Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Dedicare: CEO'lar daha az konuşmalı ve daha çok dinlemeli

Dedicare, İskandinav ülkelerindeki en büyük sağlık personeli hizmetidir ve neredeyse her kıtada faaliyet göstermektedir. Great Place To Work, Norveç ofislerini ülkelerinin En İyi Orta Ölçekli İşvereni seçtiğinde, CEO Bård Kristiansen 90 çalışanından 20'sini bu onuru paylaşmak üzere sahneye davet etti. Ve şimdi, birçok anket ifadesinde %100 puan alan Dedicare Norveç, Avrupa'nın En İyi İşverenlerinden biri olarak da listedeki yerini aldı. Peki, bu başarılarının sırları neler mi? Mütevazı liderler ve yüksek motivasyonlu çalışanlar.

Bård, "Güven kültürüne sahip olmanın işimiz üzerinde muazzam bir olumlu etkisi oldu" diyor. "İnsan odaklı işimiz deneyimli personele dayanıyor, bu nedenle finansal sonuçlarımız için çalışanlarımızı elde tutmak son derece önemli. Son beş yılda neredeyse hiç personel değişimimiz olmadı. Tüm yetkinliklerimizi şirket içinde tutabiliyoruz. Bunun bir sonucu olarak da satışlar ve EBIT son derece olumlu oldu. Artık çalışanlarımız, Norveç'in En İyi İş Yerinde çalışmaktan gerçekten gurur duyuyor. Bu da onları daha uzun süre kalmaya teşvik ediyor. Şirket içi kültür giderek güçleniyor. Son derece rekabetçi bir iş alanında üst üste 19 çeyrektir pazar payı kazanıyoruz."

Dedicare Nurse İşletme Müdürü Berit Tromsdal ise bu gururun kâr hanesinin çok daha ötesine nasıl uzandığını da açıklıyor. "Arkadaşlarımla konuştuğumda, iş yerimin onlarınkinden ne kadar farklı olduğunu fark ediyorum. İşe giderken hiç endişelenmiyorum. İş yerimizde herhangi bir çatışma yok. Sadece etkinliklerde değil, her gün güçlü bir kültür oluşturmak için çalışıyoruz. Ekip çalışması ve ekip ruhu yüksek önceliğe sahip ve hem küçük hem de büyük zaferleri birlikte kutluyoruz."

%100 puan: Yöneticiler, organizasyonun hedefleri ve bunlara nasıl ulaşılabileceği konusunda net bir bakış açısına sahiptir.*

İçeriden öğrenmek

Bård, çalışanlarının kendisinin en büyük öğretmenleri olduğunu söylüyor. "CEO'ların daha az konuşması ve daha çok dinlemesi gerekir. Çalışanlarım bana, onlara sorumluluk verdiğimde ve yeteneklerine gerçekten güvendiğimde; şirketin, tüm kararları benim vermem durumunda elde edeceğinden çok daha fazlasını elde edeceğini öğretti. Son 5 yıldır sürekli olarak bir Liderlik Gelişim Programı yürütüyoruz. Liderlik ekibimizin 20 üyesinin tamamı harika ve bu da kendini gösteriyor."

Bu durum sadece için Bård için geçerli değil. Berit de Dedicare Norveç'in liderliğinin değerini görüyor. "Sürekli olarak bir standartlar çerçevesi iletiyoruz. Otoriter bir liderlik yok. Liderlerin karar alma sürecinde bile önerileri açık. Ve sürekli Yönetim Geliştirme Programı her düzeyde liderliği güçlendiriyor."

%100 puan: Başkalarına burada çalıştığımı söylemekten gurur duyuyorum.*

Motivasyon motoru

Çalışanları motive etmek için ne yapmak gerekir? Berit, bunun rekabeti doğru yere koymakla ilgili olduğunu söylüyor. "Pazarda rekabetçiyiz ama birbirimizle rekabet etmiyoruz. Çalışma ekipleri pazar taleplerini karşılamada başarılı oluyor. Ekip ruhumuz iyi, sosyal yetkinliğimiz yüksek ve birbirimize iyi bakıyoruz."

Bård, motive olmuş çalışanların şirketin önündeki hedefleri başarmasına yardımcı olacağını düşünüyor ve bir şirket için motive olmuş çalışanın “her şey” demek olduğunu söylüyor. "Motive olmuş bir çalışan daha iyi bir büyüme, daha iyi sonuçlar, daha iyi bir çalışma ortamı ve daha fazla yaratıcılık yaratır. Bir liderin ana rolü çalışan ekibin motivasyonunu sağlamaktır. Çalışma arkadaşlarımın her gün ustalık hissi yaşamalarını istiyorum. Hiçbir şey beni çalışanlarımızın başarılı olduğunu görmek kadar mutlu edemez."

Gerçek bir aidiyeti mümkün kılmak

Bård, çalışanlarını başarılarından dolayı tebrik etmek için pek çok fırsata sahip. Her sabah etrafta dolaşıyor ve herkesi selamlıyor. "Kendimi hiçbir zaman personelimizin geri kalanından daha önemli görmedim. Değişiklikler, fikirler ve iyileştirmeler çalışanlardan geliyor ve ben de uyguluyorum. Bu, tüm çalışanların işlerine ve bir bütün olarak Dedicare'e gerçek bir aidiyet hissettiği bir çalışma ortamıdır. Kendisinin daha önemli olduğuna ya da doğru kararları daha iyi verebileceğine inanan bir lider başarısız olacaktır."

Berit, Bård'ın teorisinin işe yaradığını doğruluyor. "Dedicare Norveç'te herkes çalışma ortamından sorumludur. Değişiklikler ve hatta yeni iş alanları için öneriler organizasyondaki herhangi birinden gelebilir. Her öneriye göre hareket etmeyebiliriz, ancak her zaman memnuniyetle karşılanır ve bunun iletildiğinden emin oluruz. Bu da yine bizim için bir motivasyon kaynağıdır."

%100 puan: Buradaki insanlar kuruluşumuzun başarısı için gereken değişikliklere hızla uyum sağlıyor.*

Soru Sormak

Bård bir keresinde eylemlerine rehberlik eden bir tavsiye almış. "Büyük bir lider sorular sorar ve çözümleri kendiniz bulmanız için sizi zorlar. Bu oldukça basit bir liderlik teorisi gibi görünebilir ama beni gerçekten motive ediyor. Çalışanlarımın cevapları kendilerinin bulmasına izin vermek, onlar için tüm soruları yanıtlamaktan çok daha fazla motivasyon ve aidiyet hissiyatı yaratıyor."

Dedicare Norveç gibi herkes için harika iş yeri deneyimi sunan bir organizasyon olmak ister misiniz? Konuştuğunuzdan daha çok dinleyin. Yaratıcılığı teşvik eden motivasyon ortamları yaratın. Ve ekiplerinizin işlerini ve kararlarını gerçekten sahiplenmelerini sağlayın.

 

Organizasyonunuzun harika bir iş yeri olduğunu mu düşünüyorsunuz? Great Place To Work® Sertifikasyon programına katılın ve  harika iş yeri kültürünüzü global çapta duyurun.

 *Dedicare Norveç Trust Index™ çalışan anketi sonuçları



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC