçları çalışanlarla paylaşma konusunda rahat olduğunuzda, daha sık anket yapmayı planlayabilirsiniz. Ancak sadece anket yapmak için anket yapmayın; anket sonuçlarını analiz etmeli ve bunları bir sonraki anketiniz için bilgi kaynağı olarak kullanmalısınız:

  1. İlk olarak, yıllık anketinizin sonuçlarını analiz edin ve başlıca gelişim fırsatlarınızı belirleyin.
  2. Veriler üzerinde çalıştıktan sonra, belirli bir veya iki gelişim  fırsatına odaklanan bir nabız yoklama anketi başlatabilirsiniz.

Örneğin anket sonuçlarınız, kıdemli çalışanlarınızın, yeni işe alınanlardan daha az olumlu deneyim yaşadığını gösteriyor olabilir. Bu durumda, özellikle yeni işe aldığınız kişilere eğitim ve oryantasyon deneyimleri hakkında soru sormaya yönelik bir nabız yoklama anketi ile devam edebilirsiniz. Ayrıca, neden daha az olumlu bir deneyim yaşadıklarını daha iyi anlamak için kıdemli çalışanlarla görüş alma toplantıları düzenleyebilirsiniz.

Great Place To Work® olarak yılda bir kez Trust Index™ anketi ve ihtiyaç halinde nabız yoklama anketleri yapıyoruz.

 

Ne sıklıkla anket yapılmalı? Anket yorgunluğu nasıl önlenir?

Anket yorgunluğu algısı, çalışanların, liderlik ekibinin geri bildirimlerini dikkate almadığına kanaat getirdiğinde ortaya çıkar.

İşte bu algının önüne geçmek için atabileceğiniz bazı adımlar:

  • Çalışanlarınızın katılımı ve geri bildirimleri için samimi minnettarlığınızı ifade edin.
  • Anket sonuçlarınıza daha fazla bağlam kazandırmak için çalışanlarla görüş alma toplantıları düzenleyin.
  • Yönetimin temel çıkarımlarını ve eyleme geçme taahhütlerini özetleyin.
  • Söz verilen eylemleri yerine getirin.
  • Anket sonucunda oluşturulan yeni girişimlerden ve programlardan elde edilen sonuçları net bir şekilde iletin.

İster yılda bir kez ister 20'den fazla anket yapın, çalışan anketlerini dikkate alan bir strateji geliştirirseniz, daha fazla veriye dayalı ticari kararlar almanıza, çalışanlarınızı desteklemenize ve etkili stratejik adımlar atmanıza yardımcı olan bilgiler edinirsiniz.

 

Nabız yoklama anketi stratejinizi başlatmaya hazır mısınız?

Trust Index™  çalışan deneyimi anketimiz ve organizasyonunuz için bir anket sıklığı oluşturmanıza nasıl yardımcı olabileceğimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için bizimle iletişime geçin.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC