Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Harika Bir İş Yeri İnşa Etmenizi Sağlayacak 15 Kritik Uygulama Alanı

Harika iş yerlerinin diğerlerine göre farklılık yaratan, onlardan ayrılan belirli alanları mevcut. Bu alanlar nelerdir? Şirketlerin bunlara odaklanması neden önemlidir?

Great Place to Work, şirketlerin çalışanları için nasıl harika bir iş ortamı yarattıklarına dair hikâyelerini aktarmaları için özel bir yöntem kullanıyor. “Culture Audit” olarak adlandırdığımız bu yöntem, şirketlerin kendileriyle ilgili bilgileri bizlerle paylaşması için bir davet niteliğinde. 

Culture Audit kapsamında verilen yanıtlar 20 yıldan uzun bir süredir analiz ediliyor. Hangi alanların, güven, gurur, takım ruhu için kritik öneme sahip olduğunu tespit ediyor, başka bir ifadeyle harika bir iş yeri kültürünün temellerini bu sayede anlamaya çalışıyoruz. Bu alanların geliştirilmesi için zaman ve enerji yatırımı, çalışanların mükemmel olarak tanımlayabileceği bir iş yerini oluşturmak ve potansiyelin en üst düzeye çıkarılması için yardımcı olacaktır.

Bu alanlar nelerdir ve neden önemlidir?

İşe Alım: Yeni çalışanlarda hangi özellikleri arıyorsunuz?

Neden önemli? Çünkü kültürlerini önemseyen şirketler, işe aldıkları kişide olağanüstü seçicidirler. Bir adayın becerilerine ve kültürlerine sağlayacakları katkıyı dikkate alırlar.  İşe alma uygulamaları, aday için şirketteki birçok farklı kişiyle iletişim kurma, kuruluşun kültürü, değerleri ve misyonu ile bağlanma fırsatı içerir.

Örnek:  Kapsamlı işe alım süreçlerinin bir parçası olarak Baptist Health South Florida, özel bir davranış değerlendirme aracı kullanıyor. Baptist Health South Florida, davranış değerlendirmesi olarak yüksek performanslı çalışanlarla adayları kıyaslıyor. Bu yöntem, profilleri geliştirmek için hem çalışanları hem de liderleri içeren kapsayıcı bir süreç.

Karşılama: Yeni çalışanları nasıl ağırlıyor ve kültürünüze nasıl dahil ediyorsunuz?

Neden önemli? “Harika” olarak tanımlanan iş yerleri, yeni işe alımlarda sıcak bir hava yaratmak için çeşitli yöntemler kullanır ve yeni çalışanları ilk günden itibaren kültüre entegre eder.

Örnek: Danışmanlık firması Kimley-Horn'da, yeni bir çalışan ofise ayak basmadan önce, “hoş geldiniz” e-postası, ekipten gelen aramalar ve genel müdürden gelen bir e-posta ile selamlanır. Bu iletişim ofiste ilk gün yaşanacak karşılama için düzeyi belirler. Evli olan yeni çalışanlar, seçtikleri bir Kimley-Horn çiftiyle akşam yemeği için 125 Dolar tutarında bir oryantasyon paketi alır.

İlham Verici: Çalışanlara yaptıkları işlerin anlam ifade ettiğini hissettirmek için nasıl ilham veriyorsunuz?

Neden önemli? Çünkü harika kültürleri olan organizasyonlarda çalışanlar her gün işe geldiklerinde ortak bir amaç için kendilerini şirkete bağlı hissediyorlar. Gurur hissiyatını güçlendirmeye yardımcı olan ve çalışanlara genel olarak toplum için yaptıkları işin değerini gösteren programlar bulunmaktadır.

Örnek: KPGM ve paydaşları, "Yüksek Amaçlı Girişim" sayesinde dünyada nasıl olumlu bir fark yarattıklarını gösteren başarı hikâyelerini çalışanlarına sunar. Bu hikâyeler, elektronik, basılı materyal, video ve sosyal medya kanallarıyla paylaşılmaktadır.

Konuşma: Üst düzey yönetimin kötü haberler dahil olmak üzere bilgileri paylaşmasının belirgin yolları nelerdir? 

Neden önemli? Büyük iş yerlerinde liderler, bilgi paylaşımın çalışanlarla güvene dayalı bir ilişki sürdürmede oynadığı rolü anlıyorlar: Şeffaflık, erişebilirlik ve sıcaklık. Bu duyguların harika iş yerlerinde bilgi paylaşımı süreçlerinde dahil olduklarını gözlemliyoruz.  

Örnek: Southern Ohio Medical Canter, üç aylık toplantılar düzenleyerek çalışanlarını ziyaret ediyor. Bu toplantılarda mevcut finansal bilgileri, yeni hizmetleri ve kalite ölçülerini çalışanlara aktarıyor ve çalışanların sorularını cevaplıyor.

Dinleme - Anlamlı İletişim: Çalışanlar nasıl sorular sorabilir, ne şekilde geri bildirim sağlayabilir veya yöneticilerle, özellikle üst düzey yöneticilerle nasıl iletişim kurabilir?

Neden önemli? Çünkü bilgi sahibi olmak güven inşa etmenin önemli bir bileşimi. Bu nedenle çalışanlara liderlere soru sorma fırsatını sunuluyor. Bu sürece önem veren şirketler, çalışanların geri bildirimlerini duymaya içten bir ilgi gösteriyorlar ve bu süreç için çeşitli yöntemler geliştiriyorlar.

Örnek: JM Family Entrerprises, intranetlerinde "Bana Bir Şey Sor" oturumlarına ev sahipliği yapıyor. Çevrimiçi olan bir hizmete bir ya da birden fazla çalışan yanıt verebiliyor. Ayrıca kıdemli bir lider, uzman ya da bir konuşmacı, düzenlenen forumlarda yöneltilen soruları yanıtlıyor. Sorular, en sevdiğiniz kitaplardan, spor takımlarına, örgütsel mükemmellikten, sektörün zorluklarına kadar farklı alanlarda olabiliyor.

Dinleme-İşbirliği Yapma/Yenilikçilik: Tüm çalışanları yeni fikirler ve daha iyi şeyler yapmak için nasıl teşvik ederiz? Bu çabalar işiniz ve çalışanlar için nasıl olumlu gelişmelere ve yeniliklere dönüşür?

Neden önemli? Çünkü çalışanların iç görülerine dokunmak, onların harika fikirlerini ortaya çıkarmak için ilham aldıkları kültür inovasyonunun yaratılmasına yardımcı olur.

Örnek: Teknoloji alanında faaliyet gösteren Alliance Data'nın ortak bağlılık komitesi, çalışanların neyin işe yaradığını, neyinse yaramadığını konuşmaya devam ettikleri aylık “Feedback Fridays”e ev sahipliği yapıyor. “Feedback Fridays”, çalışanların çalışma ortamları, sistemleri ve süreçleri hakkında düşündükleri konuları yöneticilerine iletme fırsatı sunuyor.

Teşekkür: Şirketiniz başarılı çalışanları nasıl takdir ediyor veya onları tanımak için neler yapıyor?

Neden önemli? Çünkü çalışanlar takdir edildiklerinde kendilerini şirketin önemli bir parçası olarak görür ve kendilerine saygı gösterildiğini bilirler. Harika iş yerleri, takdir kültürünü benimsiyor ve çalışanlarına tanınma fırsat veren çeşitli programlar sunuyor.

Örnek: Perakendeci Burlington Stores INC. ve ortakları sosyal medya sayfalarında #MentionMonday hashtagli gönderilerde çalışanlarını etiketleyerek onların katkılarına ve başarılarına vurgu yapıyor.

Gelişme: Şirketiniz çalışanların yeteneklerini keşfetmelerine, profesyonel gelişimlerine, kariyerlerini yönetmelerine ve-veya kişisel gelişimlerini artırmalarına nasıl yardımcı olur?

Neden önemli? Çünkü liderler, çalışanlarına şirketin başarının önemli bir parçası olarak değer verir ve eğitim ile gelişmeyi öncelikli olarak kabul ederler. Harika iş yerleri, daima öğrenme kültürünü teşvik eder. Tüm çalışanlarına hem mesleki hem de kişisel gelişim anlamında daha ileriye gitmek için çeşitli seçenekler sunarlar.

Örnek: Biyoteknoloji şirketi Genentech, çapraz fonksiyonel iş rotasyonlarının çalışanlara değerli bir deneyim sağladığına inanıyor. “gHERO” adını verdikleri program, iş yerinde dönüşüm için başarılı bir örnek. Yöneticiler, proje açıklamalarını gHERO web sitesine giriyor. Rotasyonlar, projeye bağlı olarak değişmekle birlikte genellikle altı ay boyunca yarı zamanlı şekilde tasarlanıyor.

Bakım-Dengeleme: Şirketiniz çalışanlarınızın iş yaşamlarını kişisel ve aile yaşamlarıyla dengelemesine yardımcı olan hangi özel yöntemler sunmaktadır? Çalışanları önemli olaylarda (kişisel sorunlar, ailede görülen hastalıklar, doğum, evlilik vb.) nasıl destekliyorsunuz?

Neden önemli? Çünkü harika iş yerleri, çalışanları sadece çalışan olarak değil, bir insan olarak gördüklerini açıkça ortaya koyan bir anlayışa sahiptir. Bu şirketler, tüm çalışanların erişebildiği ve çeşitli bireysel ihtiyaçları destekleyen iş-yaşam programları sunar.

Örnek: Finans ve profesyonel hizmetler alanında faaliyet gösteren Plante Moran, çalışanların iş-yaşam dengesi konusunda fikirlerini öğrenmek için intraneti kullanıyor. Bu işlem, personelin yıllar içinde yaşadığı değişimi, dengeyi nasıl kurduklarına ilişkin detayları paylaşırken ayrıca sistemde iş-yaşam dengesi hakkında kısa makaleler de paylaşılıyor.

Önemsemek-Dahil etmek: Kişisel geçmişleri ve organizasyondaki yerlerinden bağımsız olarak tüm çalışanlar için harika bir iş yeri ortamı yarattığınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Kişisel özellikler ve görev tanımlamaları dahil iş süreçlerinde çeşitliliği ve dahil edilmeyi teşvik eden programlarınız var mı?

Neden önemlidir? Çünkü harika iş yerleri, orada çalışan herkes için harikadır. Bu iş yerlerinde farklı bir iş gücünü destekleyen ve her seviyede dahil olmayı teşvik eden çeşitli programlar ve uygulamalar bulunmaktadır.

Örnek: Profesyonel hizmet şirketi EY'de performans değerlendirme sürecinde adaleti sağlamak için, yüzlerce eğitimli "kapsama şampiyonu" yıllık performans değerlendirme toplantılarına katılarak performans değerlendirme tartışmalarında istenmeyen ön yargıları dinliyor. İlgisiz veya yanlış tanımlanan düşünceler ortaya çıktığında, bu şampiyonlar konuşmayı nesnel değerlendirme kriterlerine yönlendirerek sonuca odaklanmayı sağlıyorlar.

Kutlama: Çalışanlarınız arasında eğlenceyi ve takım ruhunu nasıl teşvik ediyorsunuz?

Neden Soruyoruz? Çünkü harika iş yerleri, takım ruhu ve eğlencenin iş yeri kültürü için önemli olduğunu anlıyor ve kutlama organizasyonları düzenliyorlar.

Örnek: Veterans United Home Loans halk hizmetleri bölümündeki çalışanlar, küçük ve kolay şekilde eğlenceyi ve takım ruhunu teşvik etmek için çalışanların doğum günlerini 15 dakikalık özel bir parti ile kutluyorlar. İlk partilerini, doğum gününü kutlayan çalışan için herkesin şaka yaptığı komedi kulübü partisi olarak gerçekleştirdiler.

Paylaşma-Ödüller: Şirketinizin çalışanlarını finansal olarak tatmin etmek konusundaki yaklaşımı nedir?  Benzersiz kâr paylaşımı, ikramiye gibi özel yöntemler var mı? Çalışanlar ve yöneticiler arasında eşitlik duygusunu teşvik eden hangi politika ve uygulamalara sahipsiniz?

Neden önemlidir? Çünkü harika iş yerleri, ücretle ilgili faaliyetlerinin adil, şeffaf ve kapsayıcı olmasına odaklanmaktadır.

Örnek: Araba perakendecisi CarMax, her çalışana özel her baharda kişisel bir toplam ödül süreci gerçekleştiriyor. Her çalışana şirketin geçen yıl boyunca kendisine ne gibi yatırımlar yaptığını gösteriliyor. Ayrıca çalışanlara iş-yaşam dengesinden kariyer gelişimine kadar birçok önemli detayın içerisinde yer aldığı bir kılavuz dağıtılıyor. Bu kılavuzda, çalışanların kişisel ve profesyonel hedeflerinde başarılı olmalarına yardımcı olmak için mevcut tüm programlar hakkında bilgi paylaşılıyor. Ayrıca çalışanlar bu bilgilere çevrimiçi olarak da kolayca erişilebiliyor.

Paylaşma-Topluluk: Şirketinizin toplumsal konulardaki tutumu nasıl? Topluma katkı sağlayan organizasyonlara, destek oluyor mu, çevresel konulara duyarlılık gibi konulara nasıl yaklaşıyor? Kurumsal sosyal sorumluluk girişimleri var mı ve çalışanlar bu çabalara nasıl katılıyor veya hangi seviyede değer veriyor?

Neden önemlidir? Çünkü harika iş yerleri müşterilerinin ötesine geçen bir anlayış, empati duygusu gösterir. Bu tür işletmelerin, çalışanlarını aktif olarak katılmaya teşvik ettiği ve genellikle şirketin misyon ve değerlerine bağlı olan çeşitli programları ve uygulamaları vardır.

Örnek: Donanma Federal Credit Union'daki çalışanlar, “Askeri Takdir Ayı” kutlamalarının bir parçası olarak askerlere ve kadınlara teşekkür notları gönderiyor.

Liderlik Verimliliği: Başarılı bir iş için yönetici kadronuzun kısa ve uzun vadeli strateji ve felsefesi nedir? Geliştirme süreci işin her kademesinde nasıl iletilir?

Neden önemlidir? İşte başarı sağlamak için sağlam bir stratejiye sahip olmak yeterli değildir. Harika iş yerleri aynı zamanda çalışanların bu stratejiyi geliştirmelerine ve stratejiyi tüm iş kollarında güçlendirmek için bilinçli bir çaba sarf etmelerini sağlarlar.

Örnek: Analiz şirketi SAS Enstitüsü çalışanları, yöneticilere daha fazla bilgiye ihtiyaç duyduklarını belirttiler. Bu nedenle şirketin COO'su, (Chief Operating Officer) küresel çapta tüm çalışanlara şirketteki süreçler hakkında bilgi vermek için aylık “COO Raporu” başlığıyla e-posta göndermeye başladı. Bu raporda, üç yıllık planlarının ana bileşenlerine özgü, şirketin genel ve özel başarıları ile ilgili ayrıntılar, öngörüler ve güncellemeler paylaşılıyor. Bu rapor her çalışanın şirketin önceliklerini ve ilerlemesini izleyebilmesini sağlıyor. SAS, bu raporun şirketteki gelişmeleri çeşitli inisiyatiflerle birleştirmek, hedefleri uyumlu hale getirmek ve iş yerindeki liderlerin ve çalışanların müşteri görüşlerine yanıt verebilmeleri amacıyla başlatıldığını söylüyor.

Vurguladığımız bu alanlar, çalışanların aidiyet duygularını artırmak, potansiyellerini maksimize etmek ve en iyi iş yerlerini yaratmalarına yardımcı olmak için temel teşkil ediyor.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC