Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

İş Yerinde Güven Nasıl İnşa Edilir ve Neden Gereklidir?

Mükemmel iş yerlerinin tamamında olan üç temel özellik nedir?

Bir organizasyonu çalışmak için iyi bir yer yapan şeyin ne olduğu hakkında eminiz bazı fikirleriniz vardır.

Mutlu çalışanların, oldukça kabarık bir maaşın yanı sıra benzersiz yan haklara sahip çalışanlar olduğunu düşünüyorsunuzdur. Hatta belki de çalışanlar şirket karından pay alıyor veya daha adil "yatay" bir hiyerarşide çalışmak üzere geleneksel hiyerarşiyi terk etmiş bir organizasyonda da çalışıyor olabilirsiniz.

Ancak böyle düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.

Çalışan deneyiminde belirleyici olan temel unsurlar şirketin özel bir şirket olması, hisselerinin halka açık olması, çalışanlarının yüksek maaş oranları ile saatlik ya da aylık ücret alması değildir.

Temel unsur aslında şaşırtıcı ölçüde basittir: GÜVEN. Çalışanlarınız size güveniyor mu?

Bu belirleyici unsur, Great Place To Work® kurucularının Trust Index™’in geliştirilmesi sürecinde yürüttüğü binlerce saat süren yüz yüze görüşmeler ve odak grup çalışmaları neticesinde belirlendi.

İyi bir iş yerine dair sahip olduğumuz her teori için tutarlı istisnalar tespit edilebilmiş olsa da güven söz konusu olduğunda istisna teşkil eden hiçbir şey bulunamadı.

 

Peki iş yerinde güven inşa etmek için ne yapmalı?

Güven, pek çok organizasyonun stratejilerinde giderek daha fazla önemli bir ticari varlık olarak kabul edilse bile, soyut  bir kavram gibi gelebilir. 

Peki, çalışanların güven duyması ne anlama geliyor? Çalışanlara doğrudan, size güvenmelerini söylemek elbette işe yaramayacaktır. İşi zamana yayarak yüksek güvene dayalı bir kültür oluşturmanız gerekir.

Great Place To Work® araştırmalarına göre, güven kültürü üç temel unsur üzerine inşa edilir:

  1. Güvenilirlik: Çalışanlar liderlerin yetkin, iletişim becerisi olan ve dürüst kişiler olduğuna inanıyor mu?
  2. Saygı: Çalışanlar hem çalışan olarak hem de iş dışında bir hayatı olan bireyler olarak kendilerine saygı duyulduğunu hissediyor mu?
  3. Hakkaniyet: Çalışanlar, şirketi herkesin başarıya ulaşmak için eşit şansa sahip olduğu bir yer olarak görüyor mu?

Bu unsurların temelinde çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet duygusu yatıyor. Bir hoşgörü, kapsayıcılık ve hakkaniyet kültürü tesis edilmediğinde güven hızla kaybolur.

Asıl mesele organizasyondaki görevi, cinsiyeti, ırkı, etnik kökeni ve diğer demografik özellikleri ne olursa olsun, organizasyondaki herkese güvenilmesi, saygı gösterilmesi ve adil davranılmasıdır.

Bir iş yerinin harika olması için çalışan deneyimi herkes için aynı olmalıdır. Ön saflarda çalışanlar veya yönetim kademesindeki kadın çalışanlar çok farklı bir deneyim yaşarken yalnızca üst düzeydeki erkek yöneticilerin organizasyona güvendiklerini söylemesi, güven kültürü tesis etmeye yardımcı olmayacaktır.

Bu sebeple Great Place To Work®, sadece çoğunluğun değil, her çalışanın iş yerinde nasıl hissettiğini belirlemek üzere çeşitli çalışan grupları arasındaki farkları ölçen For All™ modelini kullanmaktadır.

 

Güvenin yapı taşları

Büyük liderler, organizasyonları içerisinde güvenilirliği, saygıyı ve adaleti nasıl geliştiriyor? Güven, verilen sözleri eylemler takip ettiğinde geliştiği için, sözler ile eylemler arasındaki farkın kapatılması oldukça önemlidir.

Bu yüzden her kültürde yüksek düzeyde güven inşa etme sürecine liderlerden başlamak gerekiyor.

Organizasyonun en tepesinden itibaren güveni bir değer olarak modellemediğiniz sürece güven kültürünün hakim olduğu bir organizasyon oluşturamazsınız. Aksi halde, birbirine güvenen ancak ekip dışındaki insanlarla çalışmaktan rahatsız olan çalışan gruplarıyla baş başa kalabilirsiniz.

Böyle bir durum harika bir iş yeri olma sürecinde de sizi başarıya götürmeyecektir.

Liderlerin güven inşa etmeye başlamak için izleyebileceği bazı yöntemler:

 

Güvenilirlik

  • İletişimlerinizde tutarlı ve açık olun.
  • Genel davranışlarınızın, organizasyon içinde bağlı olduğunuz değerleri yansıttığından emin olun. Örneğin, pazarlama ekibiniz, şirketinizin çeşitliliği, eşitliği, kapsayıcılığı ve aidiyeti savunduğunu açık bir şekilde ilan etmişse ancak çalışanlar kapsayıcı bir kültür deneyimine sahip değilse, eylemlerinizi samimiyetten uzak olarak değerlendireceklerdir.
  • Kurum dışına yapılan değerlerle ilgili açıklamaların, çalışanların şirketteki deneyimleriyle uyumlu olmasını talep edin.
  • İletişimin iki yönlü olduğundan emin olun. Çalışanların sizi dinlediği gibi siz de onları dinleyin.
  • Çalışanlardan geri bildirim isteyin ve aldığınız geri bildirimler doğrultusunda somut adımlar atın.

Saygı

  • Çalışanların iş-yaşam dengesine sahip olmasını destekleyen, ücretli izin haklarını ve esnek çalışma imkanlarını kullanma olanağı tanıyan ve iş haricinde de bir hayata sahip oldukları gerçeğini benimseyen bir kültür oluşturun. Çalışanlara iyi örnek olmayı da unutmayın.
  • Çalışanlarınızı tanımak için ve iş haricinde nelere önem verdiklerini anlamak için samimiyet gösterin.
  • Çalışanların çıkardıkları iyi işleri ve ekstra çabalarını takdir edin.
  • Gelişim ve eğitim programları sunun, bunlara katılmaları için gereken zamanı onlara verin ve bu programları tamamlayan çalışanları ödüllendirin.
  • Aidiyet ve kapsayıcılık başlıklarına odaklanarak herkesin tamamen kendisi gibi davranabileceği bir iş yeri ortamı oluşturun.

Hakkaniyet

  • Maaşları gözden geçirerek aynı işi yapan çalışanların maaşları arasındaki farkları ortadan kaldırın.
  • Ötekileştirilenlerin sesinin duyulmasını sağlamak için yönetim kuruluna katılmalarını ya da daha fazla karar süreçlerine dahil edilmelerini sağlayın.
  • İş yeri refah programlarını gözden geçirerek tüm çalışanların ihtiyaçlarına ayrım yapmadan cevap verdiğinizden emin olun.

 

İş yerinde güvenin gerekliliği

Liderler için iyi haber, güven inşa etmenin farklı sektörlerdeki organizasyonların finansal performansı üzerinde tartışılmaz bir etkiye sahip olmasıdır.

Çalışanlarına yatırım yapan organizasyonlar, uzun vadede daha güçlü finansal sonuçlar elde ediyor. Daha da iyisi, bu şirketler, ekonomik krizleri atlatacak dayanıklılığa da sahip oluyorlar. Great Place To Work® araştırması, kilit çalışan gruplarını destekleyen şirketlerin, 2008-2010 yılları arasındaki büyük kriz sırasında büyümeyi başardığını ve o zamandan bu yana geçen on yıl içinde rakiplerine fark attığını gösteriyor.

Çalışanların güvenini kazanmanın finansal sonuçlar üzerindeki etkileri yadsınamaz:

  • Yüksek güvene dayalı kültürlerde, sektördeki rakiplere kıyasla çalışan  değişim oranı (turnover) yarı yarıya daha düşük.
  • Yüksek güvene dayalı kültürlerin inovasyon hızı daha yüksektir.
  • Yüksek güvene dayalı kültürlerde, daha çok çalışan, müşterilerin taleplerine cevap vermek ve daha iyi bir müşteri deneyimi oluşturmak için ekstra çaba göstermektedir.

 

Güven inşa etme yolculuğunda ilk adımı atın

Tescilli bir kurum kültürünü nasıl oluşturacağınızı öğrenin. Great Place To Work® Sertifikasyon programına katılarak çalışanlarınızın organizasyonunuz içerisindeki deneyimlerini ölçümleyin. 



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC