Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Atasun Optik ''Çeşitlilik ve kapsayıcılık odaklı bir kültürü benimsiyoruz''

Perakende sektörünün çalışanlarına olağanüstü deneyimler sunan güçlü markalarından, Great Place To Work-Sertifikalı™  ve Türkiye'nin En İyi İşverenleri 2023 Listesine bu 1.000+ Çalışan sayısına sahip şirketler kategorisinde 11. sıradan giriş yapan Atasun Optik İnsan ve Kültür Müdürü Ömer Özgür Özcan ile Atasun Optik çalışan deneyimi ve kurum kültürü yaklaşımları üzerine kısa bir sohbet gerçekleştirdik.

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyim sunuyorsunuz bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

Atasun Optik’te tüm çalışanlar, daha oryantasyon süreci içerisinde Çeşitlilik & Kapsayıcılık Manifestomuzun da olduğu “Birde Buradan Bak” dediğimiz eğitimi zorunlu olarak alır ve bu eğitimle cinsiyet, yaş, kıdem, sosyo-ekonomik durum, milliyet, din, dil ayırmaksızın herkese eşit ve saygılı davranacağını taahhüt eder. Tüm işe alım kriterleri ve değerlendirmeler yetkinlik ve mesleki bilgi birikimi ölçümlemelere dayanır. İşe alım sürecindeki bu yaklaşım çalışanın Atasun Optik deneyimi boyunca sürmesi için süreçlerimizde; tüm çalışanlar eşit fırsatlara sahiptir ve eşit iş-eşit ücret politikasıyla ücretler belirlenir, çeyreklik periyotlarla pay-gap analizleri yapılır; kariyer, eğitim ve gelişim süreçlerinde herhangi bir ayrım yapılmaz. Ayrıca hiçbir işe alım aşamasında adaya eşinin işi, medeni hali, doğum yapma kararı vb. gibi özel alanlara girecek soru sorulmadığı gibi; adayın bahsetmesi durumunda da önyargılı davranılmaz.  

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?

Biz mutlu müşterilerin mutlu çalışanlardan geçtiğini biliyoruz. Perakende sektöründe hizmet veren bir marka olarak, bu iki değer arasında bir köprü oluşturduğumuzu söyleyebiliriz. Yani bir anlamda çalışanlarımızı da iç müşterilerimiz gibi konumlandırıyoruz. Onların mutlu, huzurlu olduğu bir ortamın müşterilerimize de sirayet ettiğine ve bunun marka başarımıza yansıdığına inanıyoruz. Nasılsın Görüşmeleri ile tüm çalışanlarımızın fikirlerini paylaşabilecekleri oturumlar düzenliyoruz. “Nasıl bir Atasun’dan alışveriş yapmak ister” ve “Nasıl bir Atasun’da çalışmak ister” sorularını onlara yönlendirerek önerilerini alıyor, fikirlerini dinliyoruz. Yeni nesil çalışanlarımızın kuruma olan bağlılıklarını arttırmak ve fikirlerini paylaşabilmeleri amacıyla Gen- Z projesini tasarladık. 

Uzun zamandır bizimle çalışan kişilerin tecrübelerinden yararlanmak adına Oldies but Goldies projesi yürütüyoruz. Bu proje kapsamında gruplar eskiden yapılan farklı ve güzel uygulamaların yeniden hayata geçirilmesi ve canlandırılması için fikirlerini paylaşıyorlar.  
Hem çalışanlar arası etkileşimi hem de motivasyonlarını artırmak için ayda bir kere şirket içi kulüplerimizde bir araya geliyoruz. Kulüplerde çalışanların ilgi alanlarına göre etkileşimde bulunduğu, sosyal aktivitelerin ve gelişimin desteklendiği oluşumlarda birlikte öğreniyor ve eğleniyoruz. Yenilikçi bakış açısı ile çalışanlara zaman kazandıran uygulamalar üretiyoruz.  

Atasun Optik çalışanları, işlerinin liderleridir ve sorumluluk alanları doğrultusunda inisiyatif almaktan çekinmezler. Şirket kültürü, çalışanların inisiyatif alarak hata yapmalarını tolere eder, deneyim kazanarak öğrenmelerine imkân sağlar. Ayrıca, pandeminin başından bu yana destek ofis çalışma arkadaşlarımız için sürdürdüğümüz “hibrit çalışma” modelini kalıcı hale getirdik. Yılın her ayı kullanabileceğimiz 1 ay “tamamen uzaktan çalışma” uygulamasına geçtik. Çalışanlarımızın sosyal hayatları bizim için çok önemli. İş-özel hayat dengesinin sağlanmadığı bir ortamın yaratıcılığa ve başarıya açık olacağına inanmıyoruz.  

Bu nedenle; kadın çalışanlarımız için hem destek ofisimizde hem de mağazalarımızda kısmi süreli çalışma modelini uyguluyoruz. Ayrıca, esnek çalışma saatleriyle kadın çalışanlarımızın iş-özel hayat dengesine de destek oluyoruz. Bunun dışında kadın çalışanlarımızın iş hayatının sürekliliğinin korunmasını önemsiyoruz. Hamilelik, evlilik/ilişki sonrası iş-özel hayat dengesinin yeniden sağlanması için onları destekliyoruz. Örneğin süt iznini tercihleri doğrultusunda kullanma hakkı veriyoruz. Hamilelik ve doğum sonrası süreçlerde zorlanan kadın çalışanlarımıza yarı zamanlı çalışma imkânı sağlıyoruz. Doğum sonrası iş hayatına dönen annelerimize sürpriz karşılamalar yaparak, yüksek motivasyon ile işe adaptasyonlarını kolaylaştırıyoruz. Ebeveyn olan çalışanlarımız için Yeni Doğan Kiti hazırlıyoruz. Kit içerisinde yeni anne ve baba olan çalışanlarımızla içinde ihtiyaç duyabilecekleri eşyaları paylaşıyoruz. Özetle, insana dokunan bir yaklaşımla çalışan deneyimi yaratmaya çalışıyor ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var? 

Özellikle güvene dayanan, işbirliği içerisinde açık iletişimle çalışılan ve herkesin kendi işinin lideri olduğu kurum kültürümüzün her yeni başlayan ile sürdürülebilir olmasının yolunun oryantasyon sürecinden geçtiğini biliyoruz.  Oryantasyon programımızda her bölgede ihtiyaca yönelik uygulanan farklılıkların önüne geçerek Tek Atasun bakış açısıyla yeni bir süreç tasarlandı. Her yeni başlayan için işe başlamadan önce, ilk gün ve ilk bir ay olarak tasarlanan program; kontrol ve öğrenme listeleri, koçluk & mentorluk programları, Buddy sistemi ile kişinin kuruma ve işe adaptasyonun kolaylaştırmakta, sonuçları ölçümlenebilmektedir.

Bunların yanı sıra, tüm mevcut çalışanlarımızın aktif görev alabileceği 7 kulübümüz bulunuyor: Speaking Club, Spor Kulübü, Pati Arkadaşlarım Kulübü, Sinema Kulübü, Gezi Kulübü, Kitap Kulübü ve Müzik Kulübü. Bu kulüp faaliyetlerinin hepsinde pozisyon fark etmeksizin tüm çalışma arkadaşlarımız aktif görev alıyorlar. Kulüp faaliyetlerinin güven ve sosyal iletişim konusunda önemli bir dinamik olduğunu söyleyebilirim. Ek olarak çalışanlar Fikrim Var adını verdiğimiz intranet platformumuz üzerinden iyileştirme ve yenilik önerilerini paylaşabiliyorlar. Projenin ana sloganı ‘Fikirleriniz bizim için değerlidir.’  Değerlendirilen fikirler Departman Müdürleri/Departman Direktörleri ile paylaşılmaktadır. “Fikrim Var” platformu üzerinden projeler her çeyrek değerlendirilerek hayata geçirilir veya işleme alınır. Proje grupları oluşturulurken pozisyona bakılmaksızın kişiler belirlenir; birçok projede yönetici, müdür ve direktörler, asistan; uzman yardımcısı, uzman rollerinde çalışan kişilerle birlikte rol alırlar. 

Genel müdür ve üst yönetim, yeni kararlar verirken çalışan mutluluğu ve bağlılığını her zaman dikkate almaktadır. Örneğin; pandemi, deprem gibi olağanüstü durumlarda genel müdürümüz önderliğinde yönetim ekibi bir araya gelerek çevik organizasyon yapısında hızlı ve durumsal kararlar alırlar. Bu kararlarda öncelik her zaman çalışanın kendisini güvende ve iyi hissetmesidir. Çalışanlarımıza nasıl el uzatabileceğimizi, onları kaos ortamında nasıl güvende hissettirebileceğimize, bu süreci daha iyi atlatmaları için neler yapabileceğimize odaklanırız. Hem saha hem de destek ofisteki yöneticilerimizin önderliğinde çalışanlarımızın ihtiyaçlarını ve isteklerini dinler çözüme odaklanırız. Her yıl sosyal sorumluluk projelerimiz ve bağışlar için belirli oranlarda bütçe ayırırız ve en verimli şekilde kullanmaya çalışırız. 

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir?

Tüm çalışanlarımıza potansiyellerini ortaya çıkarmaları ve kullanabilmeleri için yıllık eğitim ve gelişim planlamaları yapılır ve tüm eğitim takvimi çalışanlarla açıkça paylaşılır. Burada saha ve ofis çalışanlarının kendi ihtiyaçlarına özel içerikler olmasına, mesleki eğitimlerin yanında yetkinlik ve kişisel gelişim eğitimlerinin olmasına da bakılır. Yıl boyunca hem online eğitim platformumuzda yer alan 3800 den fazla öğrenme içeriği hem de sanal sınıf, sınıf içi eğitimler çalışanların katılımına açıktır. Bu yıl 7 iç eğitmenimiz ve dış danışmanlarımız ile 1500 çalışana toplam 50.000 ‘den fazla saat eğitim verilmiştir. 

Hem saha hem ofis çalışanları için ayrı hazırlanan kariyer haritaları şeffaf bir şekilde tüm çalışanlarla paylaşılmıştır. 

Terfi süreçlerinde, performansın yanında bağımsız danışmanlarla yürütülen Değerlendirme Merkezi uygulamasının yetkinlik çıktısına da bakılarak karar verilir. 2022 yılında sahada 27;  Destek Ofiste 28 kişi her yıl yatay veya dikeyde farklı rollerde çalışma fırsatı bulmuştur. 

2022 yılında “Hayat Boyu Atasun” programını başlattık. Bu programı; hem çalışanlarımız (Kusursuz Çalışan Deneyimi) hem müşterilerimiz (Kusursuz Müşteri Deneyimi) için yaşatacağımız deneyimin yol haritası olarak özetleyebiliriz. Amacımız; saha ekiplerimizle güçlü ve güvene dayalı ilişkiler yaratmanın yanı sıra kusursuz müşteri deneyimi tasarlamak. 2022 yılı son çeyrekte mağazadaki çalışma arkadaşlarımızdan 1,152 kişi toplamda 18,432 saat eğitim aldılar.  Diğer yandan çalışanlarımıza eğitim, gelişim ve çok kanallı bir çalışan deneyimi yaratmayı hedefliyoruz.  Bu amaçtan yola çıkarak pek çok uygulamayı hayata geçiriyoruz.  

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index anket verilerinden nasıl faydalandınız?

Yıl içerisinde gerçekleştirdiğimiz NPS ve Çalışan Anketlerimizle güçlü ve gelişime açık yönlerimizi ekiplerimizle birlikte değerlendirerek aksiyon planlarımızı şekillendiriyoruz. Great Place To Work Trust Index™ verilerini de bu doğrultuda iç anketlerimizle birlikte değerlendirerek, daha genel bir çerçevede karşılaştırma yapma fırsatı bulduk. 
Trust Index anketinde yer alan 5 boyut (Güvenilirlik, Saygı, Hakkaniyet, Gurur ve Takım ruhu) neredeyse değerlerimizle birebir örtüşüyor. Çalışanlarımızın %92’si ankette şirkete yeni katılan kişilerin hoş karşılandığını ifade ettiler. Ekiplerimizle birlikte oluşturduğumuz onboarding sürecinin verimliliğinin sonuçlarla da net yansımasını görmemizi sağlıyor.  Aynı zamanda bu anket çıktıları doğrultusunda güçlü ve gelişim alanlarımızı görmek, bize nerelere odaklanmamız gerektiği konusunda bir yol haritası oluşturuyor. O yüzden gelişim için bu tarz çıktıları önümüze koyarak şirket olarak hep daha iyi bir çalışan deneyimi arayışında olmaya devam edeceğiz.  
Atasun Optik kurum kültürü ve çalışan deneyimi hakkında daha fazla bilgi edinmek için şirket profil sayfasını ziyaret edin 

 



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC