Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

İş Yerinde Eğlenmenin 8 Yolu

İş yerinde eğlenmek kavramı pek çoğumuza oldukça yabancı geliyor. Teslim tarihleriyle, toplantılarla, yöneticilerin zorlayıcı davranışlarıyla uğraşırken eğlenmek ne kadar mümkün olabilir ki değil mi? Oysa çalışma ortamımızda güven kültürü ortamını oluşturmak ve eğlenmek yöneticiler kadar biz çalışanlara da düşen bir görev. Sizler için kolayca uygulayabileceğiniz sekiz yöntemi derledik.


1. İş arkadaşlarınızla “mutluluğu tetikleyen” küçük alışkanlıklar oluşturun.
Belki beraber her öğlen özel bir yemeğe gitmek, belki sabahları aynı saatte bir kahve molası veya ödüllü bilgi yarışmaları… Herkesin yaparken eğleneceği, hem de işe ufak bir ara verip tazelenebileceği ufak molalar oluşturun ve bu ekipçe sizin geleneğiniz olsun.


2. Gün içinde yerinizden kalkın ve birkaç adım atın.
Bilgisayarın başından kalkıp yürümek hem fiziksel sağlığınıza iyi gelecek, hem de iş arkadaşlarınızla selamlaşmak ve ayaküstü sohbet etmek için size bir fırsat sağlayacak. Böylece beraber eğlenmenin altın kuralı olan güven ve takım ruhuna da katkıda bulunacaksınız.


3. Çalışma alanınızı eğlenceli hale getirin.
Odanızı veya masanızın bulunduğu bölümü kişiselleştirin. Sizi yansıtan, renkli ve ilgi çekici bir dekorasyon sizi evinizde hissettirir. Arkadaşlarınızdan gelen ufak notlar veya son tatilinizde çektirdiğiniz bir fotoğrafı panoya asmak pozitif etki yapacaktır.


4. Gülümseyin.
İş ortamınız daima ciddi bir yer olmak zorunda değil. Daha çok gülümseyin ve takım arkadaşlarınızla beraber gülmek için daha çok fırsat yaratın. 


5. Övgüden kaçınmayın.
Bir toplantıda sunduğu güzel bir fikir için veya masasındaki çiçekler için övülmeyi kim sevmez? Övülmek kadar övmek de önemlidir. Pozitif ilişkilerin gelişmesi için ilk adımı atan siz olun.


6. İş arkadaşlarınızın ve diğerlerinin hatırını sorun.
Sabahları işinizin başına geçmeden önce herkesle selamlaşıp halini hatırını sormak size de iyi gelecektir. Ofis dışında çalışan takım arkadaşlarınıza ara sıra atacağınız mesajlar da modlarını yükseltir.


7. Takdir edin.
İşini özveriyle yapan, sorumluluk almaktan çekinmeyen iş arkadaşlarınızı çabalarından ötürü takdir edin. Bazen bir takım arkadaşından gelen içten bir teşekkür dünyalara bedeldir.


8. Bir ofis kulübü kurun veya katılın.
Futbol takımı, kitap okuma kulübü veya tiyatro ekibi; takım olarak ilişkilerinizi geliştirecek ve sevdiğiniz aktivitelere beraber zaman ayırmaya ne dersiniz? Dilerseniz sosyal sorumluluk projelerine de katkıda bulunabilir, böylece keyifli zaman geçirip iş arkadaşlarınızla kaynaşırken topluma da katkıda bulunabilirsiniz. 

Mutlu çalışanların mutlu müşterilere, mutlu müşterilerin finansal büyümeye yol açtığını araştırmalarımızda gözlemliyoruz. Hepsinden önemlisi, yüksek güven kültürünün hakim olduğu, kişisel değerlerimizle uyumlu değerlere sahip bir iş yerinin hem insanlar hem dünya için daha iyi olduğunu biliyoruz. İş yerinizin kültürünü ölçümlemek ve geliştirmek için size rehberlik etmeye daima hazırız. Yüksek güven kültürünüzü nasıl geliştirebileceğinizi öğrenmek için tıklayın.



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC