Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

DHL: İki kez dinle, bir kez konuş

GPTW DHL 5

DHL Express, üst üste üç yıl Best Workplaces in Europe™ Multinationals olarak listenin başında yer alıyor. Avrupa'daki 16 ofisi yerel Great Place To Work listelerinde de yer alarak, DHL Express'in stratejisinin kalbinde insanların olduğunu kanıtlıyor. Global CEO John Pearson ve Müdür Mohammed Aziman, hesap verebilirlik, dahiliyet ve güvenin başarının anahtarı olduğunu ve neden 45.000 DHL çalışanının kendilerini görünür hissettiklerini açıklıyorlar. 

“Bir süre önce Instagram'da bir Deniz Kuvvetleri Özel Birimi, liderliğin üç ana değerinin alçakgönüllülük, alçakgönüllülük ve alçakgönüllülük olduğunu paylaştı,” diye başlıyor John. "Liderlerin alçakgönüllülüğe ihtiyacı var. Pozisyonları hakkında, rolleri hakkında. Bu durum, her çeşitten etkileşim için beraberinde özgün ve gerçek bir seviye getiriyor. Gerçekten iş yerinde insanlarla etkileşimde bulunduğumda, saf özgünlük ve güven göstererek aramızdaki iletişime saygı gösteriyorum. Her zaman bir toplantıya yetişebilmem için bu etkileşimlerden aceleyle geçmemi isteyecek birileri olacak ama birkaç dakika iletişim kurmanın insanlar için gerçekten çok şey ifade edebileceğini biliyorum." 

Mohammed'e göre, bu tür bir özgünlük, DHL Avrupa'nın kültürünün temel bir bileşenidir. “DHL Express’in liderleri sözlerini tutuyor ve kim oldukları için saygı görüyorlar. İşim daima insanlar hakkında olduğu için bu konuda daha çok desteklendiğimi hissediyorum. Meslektaşlarımın bana güvenebileceğini hissetmekten gurur duyuyorum. Bu beni gerçekten mutlu ediyor.” 

Ön saflardaki çalışanlara özen göstermek 

Müdür olarak Mohammed, ekibinin ona her zaman güvenebileceklerini unutmamanın büyük bir rolü olduğunu biliyor. “Sabah ilk işim ekibimi selamlamak. Burada çalıştığım 12 yıl boyunca, meslektaşlarımla çok güçlü ilişkiler kurdum ve DHL Express’te çalışmak da bunu teşvik ediyor. DHL'nin ‘As One’ çalışma formülü gerçekten çok etkili. Ekibimin elde ettiği güçlü sonuçların temeli, takım çalışması ve ‘As One’ kültürümüze dayanıyor.” 

John, Mohammed'in rolünün bunun çok daha ötesinde olduğunu söylüyor. Sonuçta, Avrupa genelinde 45.000 çalışanla, küçük bir ekibin dinamikleri arasında büyük bir fark var. “Müdür seviyesi şirketimizdeki en önemli tabakadır. Onlara karşı takıntılı olmalı ve onlarla büyülenmeliyiz. İş gücümüzün %70'i ön saflarda, ortalama olarak her 15 çalışan için bir müdür var. Ön saflardaki çalışanlar evlerine mutlu giderse, işe mutlu gelirler, DHL'yi severler ve bizim için iyi performans gösterirler. Dondurucu havalarda bile havaalanı kargo rampasında çalışması gereken ön safların mükemmel bir vardiyası olmalıdır.” 

Bireyi görmek 

“DHL Express'te sadece bir çalışanı temsil etmiyorum. Bir kişiyim, bir yüzüm, bir bireyim,” diyor Mohammed. “Hedefimize ulaşmak için hepimizin birlikte çalışıp kendi payımıza düşeni yapmamız gerekiyor. Farklı milliyetlerden ve farklı kültürlerden insanlarla çalışıyoruz. Depoda yürüyüş yapmak adeta bir dünya turu gibi hissettiriyor. Ama bireysel yeteneklerimizin ne kadar tanındığını ve beslendiğini başka hiçbir yerde deneyimlemedim. Aldığınız güven, muazzam bir destektir.” 

John, her çalışanın bu takdiri hissetmesini sağlamak için çalışıyor. “DHL Express'in çalışmak için harika bir yer olması gerektiğini her zaman söylüyoruz. Sadece bazıları veya çoğunluk için değil, herkes için. Bu gerçekçi bir hedef ve ‘Takdir Haftası’ programımız, her bir DHL meslektaşının görüldüğünü ve dinlendiğini hissetmesini sağlamak için izlediğimiz yollardan sadece bir tanesi.” 

Dahiliyet güven inşa eder 

John, çalışanlarını gerçekten dinlediğinden emin olmanın, aldığı basit bir tavsiyeden geldiğini söylüyor. “İki kulağınız ve bir ağzınız var ve onları bu oranda kullanmalısınız,” diyor. “İnsanların içinde olmak istedikleri bir atmosfer yaratmak istiyorum. Şirket hakkında bilgi almakla ilgilenen, iş çıkışı etkinlikler için hevesli, bir şirket etkinliğinde yardımcı olmak için gönüllü olmaya istekli ve daha fazlası… Dahiliyet güven inşa eder. Güven aslında çok karmaşık bir şeydir, kimin istediğine ve kimin verdiğine çok bağlıdır. İnsanlar sadece kendilerinden beklenen veya söylemelerine izin verilen kadarını söylerler. Ama insanlar daha fazla seslerini duyurmak konusunda rahat hissederlerse, onlardan daha çok şey öğrenebilirsiniz.” 

Merkezinde “insan” var 

John, eylemlerin sözlere göre çok daha güçlü olduğunu açıklıyor. "Her organizasyon, insanların her şeyin merkezinde olduğunu söyler. Ancak bunu içtenlikle yaşarsanız ve bunu gösteren onlarca kanıt noktasını gösterebilirseniz, o zaman bunlar sadece birer söylem olmaktan çıkar. Üç yıl üst üste Avrupa'nın En İyi İş Yeri olarak adlandırılması, insanlarımızın ne kadar mutlu olduğunu gösteriyor. Onlar, eve gidip 'Ben #1 için çalışıyorum' dediklerinde gurur duyuyorlar. Arkadaşlarına gelip bizimle çalışmalarını söylüyorlar. Yatırımcılarla konuştuğumda hepsi sıralamamızı ve bunun ne anlama geldiğini duymak istiyorlar. Sanırım En İyi İşverenler sıralamasının ne kadar değerli olduğu konusunda sınırlama yoktur." 

Değeri teslim etmek 

Küresel bir lider ve Harika Bir İş Yeri mi olmak istiyorsunuz? Konuşmaktan çok dinleyin. Güven inşa eden içten bir alçakgönüllülüğü uygulayın. Ve organizasyonunuzdaki herkesin katkıları ve bağlılıklarının kutlandığından emin olun. Her çalışanı gerçekten değerli bir birey olarak tanıdığınızda, gerçek potansiyellerini açığa çıkarırsınız. 45 veya 45,000 çalışanınız olsun, fark etmez.

Organizasyonuzun harika bir iş yeri olduğunu mu düşünüyorsunuz? Great Place To Work® Sertifikasyon programına katılın harika iş yeri kültürünüzü global çapta duyurun.



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC