Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Labrys: Çeşitlilik, Eşitlik ve Aidiyetin İnşası

Labrys; müşteri deneyimi, kitle pazarlaması ve teknoloji alanlarında strateji ve uygulama konusunda uzmanlaşmış bir danışmanlık firması olarak öne çıkıyor. İstanbul merkezli olan şirket, Dubai ve Saraybosna'da da ofislere sahip, 19 farklı ülkede faaliyet gösteren çok uluslu bir kuruluş. Labrys, müşteri verileri ve deneyim dönüşümü danışmanlığından, pazarlama teknolojisi seçimi ve uygulamasına ve modern pazarlama çerçevesi konusunda danışmanlığa kadar geniş bir hizmet yelpazesi sunuyor.

Labrys'in Yönetici Ortağı Sinan Günal ile şirketin temel değerleri, çalışan deneyimi ve yönetim yaklaşımını aydınlatan önemli bilgiler hakkında konuştuk. Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet konularında Labrys'in benimsediği stratejiler, şirketin küresel bir perspektife sahip olduğunu ve çalışanlarını sadece yetkinlikleriyle değerlendirdiğini vurguluyor. Ayrıca, Labrys’in çalışanları için harika bir iş yeri oluşturmaya dair benimsediği temel yaklaşımlar, açık iletişim politikası ve çalışanların aktif katılımıyla şekillenen bir çalışma deneyimi sağlamaya odaklanıyor.

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyim sunuyorsunuz bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

Labrys çok uluslu bir şirket olarak İstanbul merkezli olmak üzere, Dubai ve Saraybosna ofislerinde hizmet veriyor. Bugüne kadar 19 farklı ülkede iş yapmış, kendi içinde 6 adet farklı dil konuşulabilen, 3 farklı şehirde ofisi veya çalışanı olan uluslararası bir şirket olarak Labrys’in en önemli hedefi, kişilerin sadece yetkinlikleriyle yer bulabildiği ve kabul gördüğü bir organizasyon yaratmak. Labrys’in kuruluşundan bu yana çalışma arkadaşlarımızı seçerken hiçbir zaman etnik köken, ulusal kimlik veya dini tercihlerini dikkate almadan ilerledik. Bugün, Labrys bünyesinde farklı köken ve çeşitli kimliklerden gelen çalışma arkadaşlarımız mevcut. Diğer taraftan cinsiyet dağılımı açısından, bugün itibariyle yüzde 54 kadın, yüzde 46 erkek çalışanımız var. Dini köken, yaş grubu, cinsel yönelim veya engellilik açısından işe alınmak için hiçbir engelleyici faktör bulunmuyor. Dolayısıyla Labrys olarak birinci önceliğimiz çalışma arkadaşlarımızın yetkinliklerini geliştirmek ve kendilerini “alanlarında endüstrinin en iyileri” yapabilmek için gerekli çalışma ortamını sağlamak.

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?

İyi bir çalışma deneyimini tanımlarken Labrys’teki temel düşüncemiz, bu deneyimin ortak anlayış ve prensipler üzerine inşa edilmiş olmasıdır. Bu ortak değerler belirlenirken de çalışanların pasif değil aktif olarak şirket süreçlerinde yer alması ve iletişimin maksimize edilerek sonuçların ölçülmesi temel değerlerimiz oldu. Bu temel üstüne inşa edilen çalışan deneyimi ise daha özgür, daha öğretici ve daha girişimci bir ortam yaratmaktadır.

Yukarıda bahsettiğimiz strateji ve “iyi çalışan deneyimi yaratma” inisiyatifimiz ışığında çalışanlarımızı tüm önemli kararlara ve organizasyonun şekillendirilmesine dâhil etmeyi önemli buluyoruz. “Dinle, Değerlendir, Anlaş” dediğimiz bu yaklaşımla özellikle pandemi sürecinde ofise gelmek, evlere dönmek, yan yararların ve ofise geliş günlerinin belirlenmesi gibi birçok karara ekibimizi dahil ettik ve halihazırda da insan kaynaklarıyla ilgili birçok önemli kararımızı bu şekilde alıyoruz. Diğer taraftan, açık kapı/açık iletişim politikamızla Labrys olarak yeni nesil bir organizasyon inşa ederken, her bir ekip üyesinin tüm yönetim kademelerindeki kapıları rahatça açıp, ihtiyaç ve düşüncelerini kolaylıkla ifade edebileceği, istediğinde sohbet, istediğinde şikâyet edebileceği ve bunun garipsenmediği bir ortam yarattık. Son olarak, yeni nesil yönetim anlayışımız sayesinde şirket giriş/çıkış zamanlarıyla değil, yapılması gereken işlerin zamanında bitirilmesi amacıyla proje, süreç ve iş yönetimi yapmak temel prensibimiz.

Düşük hiyerarşi seviyeli, açık iletişime imkan sağlayan, kapsayıcı, ömür boyu öğrenime ve ayrıca ekip arkadaşlarından (yatay) öğrenime öncelik veren ve çalışanların gelişiminden korkmadan, onların yetkinliklerini geliştiren ve kendilerini “alanlarında endüstrinin en iyileri” yapabilmeleri için gerekli imkanları sağlayan, mevcut ekibe yatırımı, her türlü diğer yatırım planının önünde tutan, çalışanların ofis yaşamlarını etkileyen birçok karara kendilerini dahil eden politikalarımız sayesinde farklılaştığımıza inanıyoruz.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var?

Biz Labrys’te, güvenin tek taraflı olarak oluşturulamayacağına inanırız. Bu nedenle, özellikle yönetici ekibimiz ile kurduğumuz iletişimde, onların geri dönüşlerini net olarak aldığımızı, aksiyona dönüştürdüğümüz adımlarla göstermeyi tercih ederiz. Doğaldır ki, her beklenti hayata geçemeyebilir. Bu noktada da açık iletişim politikamız çerçevesinde, hayata geçemeyecek bir talep için, baştan nedenleriyle açıklayarak olumsuz geri bildirim vermekten çekinmeyiz. Bu şeffaf iletişim sayesinde çalışanlarımız herhangi bir aşamada yapılacak dediğimiz herhangi bir konunun hayata geçeceğinden emin olurlar.

Diğer taraftan ekip liderlerimizle düzenli olarak yürüttüğümüz kahvaltılar sayesinde hem işimizin rotasını belirlemekte hem de insan kaynakları stratejimizi belirleyip uygulamakta geri bildirim alırız. Bu sayede, daha eklentiler oluşma aşamasındayken gerekli adımları atabilme şansı bulmaktayız.

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir?

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, Labrys’in en önemli hedefi çalışanlarını “alanının en iyileri” yapmaktır. Bu noktada gerek canlı gerek video tabanlı eğitim programları işletilmektedir. Bu programların bazıları kişiye özel teknik yetkinlik gelişim programlarıdır. Bir diğer kısmı ise kişisel verilerin korunması, siber güvenlik, işyeri sağlığı ve güvenliği gibi daha genel konularda verilen temel eğitimleri içermektedir.

Labrys bünyesinde, aynı zamanda yatay öğrenime (ekip arkadaşından öğrenime) de çok önem vermekteyiz. Bu sebeple, kuruma yeni katılan herkesin bir mentor’u atanmakta, bu mentor ile gerek teknik eğitimlerde gerekse gündelik yaşamda karşılaştığı sorunlarla rahatlıkla başa çıkabilmektedir.

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index™ anket verilerinden nasıl faydalandınız?

Trust Index™ anketi sayesinde, ekibimizin henüz temas etmediğimiz noktalardaki yorumlarını elde etmiş ve bakış açısını gözlemlemiş olduk. Bu sayede, önümüzdeki dönemdeki planlarımızı şekillendirip, ekip lideri arkadaşlarımızla gündemi belirlerken bu konulara öncelik vermeye başladık.

Labrys organizasyon kültürü hakkında daha fazla bilgi için şirket sayfasını ziyaret edin.



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC