Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Emlakjet ''Kadının Sesi'' projesi İle eşitlik ve kapsayıcılık alanında fark yaratıyor

Emakjet Nilhan Uecok

Gayrimenkul ve Bilgi Teknolojileri sektörünü bir araya getiren ve çalışanlarına olağanüstü deneyimler sunan Great Place To Work-Sertifikalı™ şirketlerinden ve Türkiye'nin En İyi İşverenleri 2023 Listesine 100-249 Çalışan sayısına sahip şirketler kategorisinde 24. sıradan giriş yapan Emlakjet İK Direktörü Nilhan Üçok Erten ile Emlakjet'in çalışan deneyimi ve kurum kültürü yaklaşımları üzerine kısa bir sohbet gerçekleştirdik.

Emlakjet olarak organizasyon kültürünüzü nasıl tanımlıyorsunuz? 

2006 yılında bir startup olarak başlayan Emlakjet olarak, gayrimenkul sektörünün teknoloji ile birleştiği bir noktada yer almaktayız. Bir teknoloji şirketi olarak bulunduğumuz niş sektörü “Property” ve “technology” kelimelerinin birleşimini temsil eden “Proptech” olarak özetleyebiliriz. Protech sektöründe hem inovatif yaklaşımlarla hem de veriyi etkin biçimde kullanması ile doğrudan rakiplerimize göre fark yaratmaya odaklanmaktayız.  

Hem emlak danışmanı hem de bireysel kullanıcılarımızın gayrimenkul özelindeki tüm ihtiyaçlarını karşılayacağı tek bir platform olarak, gayrimenkul denince ilk akla gelen firma olma hedefimize koşuyoruz. Emlakjet olarak yeni iş kolları, ekibimizin büyümesi ve teknolojik yatırımlarla son birkaç yıldır hızlı bir büyüme evresindeyiz.  

Uzun süredir agile (çevik) çalışma metodolojisini benimsemiş olup, bu konuda sürekli eğitimlerle kendini geliştirmeye odaklanmış teknoloji ekibimizle, hem gayrimenkul sahipleri/emlakçılar, hem de son kullanıcıların beklentilerine hızla cevap vermeye odaklanıyoruz.  

Emlakjet’in kültürel özelliklerinden bir diğeri hızlı karar alışımız ve esnek oluşumuz. Değişimin, günümüz iş hayatının mottosu olduğuna çok inanan ve içinde bulunduğu ekosistemi dahi dönüştürme/değiştirme eğiliminde olan bir şirket olarak uzun prosedürler, yavaş işleyen süreçleri iş yapışımızın dışında tutmayı başarıyoruz.  

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyim sunuyorsunuz bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

34 farklı şehre yayılmış, yaklaşık 200 kişilik bir organizasyonuz. Bir teknoloji şirketi olarak, kalabalık bir saha satış ekibimiz var. Ekibimizin % 14’ü Z kuşağı olmakla birlikte, ekibin yaş ortalaması 32. Özetle, Emlakjet ekibi gerçek bir mozaik. Buradaki çeşitliliği, farklı renkleri ahenk içinde yönetmek, Emlakjet’i başarıya taşıyan en kritik olgulardan biri diye düşünüyorum.   

% 42’si kadın çalışan olan Emlakjet’te, kadın çalışanlarımızın karar verici kademelerde daha fazla yer alması için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şu anda yöneticilerimizin % 45’i, Genel Müdür’e direkt raporlama yapan üst yönetimin ise % 50’si kadın çalışanlardan oluşan bir ekibiz. 2022 yılında Best Workplace for Women listesinde de yer almak bizim için ayrı bir önem taşıyor. Burada muhteşem bir güç varken, bunu ekosisteme daha faydalı hale nasıl getiririz diye düşündüğümüz bir sırada VoW projesi çıktı. Voice of Women (VoW), Emlakjet’te çalışan tüm kadınlara açık bir oluşum. Bir araya gelerek, kadın çalışanlardan oluşan farklı proje grupları oluşturduk. Bunlar yine sosyal farkındalık çatımızı destekleyen projeler etrafındaki konulardan oluşuyor. En güzeli bu projelere şu an yöneticilik şapkası olmayan kadın çalışanlarımız liderlik ediyor. Aslında yürüttükleri bu sosyal sorumluluklar kapsamında, onları iş hayatında da bir üst basamağa hazırlıyor olmak bizi iki kere mutlu ediyor.   

Nisan 2023’te gerçekleştirdiğimiz Great Place To Work Benchmark araştırmasında çalışanların milliyet ve etnik kökenlerine / engelli olup olmadıklarına / cinsel yönelimlerine bakılmaksızın adil davranılması, ifadelerinde %93 ve üzeri memnuniyet oluşturmuş olmamız bunun en güzel göstergelerinden biridir. 

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?  

2022 yılında en çok yatırım yaptığımız alan Eğitim & Gelişim başlığı oldu. 2021’deki kişi başına düşen eğitim saati neredeyse 2 katına çıkardık. Dışarıdan aldığımız teknik ve kişisel gelişim eğitimlerinin yanı sıra 2022 Eylül ayından bu yana Emlakjet kendi iç eğitimlerini üretir ve verir hale geldi. 2023 yılı itibariyle de iç eğitmenlerimizi yetiştirmek için ilk adımı attık. İlk etapta gönüllü 13 iç eğitmenimiz, ilk eğitimlerini tamamladı ve hem Emlakjet içi hem de STK’larda Emlakjet’i temsil etmek üzere eğitimler vermeye başlayacaklar.   

Sosyal sorumluluk kaslarımızı son 1 yılda güçlendirdik ve Emlakjet olarak “iş hayatında kadın”, “otizm farkındalığı” ve “çevre/hayvan dostu” başlıklarında 3 odakta topladığımız sosyal sorumluluk çatımız altında projeler yapmaya başladık. Örneğin her bir çalışanımızım doğum gününde Tohum Otizm Vakfı’na onlar adına bağış yapıyoruz. 2022 Kasım ayında gerçekleşen İstanbul Maratonu’nda Tohum Otizm Vakfı adına 10 arkadaşımızla koşarak otizmli gençlerin 88 seanslık eğitimini karşılayacak bağış topladık. Yine geçen yıl Eylül ayında hayata geçirdiğimiz evcil hayvanı olan çalışanlarımıza izin hakkı tanıyan SemPati izni ile hayvan dostu duruşumuzu pekiştirdik.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var? 

2018 yılından beri sürdürmekte olduğumuz Emlakjet özelinde ilerleyen “Geleceğe Liderlik Edenler” eğitimleri her yıl üzerine ekleyerek ilerlediğimiz, liderlerimizin birçok kasını geliştirmeye yardımcı olan bir eğitim kurgusu olarak tasarlanmıştır. İç ilanlarımıza öncelik vererek liderlerimizi şirket bünyesinden terfi ile konumlandırmaya her zaman öncelik vermekteyiz. Ayrıca sadece ekip yöneten ekip arkadaşlarımız için kendi iç eğitimimizi de tasarladık: Yüzyüze 2 tam gün olacak şekilde planladığımı Emlakjet Liderinin 8 Özelliği eğitimi henüz başlamadan, yöneticilerimizin masa üstlerinde tutabilecekleri kartlarla 8 özelliği onlarla paylaştık. Göz önünde oluşlarını arttırarak, eğitim öncesi dikkatlerini yoğunlaştırmalarını sağlamaya çalışıyoruz.  

Ayrıca üst yönetim ekibi olarak bize özel tasarladığımız Leadersift Development Programme adında bir dizi eğitim/gelişim serisine dahil olmaya başladık. Takım Koçluğu ile başlayan program, farklı modüllerde alacağımız eğitimlerle pekişecek, buradan çıkan projeler tüm organizasyon içinde yer bularak yaygınlaştırılmış olacak.  

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir? 

Biz pandemi başlayana kadar %100 ofis/sahada çalışan bir ekiptik ve tüm samimiyetimle söyleyebilirim ki, Türkiye’deki pek çok organizasyon gibi uzaktan çalışmanın risklerinin, verimden daha fazla olduğu kanısındaydık. Ancak pandemi, tüm risklerin üzerinde bir riskle bizi karşı karşıya bıraktı ve çalışanlarımızın sağlığı söz konusu olduğu için, ilk vaka haberi duyulduğu andan itibaren uzaktan çalışmaya geçtik ve böyle de devam ediyoruz. Hele ki büyük şehirlerdeki trafik sorununu dikkate aldığımızda, uzaktan çalışmanın müthiş bir zaman kazanımı ve esenliğe (wellbeing) destek sağladığını gözlemliyoruz 

Bir farkımız da, hiçbir ofis çalışanımıza haftada/ayda şu kadar gün gelmelisin demiyoruz. Çalışmayı keyifli hale getiren, çok sıcak bir ofisimiz var. Çalışanlarımız istediği zaman gelip çalışabilir, burayı bir “hub” gibi görüyoruz. Her iş birimi yöneticisi kendi ihtiyacına göre belirli periyodlarda ekibini ofiste buluşturuyor. Bu günlerde de özellikle birlikte yan yana masalarda çalışmanın keyfini almış oluyorlar. Ancak bu süreci HR olarak prosedür haline getirmeden yürütüyor olmaktan çok mutluyuz.  

Uzaktan çalışan ve hızlı büyüyen bir organizasyon olarak oryantasyonun kusursuzluğu önemli HR gündemlerimizden bir. Şu an Emlakjet’e yeni başlayan bir ekip arkadaşım ikinci ayı bitmeden 22 saatlik bir dizi eğitimi tanımlanmış oluyor. İlk gün geldiğinde hangi eğitimleri alacağı, hangi araçları kullanacağı bir e-posta günün ilk saatlerinde kendisine iletiliyor ve rahatlıkla takip edebiliyor. Great Place To Work anketinde “şirkete yeni katılan bir çalışan burada hoş karşılanıyor” ifadesinin yüzde 96’lık memnuniyet almasını bu süreci iyi yönettiğimizin bir göstergesi olarak görüyorum. 

2022 yılının son çeyreğinde başladığımız bir proje ile Emlaket’in oryantasyon sürecinin yüzde 70’ini dijitalleştirdik. Sadece bu dijitalleşme ile oryantasyonu veren 6 arkadaşımızın ayda yaklaşık 14 saatini, daha verimli kullanabilecekleri işlere aktarabilmeleri için fırsat yaratmış olduk. 2023 sonuna kadar %90 dijital bir oryantasyon hedefine doğru ilerliyoruz. 

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index anket verilerinden nasıl faydalandınız? 

HR departmanı olarak esas heyecanımız ve iş planımız anket sonuçlarını aldıktan sonra başlıyor. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da, ilk önce Genel Müdür ve üst yönetimle sonuçları detaylı paylaştık ve tüm şirketi etkileyecek aksiyonlarımızı listeledik. Sonrasında ara kademe tüm yöneticilerimizle detaylı bir değerlendirme yaptık, bizi geliştirecek ve güçlü olup devam etmemiz gereken noktaların üzerinden geçtik. Ardından tüm alt birimlerimizle tek tek bu toplantılara devam edip, departman özelinde aksiyonlarımızı çıkartacağız. Bu süreçte herkesin sesini duyabilmek için 20’ye yakın oturumla küçük gruplar özelinde bu toplantıları gerçekleştiriyoruz. Sadece sonuçları değerlendirmekle kalmayıp, aksiyonlarımızı birlikte belirleyip ilerlemenin, ekip olma yaklaşıma katkısının büyük olduğuna inanıyoruz. 

 



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC