Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Great Place to Work® Gözünden Değerler

Alışılagelmiş yaklaşımların bir kaç adım ötesine geçmeyi, organizasyonları bizimle birlikte daha ileriye taşımanın yeni yollarını aramayı, daha iyi bir dünya yaratma misyonumuza giden yolda olmazsa olmaz olarak görüyoruz. Bu amaçla Great Place to Work® For All modeli ve yaklaşımıyla farklı değişkenler bir araya getirip analiz ediyoruz ve harika iş yeri kavramını ileriye taşıyoruz.

Great Place to Work® For All modeli 6 temel bileşenden oluşuyor; değerler, inovasyon, finansal büyüme, liderlik etkinliği, insan potansiyelini maksimize etme ve güven. Her bir bileşen kendi başına önemli olmakla birlikte birbirlerini tamamlayıcı özellikte olmaları, modeli bir bütün haline getiriyor. Organizasyonlar, insanların potansiyellerini etkin liderlik, anlamlı değerler ve herkesin aynı seviyede deneyimlediği güven kültürü ile en yüksek seviyeye çıkarıp çalışanların kendilerini gerçekleştirebildiği bir çalışma ortamı yaratıp, bunun sonucunda inovasyon ve finansal büyümeyi elde edebilir.

Great Place to Work® For All modelinin önemli bileşenlerinden biri olan “Değerler” iş dünyasına yabancı bir terim değil. Fakat değerler derken duvarlarda veya iş ilanlarında yazılı olarak kalmış değerlerden değil, insanların şirketinizde birlikte çalışmalarını günden güne yönlendiren ilkelerden bahsediyoruz.

Değerlerin belirlenmesi

Değerler derken neyi kastettiğimizi 3 temel başlık altında toplamak mümkün. Bunlardan ilki değerlerin oluşturulması, değerler ve şirkete rehberlik eden ilkelerin şirkete özel ve yaptığı işle uyumlu olması. Bugün analiz edilen şirketlere baktığımızda bazı şirketlerin birbirine benzer ve genelleyici değerlere sahip olduğunu söyleyebiliriz. Fakat fark yaratan harika işyerlerinde ise değerlerin şirket kültürüne özel ve yaptığı işle doğrudan bağlantılı olduğunu görüyoruz.

Günlük iş hayatında yaşatılması

İkinci önemli nokta ise bu değerlerin günlük iş hayatında nasıl yaşandığı ve şirket kültürüyle uyumuyla ilgili. Değerlerin işe alımdan işten ayrılma sürecine kadar organizasyonun tüm süreçlerinde tutarlı ve açık bir şekilde yaşatılması kritik önem taşıyor. Örneğin;  şirket içerisinde eğitim gelişim ve kariyer fırsatlarının değerler baz alınarak dizayn edilmesi, çalışanların takdir edilmesi veya kutlamalarda bu değerlerin güncel olarak yaşatılması gibi farklı alanlarda değerlerin tüm organizasyon tarafından benzer şekilde deneyimlenmesi,  günlük hayatta değerlerin yaşatılmasını destekliyor.

Kritik ve zor kararlarda ne yapmalı?

Son olarak, değerlerin önemini kritik ve alınması zor kararlarda değerlerin yol gösterici ilke olarak görülmesi ve hem liderlerin hem de çalışanların buna uygun şekilde hareket etmesi olarak verebiliriz. Ülkemizdeki güncel ekonomik koşullar düşünüldüğünde, bu nokta özellikle önemli hale geliyor. Şirketler küçüldüklerinde, ekonomik problemlerle karşılaştığında veya çalışanlarıyla yollarını ayırdıklarında, değerleri organizasyona  nasıl hareket edeceğiyle ilgili rehberlik ediyor.

Zor kararlarda değerlerin yaşatılmasına başka bir örnek olarak maliyet oluşturmayı verebiliriz. Şirket para, zaman veya enerji maliyeti ortaya çıkarmasına rağmen değerlerine uygun hareket ediyor mu? Buna güzel bir örnek olarak Best Workplaces listelerinde üst sıralarda yer alan Salesforce’u verebiliriz. Salesforce’un değerleri; güven, müşteri memnuniyeti, inovasyon ve eşitlik ilkelerinden oluşuyor. Salesforce maaşlarıyla ilgili bir çalışma yaptığında aynı iş ve benzer deneyime sahip olunmasına rağmen cinsiyetler arası maaş farkı olduğunu fark ediyor. Bir sene içerisinde şirkete 3 milyon dolardan fazla maliyet oluşturan bir çalışma yapıp aradaki farkın kapanmasını sağlıyor.

Şirketler de insanlar gibi yaşayan organizmalardır. Nasıl ki insanlar değerleriyle yaşadıklarında, onlara uygun tutum ve davranışlar geliştirdiğinde kendilerini iyi ve bütün hissediyorsa benzer süreç organizasyonlar için de geçerlidir. Organizasyonlar kendilerini ve kültürlerini yansıtan değerler belirleyip; ne olursa olsun değerlerine uygun hareket ettiklerinde,  hem çalışanları hem de toplum için harika bir iş yeri olma yolunda sağlam adımlar atmış olacaklar.

 

Cansu Çabalar 

Great Place to Work® Turkey Project Manager 



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC