Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

İnsan Odaklı Beceriler: İş yerinde Empati Geliştirmenin ve İlişkiler Kurmanın Yolları

İşletme yüksek lisans eğitimimin ilk döneminin ortasında hamileliğimle ilgili kötü bir haber aldım. Eşim Luke ile sonraki 20 haftayı umudumuzu korumaya çalışarak ve dua ederek geçirirdik. Üçüncü çocuğumuz Mercy Joan, 2011 yılında, soğuk bir Şubat günü dünyaya geldi. Sekiz gün sonra vefat etti.

İşletme bölümünde geçirdiğim iki yılda çok şey öğrendim ama tek bir ders saatinin beş dakikasını bile zor dönemlerden geçen insanlara nasıl yaklaşılması gerektiği konusuna ayırmadık. Bu tür sarsıcı olayları hepimiz yaşamışızdır. COVID'den cenazelere, depremlerden enflasyon ve finansal krizlere kadar keder ve acı herkesin hayatının bir parçası.

İnsan odaklı beceriler, iş yerinde başarı açısından büyük önem taşıyor. Forbes'ta yakın zamanda yapılan bir araştırma, liderlerin %69'unun psikolojik açıdan çok kötü hissetmeleri sebebiyle işi bırakmayı düşündüklerini ortaya koydu. Başkalarının duygularını ve yaşadıklarını anlama ve dikkatle yaklaşma yeteneği olan empati, 2023 yılında en önemli liderlik becerisi olarak öne çıkıyor. Zor dönemlerden geçen kişilere karşı bilinçli şekilde özenli bir yaklaşım sergilemenin işletmeler, topluluklar ve aileler üzerinde son derece olumlu etkileri var.

Buna rağmen empati, özellikle üst düzey liderler tarafından genellikle pratiğe dökülmeyen ve yeterince hakkı verilmeyen bir beceri olarak kalıyor. 

- Businessolver’ın 2022 İş yerinde Empati Anketine katılan liderlerin %77'si, iş yerinde empati sergilemeleri halinde çalışanlarının saygısını kaybetmekten korktuğunu belirtti.

İyi haber şu ki kendinizi geliştirmeniz mümkün! Müşterileri varsayılan yanıt kalıpları olarak tanımlayabileceğimiz yaygın empati avatarlarıyla tanıştırarak farkındalıklarını artırmalarını sağlıyorum.  Bu tiplerden herhangi biriyle iletişimde bulundunuz mu? Onunla iletişimde bulunmak size nasıl hissettirdi? Peki siz bu tiplerden herhangi biri gibi davrandınız mı?

  • Fix-It FrankDoğuştan problem çözücüdür. Birinin "kendini geliştirmek" için ne yapması gerektiği hakkında önerilerde bulunma fırsatını hiç kaçırmaz.
  • Cheer-Up CherylPozitif olma konusunda eşsiz bir yeteneğe sahiptir. İnsanları olaylara iyi tarafından bakmaya teşvik eder ancak bunu genellikle henüz hazır olmadıkları aşamada yapar. “En azından" en çok kullandığı kalıplardan biridir.
  • Buck-Up Bobby - Duygu gösterilerinden rahatsız olur. Zor duygular karşısında güçlü kalmak gerektiğine ve iş yerinde duyguların yeri olmadığına inanır.
  • Commiserating Candace - Konuyu her zaman saptırarak hemen kendisinden bahsetmeye başlar. Bir bakmışsınız konu ona, kız kardeşine veya köpeğine gelmiş. Bu tipleri bilirsiniz.

İşyerinde empati önemlidir. Empati İlk Müdahale Görevlisi olarak faaliyet gösterme kapasitenizi artırır, etrafınızdakilerin ayakta kalmasına, bir denge yakalamasına ve gelişmesine yardımcı olursunuz.

İş yeri Empati Danışmanı olarak çalışan Handle with Care Consulting’in kurucusu Liesel Mertes, Handle with Care podcastinde sunuculuğun yanı sıra konuşmacı ve eğitmen olarak faaliyetlerde bulunmaktadır. Çalışmaları hakkında daha fazla bilgi için www.lieselmertes.com adresine göz atabilirsiniz.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC