Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çalışmak İçin En İyi Şirketlerden Kültüre Dokunan Uygulama Örnekleri

Bir şirketin kültürünü harika yapan nedir?

Her sektörden, bölgeden ve ölçekten şirketler bu sorunun cevabını arıyor. GPTW olarak harika bir işyeri kültürü oluşturmak içten ve samimi olmanın en önemli ayrım olduğunu gözlemliyoruz. En iyi işyerleri; misyonu net, amaçları açık ve çalışanlarına bağlı olan şirketlerdir.

Liderlerin yanıtlaması gereken sorular şunlar: “Şirketimi benzersiz kılan ne? Benzersiz ve harika çalışanlarımızı nasıl destekleriz?”

Tüm harika işyerlerinde ortak olan güven, saygı ve dostluk gibi belli başlı temel bileşenler olsa da, bir şirketin çalışanlarının ihtiyaçlarıyla ilgilenmek için neler yaptığı, hedefledikleri kültüre nasıl ulaşabilecekleri konusunda pratik iç görüler sağlar.

Bu konuda en iyi olan şirketleri kendinize örnek alarak şirketinize ve çalışanlarınıza uygun uygulamalar üzerinde düşünebilirsiniz. Bu örneklerden ilham alarak yeni bir program veya uygulama ile kültürünüzü sağlamlaştırabilirsiniz.

 

İşte en iyi işyerlerinden 10 şirket kültürü örneği

1. Capital One; Çalışanlarını takdir ediyor

Çalışanların takdir edilmesi, günlük işlerinin şirketin hedefleriyle ilişkilendirilmesine bağlanması ve çalışanların onay alma ihtiyacının karşılanması açısından çok faydalıdır. Capital One‘daki “Onederful Takdir Programı” çerçevesinde, şirketin misyonunu yerine getiren, değerlerini hayata geçiren ve yaptıkları işte ekstra çaba gösteren çalışanları takdir etmek için Spot Awards puanları hediye ediliyor.

Çalışanlar 15-10.000 puan arasında değişen Spot Awards puanlarını hediyeler, hediye kartları veya doğrudan bordro üzerinden ödenen nakit şeklinde kullanabiliyorlar. Çalışanlar puan aldıklarında, kendilerini bir Spot Award için aday gösteren kişiden “Teşekkür” mesajı da alıyorlar.

 

2. Publix Super Markets;  Teşvik edici yeni fikirler

Tüm şirketlerde büyüme ve gelişimin temelinde yeni fikirler vardır. Yenilikçi bir kültür oluşturmak için şirketler tüm yeni fikirlerin değerli olduğu düşüncesini benimsemeli, ama aynı zamanda da başarılı ve başarısız fikirler hakkında da dürüst geri bildirimlerde bulunmalıdır.

Publix’in “Idea Spot” programı, çalışanların her yeni fikir ürettiklerinde seslerinin duyulduğunu ve değer gördüklerini hissetmelerini amaçlıyor. Çalışanlar yeni bir fikir ortaya attığında, Publix’in inovasyon ekibi bunları kabul ediyor, inceliyor ve şirket fikri uygulamaya karar versin veya vermesin emekleri için onlara teşekkür ediyor.

İlgili iş alanlarından konunun uzmanları, her fikrin uygulanabilirliğini belirliyor. Bu uzmanlar öneri hakkında fikir belirttikten sonra, çalışan ya fikir doğrultusunda atılacak sonraki adımları (fikrin uygulanması düşünülüyorsa) veya şirketin neden fikri hayata geçirmeyeceğine dair bir açıklama içeren kişiye özel bir yanıt ile cevaplanıyor.

 

3. NVIDIA ; Arkadaşlık temelli mentorluk programı

Mentorluğun değeri inkar edilemez. Şirketiniz için doğru mentorluk programı yaratmanın çeşitli yolları vardır. NVIDIA’da, Black NVIDIAN Network topluluğu, yeni başlayanların şirket kültürüne hızlıca alışmasına yardımcı olmak için “Friend @ NVIDIA” veya F@N programını başlattı.

F@N’ler, temel rolü arkadaş olmak olan kültür elçileridir. F@N’ler NVIDIAN’lı olmanın ne anlama geldiğini paylaşarak, yeni işe başlayanları şirketin benzersiz topluluğu ile tanışmalarını sağlarlar. Tüm yeni çalışanlar oryantasyon süreçlerinde bir F@N talep etme hakkına sahiptir.

 

4. American Express ; Çalışanlarının zihinsel sağlığını destekliyor

İşyerinde zihinsel sağlıkla ilgili konular son birkaç yıldır ilgi odağı olmaya devam ediyor. American Express’in “Yas ve Kayıp Desteği” programı, çalışanlara yetkili terapistlerden birebir danışmanlık almanın yanı sıra kayıplarla başa çıkma konusundaki çeşitli kaynaklara erişim imkanı sağlıyor.

Zihinsel Sağlık Farkındalık Ayı şerefine, şirket yeni bir kampanya başlattı: “Yanınızdayız. Birbirimiz İçin Buradayız.” Kampanya web seminerleri, blog paylaşımları, kaynaklar ve kıdemli liderler için konuşma maddeleri gibi araçlar ile öz bakımın önemini normalleştirmeye odaklanıyor. Kampanya ile çalışanların iyi hissetmemenin ve yardım istemenin normal olduğunu farketmelerini sağlamak amaçlanıyor.

Şirketin Sağlıklı Zihinler danışmanları, herkesin zihnini meşgul eden konularda konuşabileceği güvenli bir alan yaratmak isteyen ekiplerle grup danışmanlık seansları gerçekleştiriyor.

 

5. Experian; Ortak bağlar kurmak için teknolojiden yararlanıyor

Uzaktan çalışmanın avantajları olsa da, bir arada ofiste değilseniz, kişiler arası sosyal bağları, samimiyeti ve dostluğu yeniden kurmak şüphesiz daha zordur.

Experian çalışanlarından biri bu sorunu çözmek için bir “Evde Tek Başına” grubu kurdu. Grup üyeleri, sadece bağlantı kurmak amacıyla Microsoft Teams üzerinden düzenli olarak bir araya geliyor. Bu toplantılarda çalışma arkadaşları, hikayeler, resimler, ipuçları ve püf noktaları paylaşıyorlar ve evde çalışmanın zorluklarını aşmakta birbirlerine destek oluyorlar.

 

6. Alston & Bird; Çalışanlara finansal refah eğitimi veriyor

Finansal okuryazarlık pek çok kişi için göz korkutucudur. Çalışanların finansal kararlar almasına yardımcı olmak, zihinsel stresi azaltabilir ve çalışanların işyerinde daha mutlu olmasını sağlayıp, işlerine olan bağlılıklarını artırabilir.

Alston & Bird’ün “Finansal Refah Ayı”, parayla ilgili temel konulardan yaşa bağlı emeklilik planlamasına kadar çok çeşitli doğrudan programlama içeriyor. Şirket aynı zamanda katılımcılara emeklilik için tasarruf yapmanın önemi, emeklilik planlarında tasarrufun avantajları ve uygun yatırımların nasıl seçileceği hakkında eğitim vermek üzere üç ayda bir yatırım eğitimi seminerleri düzenliyor.

Sınıflar çeşitli finansal bilgi seviyelerine göre spesifik hedeflere göre ve aynı zamanda emekliliğine az kalan bireyler veya kariyerlerine yeni başlayanlar gibi özel hedef kitlelere özel olarak tasarlanıyor.

 

7. Nugget Market; Çalışanlarını birbirlerini tebrik etmeye teşvik ediyor

Çalışanların tebrik edilmesi söz konusu olduğunda yukarıdan aşağıya takdir, denklemin yalnızca bir parçasıdır. Akranlar arası övgü, iyi yaptıkları bir iş için çalışanları ödüllendirmenin bir başka harika yoludur.

Nugget Market‘ın uyguladığı “U-Rock” programı, çalışanlara övgüyü hak eden hizmet öykülerini gönderme imkanı sağlıyor. Bu öyküleri herkesin görmesi için dijital iletişim panolarında paylaşıyorlar.

Aynı şekilde çalışanlardan biri, bir ekip arkadaşının takdire değer bir şey yaptığını gördüğünde “Seninle Daha İyiyiz” kartıyla arkadaşını tebrik etmeye teşvik ediliyor. Bu kartlar, çalışanların ne kadar iyi iş çıkardıklarının fark edildiğini ve takdir edildiğini bilmelerini sağlıyor ve böylece düzenli yapılan çekilişe katılarak çarkıfeleği çevirme ve 20$-100$ arasında değişen ödül kazanma şansına sahip oluyorlar.

 

8. Nationwide; Sosyal sorunlara yönelik eylemlerde bulunuyor

Şirketler kaynaklarını anlamlı toplumsal davalara destek olmak amacıyla kullanmak için sayısız fırsata sahiptir ve şimdi, çalışanlar her zamankinden daha çok işverenlerinin ayrımcılığa karşı mücadeleye liderlik etmesini istiyor.

Nationwide‘da, şirket pek çok insanın hayatını daha iyi yönde etkilemek için çalışmanın yanı sıra bir grup çalışanı bu konuda çalışmalar yapmakla görevlendirdi. Şirket bünyesindeki çeşitli fikir önderlerinden oluşan “Toplumsal Adalet Görev Gücü”, Nationwide’ın ırkçılıkla mücadele etmesi ve toplumsal adalete destek vermesinin somut yollarını belirliyor.

Ülkenin dört bir yanından ve şirketin her seviyesinden 26 çalışan, dört temel alanda eyleme geçirilebilir tavsiyelerde bulunmak için görev gücünde yer aldı:

  • Eğitim
  • Barınma
  • İstihdam/ekonomik hareketlilik
  • Ceza adaleti

Görev gücünün her bir üyesi, belirli bir alanda çalıştı ve kendi alanında araştırmalar yapmak ve gruba tavsiyeler sunmaktan sorumluydu. Bu tavsiyeler yeni projeler için başlangıç noktası görevi gördü ve toplumsal organizasyonlarla ortaklıkları genişletti.

 

9. OhioHealth; Ön saflardaki çalışanlarını destekliyor

İşlerini yaparken her gün işlerine özgü stres kaynaklarıyla karşılaşan çalışanların ihtiyaçlarıyla ilgilenmenin benzersiz yollarını bulmak, işyerinde bir aile ortamı ve bir amaca hizmet etme duygusu yaratmak için kritik bir adım olabilir.

OhioHealth’in “Adopt-a-Unit” programı, COVID-19 vakaları yükselirken ön saflardaki personelin her zamankinden daha çok desteğe ihtiyaç duyduğunu fark eden klinik dışı ve uzman çalışanlar tarafından geliştirildi.

37’den fazla departman, en kötü günlerinde onları cesaretlendirmek amacıyla ön saflardaki bir ekibi “desteklemek” için el kaldırdı. Ön saflarda çalışanları destekleme yolları arasında “teşekkür” notları vermek, herkesin görebileceği şekilde şükranlarını sunmak, atıştırmalık veya yemek götürmek ve öz bakımı destekleyecek öğeler sunmak bulunuyordu.

 

10. Kimpton Hotels & Restaurants; Kişiye özel oryantasyon sunuyor

Oryantasyon temelde yeni bir çalışanı işe başlatmakla ilgili pratik gereklilikleri yerine getirmeye yarasa da, bu sürece insani bir dokunuş katmak, özellikle de çalışanları işe tamamen kendileri olarak gelmeye teşvik etmek, çalışanların şirkete karşı bir aidiyet hissi duymalarını ve kabul gördüklerini hissetmelerini sağlayabilir.

Kimpton‘da, oryantasyon “Kişisel Tercih Profili” (PPP) adı verilen bir süreçle başlar. Çalışanlardan, herkesin onları hemen tanıyabilmesi için bir profil doldurması istenir.

PPP’ler karmaşıklık ve derinlik açısından değişen sorulardan oluşan bir liste içerir: İş dışında eğlenmek için neler yapmaktan hoşlanırsınız? En sevdiğiniz yemek veya atıştırmalık hangisi? İnsanların sizinle ilgili en çok şaşıracağı şey nedir?

Amaç Kimpton’un temel değerlerinden biri olan bireyselliği sağlamaktır: Şirket her bir çalışanından görevlerini yaparken kişiliklerini, bakış açılarını ve yaratıcılıklarını da katmalarını istiyor. PPP’ler Kimpton’un her bir çalışanın benzersiz niteliklerini anlamasına ve böylece onlara anlayışla yaklaşarak bireyselliklerini kutlamasına yardımcı oluyor.

Şirket kültürünüzü tanımlayan şey nedir?

Yukarıdaki örnekler, şirketlere özgü farklı kültür uygulamalarını yansıtsa da, tek bir temel niteliğe sahip, o da çalışana verilen önemde buluşuyor. Harika şirketler, çalışanlarına önce insan olarak, sonra çalışan olarak değer veriyorlar.

En iyisi, kendilerine değer verildiğini hissetmelerini sağlayacağı şeyin ne olduğunu öğrenmek için çalışanlarınıza sorun. Çalışanlar arasında yapacağınız bir anketle, tüm harika şirket kültürlerinde gördüğümüz “çalışana önem vermenin ve onları desteklemenin” temellerini atmak için gerekli kilit alanların hangileri olduğu konusunda çalışanlarınızın neler düşündüğünü öğrenebilirsiniz.

 

Harika bir şirket kültürü oluşturmanıza nasıl yardımcı olabileceğimizi öğrenmek için hemen bizimle iletişime geçin.

 



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC