Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Great Place To Work® Sertifikalı Bir İş Yeri Olmanın 12 Faydası

12 Benefits of Getting Great Place to Work Certified

Great Place to Work® sertifikasına sahip olmak, yeni çalışanların organizasyona dahil edilmesi ve işe alım sürecinin ötesinde de avantajlar sağlıyor.

Great Place to Work® sertifikasına sahip olmak, İK liderleri için nadir dönüm noktalarından biridir. Çünkü Great Place to Work® harika iş yeri sertifikası ile tüm dünyaya çalışanlar tarafından sevilen ve tercih edilen bir organizasyon kültürüne sahip olunduğu mesajı iletilir.

Sertifikalı bir iş yeri olunduğunda dikkat çeken bir logodan çok daha fazlası kazanılır. Sertifika sürecine katılım için yöneticinin ikna edilmesi mi gerekiyor? Great Place to Work® olarak onları ikna etmek ve kurumsal kültür konusunda başarılı sonuçlar elde etmeniz için size ipuçları veriyoruz.

 

1. Yetenekli çalışanları istihdam edin ve yaptığınız iş tekliflerinin kabul görme oranını artırın 

Amerika'da danışmanlık sektöründe faaliyet gösteren Great Place to Work® sertifikalı bir şirketin İK yöneticisine göre, işe yeni girenlerin %90'ı, bu şirketi seçmelerindeki en önemli faktörün, buranın Great Place to Work® sertifikalı bir işletme olması olduğunu belirtiyor. Türkiye'de iş yerlerine başvurularda ise çalışan adayı artık başvuracağı şirketin Great Place to Work® sertifikası olup olmadığına bakıyor.

Dolayısıyla mükemmel bir iş yeri kültürü, iş arayanlar için ön koşullardan birisi haline geldi. İnsanlar, işverenlerin iddialarının doğruluğunu teyit etmek ve iş tekliflerini değerlendirmek konusunda kendilerine yardımcı olması için Great Place to Work® sertifikasyonunu dikkate alıyorlar.

Sertifikalı olmak, organizasyonda görevli mevcut çalışanların yöneticiler ve liderler tarafından desteklendiğine işaret ediyor. Bu sayede adaylar, çalışanların organizasyonda desteklendiklerini hissettiklerini ve işyerlerini başkalarına da önerdiklerini görebiliyorlar.

2. Organizasyon kültürünüzü belirli ölçütler açısından değerlendirin ve geliştirin

Sertifikasyon sahibi olmak, genellikle çalışan deneyimini ölçmede sektör standardı olarak görülen Trust Index© Çalışan Deneyimi Anketi sonuçlarına bağlı.

Çalışanlarınızdan ankete verdikleri yanıtlar toplandıktan sonra, tarafınıza organizasyon kültürünüzün derinlemesine bir analizi paylaşılmaktadır. Bu sayede hakkaniyet ve adalet algısı, çalışan aidiyeti hissi, yöneticiler ve çalışanlar arasındaki ilişki gibi konularda detaylı bilgi sahibi olunuyor.  

Sertifikasyon programının anket analizi aşaması organizasyonunuza çalışanlarınızın gözünden bakarak, organizasyon kültürünüzün güçlü yönlerini ve gelişime açık fırsat alanlarını daha net bir şekilde görmenize olanak sağlamaktadır.

3. Sertifikanızı gururla sergileyin

Sertifikalarını mümkün olan her durumda öne çıkardıklarını belirten Farmazon İnsan Kaynakları Departmanından People and Culture Specialist Beyza Çiftçi, “Great Place to Work® logosu, çalışan deneyimine verdiğimiz önceliği vurguluyor ve yeni yeteneklerin şirketimize karşı farkındalıklarını artırıyor. Bu logoyu, henüz genç bir şirket olarak kendimize koyduğumuz yüksek hedeflerin göstergesi olarak kabul ediyoruz,” diyor.

Great Place to Work® sertifikalı her şirket bir dijital “sertifika logosu” kazanır. Bu logo, yani başarısını, yıl boyunca çalışanlarınıza, iş ortaklarınıza, mevcut ve potansiyel müşterileriniz nezdinde çekim etkisi ve farkındalık oluşturmanızı sağlar.

Pek çok organizasyon, bu logoyu sosyal medya profillerine, e-posta imzalarına, iş ilanlarına, kurumsal web sitelerine, kariyer web sayfalarına ekliyor. Hatta binalarını giydirmekte de kullanıyorlar.. Gururla ekleyerek ve promosyon ürünlerinin üzerine bastırarak kullanıyor.

4. En iyi organizasyon kültürü ödüllerine katılmaya hak kazanın

Bir organizasyon Great Place to Work® sertifikalı olduktan sonra otomatik olarak Best Workplaces (En İyi İş Yerleri) listelerimiz içinde değerlendirmeye alınırsınız.

Türkiye’nin En İyi İşverenleri™, Kadınlar İçin En İyi İş Yerleri Listesi™, En İyi İşverenler IT™, Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ ve daha pek çok sektörel, tema bazlı ve bölgesel listemizden birine girme şansını elde edebilirsiniz!

5. İnternet sitemizde yer alın

Great Place to Work® sertifikası almaya hak kazanan her organizasyon, Great Place to Work® kurumsal web sitesinde bir profil sayfası elde eder. Bu sayfada, şirket bilgileri ve En İyi İş Yerleri listelerindeki diğer başarılarını paylaşabilir. Profil sayfanızda çalışan ve yöneticilerinizin görüşlerine yer vererek organizasyonunuzun harika bir iş yeri olarak daha fazla kişi tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz.

Kendi kariyer web sayfanızdan Great Place to Work® sayfasındaki şirket profilinize link vermek mükemmel bir iş yeri olduğunuzun tescilini potansiyel adaylar ile paylaşmanızın en iyi yoludur.

6. Çalışanlarınızı gururlandırın 

Kurum kültürü ve çalışan deneyimini sertifikalandırmanın, organizasyonlarının kalbi olduğunu belirten Bilişim sektöründeki bir şirketimiz, bu sertifikanın sadece yetenekli insanları bünyelerine çekmelerine yardımcı olmakla kalmadığını, aynı zamanda çalışanları içinde bir gurur ve bağlılık kaynağı olduğunu söylüyor.

Her insan özel bir şeyin parçası olmak ister. Great Place to Work® sertifikasyonu, organizasyonunuzu aynı zamanda çalışanlarınız için bir gurur kaynağı haline getirir. 

7. Kurumsal değerlerinizi ve kültürünüzü güçlendirin

İnsanların başkalarının sözlerine göre şekillendiğini belirten sertifikalı şirketlerimizden biri, “Bir kişiye mükemmel ve değerli birisi olduğunu söylerseniz, mükemmel ve değerli birisi olmak için çabalayacaktır. Ekip arkadaşlarınıza organizasyonunuzun çalışmak için harika bir yer olduğunu sürekli söylerseniz, organizasyonunuzu, çalışmak için harika bir yer haline getirmeye devam edeceklerdir” diyor.

Sertifikanıza ilişkin olarak mevcut çalışanlarınız arasında farkındalığı artırmak; organizasyon değerlerinizi, misyonunuzu ve kültürünüzü tanıtmaya benzer. Sertifikasyon; organizasyonunuzun çalışanlarına değer veren, çalışanlarını her zaman önceliğine alan bir organizasyon olduğu algısını güçlendirir.

Çünkü sonuçlar, “çalışanların görüşlerine” dayalıdır ve sertifikasyon, organizasyonunuzun çalışmak için harika bir yer olduğunu bir kez daha hatırlatır.

8. Diğer harika iş yerlerinden oluşan topluluğun bir parçası olun 

Sertifikalı organizasyonlar arasında yer alarak, organizasyonunuzun adının tüm dünyada çalışanları için harika bir iş yeri kültürü inşa etmiş organizasyonlarla birlikte anılmasını sağlamış olursunuz. Çalışanlarınızı takdir ettiğinizi gösterin, sizlerle benzer kurum kültürüne sahip organizasyonlarla bir araya gelin ve kültürünüzle gurur duyduğunuzu sosyal medya üzerinden tüm dünyaya duyurun!

9. Yatırımcılar, müşteriler ve tüm paydaşlarınız için harika bir hissiyat oluşturun

Great Place to Work® sertifikalı şirketler oluşturmuş oldukları harika iş yeri kültürleriyle yüksek ekonomik performansa dayalı iş sonuçları üretirler. Dünya çapında faaliyette olduğumuz ülkelerdeki pek çok organizasyon, Great Place to Work® sertifikalı olmanın pozitif katkılarını dile getirmektedirler. Bu konuya dair önemli bir örnek Amerika’da faaliyet gösteren GBCA’den geliyor.

GBCA CEO’su Davina Rooney, yapılan tüm çalışmaların, bir hedef doğrultusunda hareket eden ve çalışanları da bu hedefi benimseyen organizasyonların daha başarılı olduğunu ve bu organizasyonların çalışanlarının işlerine daha bağlı olduklarını, daha mutlu hayatlar sürdüğünü söylüyor.

Davina bu konuda haklı durumdadır. Yatırımcılar ve diğer paydaşlar, organizasyonların adil ve sürdürülebilir faaliyetler yürütmelerini talep ederken, bu organizasyonlarla çalışan satıcıların da işlerini aynı şekilde yürüttüğünden emin olmak istiyorlar.

Sertifikasyon, iş yerinizin ESG’sini (çevresel, sosyal ve yönetişimle ilgili konulardaki tutumunu) göstermenin etkili bir yolu, organizasyonunuzun çalışanlarına iyi muamele ettiğine dair üçüncü bir tarafça sağlanmış bir onaydır.

Davina’nın da söylediği gibi: “İnsanların, vaatlerimizi gerçekleştirdiğimizi bilmesi önemli.”

10. Tüm çalışanlarınız ile birlikte başarınızı kutlayın

Çalışanların takdirini kazanmanın; çalışanları şirkette tutma oranlarını, çalışan aidiyetini ve iş yerinde hakkaniyet ve adalet algısını olumlu yönde etkilediği kanıtlanmıştır.

Sertifikalı bir organizasyon olmanız hem kutlamaya değer bir olay hem de çalışanlarınıza teşekkür etmeniz için bir vesiledir. Organizasyonunuz sertifika aldığında takımınızı toplayın ve kutlayın. 

11. Hedefler belirleyin ve çalışan uygulamalarınızı paylaşın

Trust Index™ çalışan deneyimi anketinizin sonuçları, hangi program ve uygulamalara yatırım yapmaya devam etmeniz gerektiğini ve hangi programların beklentilerini karşılamayabileceğini size gösterecektir. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlayarak kaynakları en çok ihtiyaç duyulan yerlere aktarabilirsiniz.

Hiçbir organizasyon mükemmel değildir. Great Place to Work® Sertifikasyonu, organizasyon kültürünüzün mevcut durumunu karşılaştırmanıza olanak tanır. Böylece hedefler belirleyebilir ve iyileştirme planları hazırlayabilirsiniz.

Ayrıca organizasyonunuzu benzersiz kılan uygulamaları içeren Culture Brief’i tamamlayacaksınız. Yenilikçi çalışma uygulamaları söz konusu olduğunda, hikayenizi anlatmanın ve organizasyonunuzu bir düşünce lideri olarak konumlandırmanın harika bir yoludur.

12. İyi niyetinizi gösterin ve çalışanlarınızın güvenini kazanın

Birçok organizasyona göre çalışanlarından iş yeri deneyimleri hakkında bir ankete katılmalarını istemenin, iyi niyet göstergesi olduğu sonucuna varmıştır. Çalışanlar, kendilerine görüşlerini dile getirme fırsatı verilmesinden memnuniyet duyarlar. 

Ayrıca, Türkiye’nin En İyi İşverenleri listesindeki organizasyonların ortak noktalarından biri de, çalışanlarına sundukları sürekli geri bildirim fırsatıdır. Yönetim ekibinin harika bir iş yeri kültürü oluşturmaya net olarak odaklanarak çalışanlardan geri bildirim almaya devam etmesi, çalışanlar tarafından, mutluluklarının organizasyon için mutlak öncelik olduğuna dair bir işaret olarak algılanıyor.

 

Harika bir iş yeri olmak için ilk adımı sertifikasyon başvurusu ile yapın!

Gördüğünüz üzere, sertifikasyonla gelen takdir, ek bir başarı demek. Çalışanlarınızı gururlandırın; en yetenekli çalışanları bünyenize katın ve İK politikalarınızdaki gelişime açık alanları keşfedin. Nasıl sertifikalı bir organizasyon olabileceğinizi öğrenmek için internet sitemizi ziyaret edin.



Sertifikasyon banner web3

Bültenimize Abone Olun
0 (212) 236 50 20
©2024 © Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC