Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Recognition Kültürü Oluşturma

Anlam içeren bir program ortaklığı için 5 faktör

Şirketler çalışanlarını nasıl tanıyacaklarına ve onları nasıl değerlendireceklerine ilişkin bir arayış içindeler. Sorular üzerinden ilerlemek en sık tercih edilen yöntemlerden biri. Bu soruların yanıtları her zaman etkili bir yönetimin temel taşı oldu. Günümüz iş dünyasında, yeteneklerin rekabetteki payı güçlenirken kurumların çalışanlarına değer verme yöntemleri daha da önem kazanıyor. Bir Recognition programı oluşturmak, kurumların sadece bir kez yaptıkları ve mükemmel olarak kabul ettikleri bir yöntem değil. Büyük organizasyonlar, çalışanlarını ödüllendirme şekillerini sürekli yineliyor ve bu konuyu gündemlerine alarak tekrar değerlendiriyorlar. Kurumların tercih ettikleri yöntemler çalışanların ihtiyaçlarını ve pazarın beklentilerini karşılamak için değişiyor. Şirketler büyüdükçe bu durum daha da zorlaşıyor. Liderler, çalışan deneyimine değer katma yollarını yeniden düşünmek durumunda kalıyorlar. 

Recognition Hakkındaki Gerçek

Hepimiz tanınmak istiyoruz ve buna ihtiyacımız var. Çok erken yaşlardan itibaren annemizin, babamızın, öğretmenlerimizin ve arkadaşlarımızın bizi tanımalarını istiyoruz. Tüm hayatımız sosyal geri bildirim ve onaylanma etrafında modellenmiş durumda. Bu duygu o kadar güçlü ki, özellikle gelişim dönemlerde tarafsız bir tepki bile olumsuz bir eleştiri olarak algılanabiliyor. Bu yüzden sürekli olarak onaylanmak isteriz. İş hayatımızda da bu yönelim farklılık göstermiyor. İşverenlerin, üst düzey yetenekleri korumak ve yüksek performansı teşvik etmek için yönetim anlayışlarının bir kısmını Recognition programına odaklamaları başarı için anahtar konumunda. “Fortune 100 Best Company to Work For” listesine giren ve “Great Place to Work-Certified” olan O.C. Tanner şirketi, çalışan performansını artıran temel nedenleri ve yöneticilerin çalışanları tanıyabilmek için hangi yöntemleri kullanması gerektiğini araştırıyor.

Yapılan araştırmada katılımcılara "Yöneticinizin veya şirketinizin size verimli, harika işler üretmenizi sağlayacak katkısı nedir?" şeklinde açık uçlu bir soru soruldu. Çalışanlar, bu soruya kendilerine has kalıplarla farklı cevaplar verdiler. Ancak bu cevaplardan bazı net sonuçlar çıktı. Ankete katılanların %37'si daha fazla kişisel Recognition programı gerçekleştirilmesinin kendilerini daha iyi işler üretmeye teşvik edeceklerini belirttiler. Otonomi ve ilham gibi yanıtların yanı sıra, en baskın cevap, tanınmaydı. Çalışanların ellerinden gelenin en iyisini yapmaları için motive etme, geri bildirim ve ödüllendirmenin önemi de ortaya çıkan sonuçlar arasındaydı.

chart

Tüm sonuçlar aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

%3: Bilmiyorum

%4: Beni terfi ettir

%6: Beni eğit

%6: Diğer

%7: Daha fazla maaş

%12: Daha fazla özerklik

%12: Daha fazla ilham ver

%13: İhtiyacım yok. Ben motivasyonumu kendim sağlarım

%37: Beni tanımla

Bir organizasyonda anlamlı bir Recognition kültürü nasıl oluşturulur?

Yapılan araştırma, anlamlı bir Recogniton sürecinin önemini kanıtlarken, birçok şirket çalışanlarını tanımak ve çözüm üretmek için çaba gösteriyor. Great Place to Work olarak, güçlü kültürlere sahip birçok şirketle çalışıyoruz. Büyük organizasyonlarda takımlar söz konusu olduğunda bireysel tanımlama süreçlerinde zorluklar yaşandığını gözlemliyoruz. Her kurumda işe yarayacak evrensel bir program olmasa da, tüm kurumların ve yöneticilerin daha anlamlı Recognition deneyimleri oluşturmak için kullanabilecekleri birkaç kilit unsur var:

 1- Belirleyici ve ilgili olun: Tanıma süreci, belirli bir başarı veya hedefe bağlı olduğunda daha anlamlıdır. Özel hissettirmek, çalışanların davranışlarını tanımlamanıza yardımcı olur ve güçlü bir performansı sürekli teşvik eder.

 2- Zamana özen gösterin: Aylar sonra yapılan tanınma süreci anlamını yitirebilir. Yöneticilerin çalışanları tanıması ne kadar uzun sürerse, eylemlerin doğruluğu da o kadar az algılanır.

 3- Tanınma birçok şekil ve boyutta gerçekleşebilir: İnsanları ücretten başka motive eden faktörlerin olduğunu gösteren çok sayıda araştırma mevcut. Ancak maddi boyutla ilintili hediyeler çalışanları daha fazla motive edebiliyor. Prim vermenin veya zam yapmanın ötesinde, kişisel hediyeler, çalışanın ilgi alanına giren bir etkinlik için bilet hediye edilmesi daha çok motive edici olabilir. Ödüllerin genel değil de kişisel olduğunu gösteren hediyelerin çalışanları daha özel hissettirdiğini göz önünde bulundurmak gerekiyor.

 4- Küçük şeyler başarı getirebilir: Başarıları ve kilometre taşlarını tanımak çok önemli olsa da, her gün edilen teşekkürler çalışanlar için bazen sıradan bazense motive edici olabilir. El yazısı notlar yazmak ve intraneti bireylerin iyi davranışlarını teşvik etmek için kullanmak düzenli bir Recognition kültürü inşa etmeye yardımcı olabilir. Bu teşekkür ve teşvik edici davranışlar sadece yöneticilerden gelmek zorunda değil. Bazı çalışanların daha fazla motive edici bulabilecekleri teşekkürler takım arkadaşlarından da gelebilir.

5- Daha büyük resmi görün: Çalışanların organizasyonda değerli olduklarını hissettirmek olumlu sonuçlar doğurur. Ayrıca çalışanların; ekipleri, departmanları, genel olarak da şirketleri için başarının ayrılmaz bir parçası olduklarını görmelerine yardımcı olmak için Recognition uygulamalarını kullanmayı deneyin. Bu, özellikle çalışanların şirket için kendi değerlerini görmelerine, güven duygusu geliştirebilmelerine yardımcı olur. Çalışanların yüksek performansla çalışmaya devam etmeleri ve sürdürülebilir bir başarı için motivasyon çok önemli kaynaktır.  

Recognition'u en iyiden öğrenin

“Fortune 100 Best Companies to Work For” listesinde yer alan işletmeler çalışanların tanınması konusunda daha iyi bir konumda yer alıyorlar. İşte bu kuruluşların çalışanlarını anlamlı şekilde nasıl tanıdıkları ve ödüllendirdiklerini gösteren bazı örnekler:

Yöneticilerin çalışanları kutlamasını kolaylaştırın: Global otel zinciri Hilton, yöneticilerine çalışanlara teşekkür etmeleri için düşük maliyetli, uygulaması kolay fikirler sunan bir Recognition takvimi sunuyor. Takvim, kurum çapında marka ve tanıma programları, takdir uygulamaları ve “Uluslararası Kat Hizmetleri Haftası” gibi önemli tarihleri çalışanlarla paylaşmak için hatırlatıcılar ve ipuçları içeriyor. Takvim, ayrıca çalışanların hizmet yıl dönümleri ve yerel etkinliklerle ilgili bilgi de veriyor. Kullanıcılar, bu takvimi PDF dosyası formatında indirebiliyor veya Outlook formatında kişisel maillerine ekleyebiliyorlar.

Recognition sürecini kırmızı alarm durumuna getirin: Profesyonel hizmetler sunan Crowe, proje süreçlerinde yöneticilerle ilgili yapılan memnuniyet anketlerinde "Tanımlama Alarmı" oluşturuyor.  Crowe, ayrıca "Öde ve İlerle" programı ile Recognition sürecini bir adım daha ileriye götürüyor. Tanımlanan çalışanlar, müşterilere hizmet verme konusunda önemli rol oynayan ancak anket yanıtlarında adları belirtilmeyen takım arkadaşları için ödeme yapıyor ve onların gelişimine katkı sağlıyor. Crowe, hem "Tanımlama Alarmı" hem de "Öde ve İlerle" programı ile ilgili detayları paylaşıyor ve böylece çalışanların kendilerinin değerli olduğunu hissettiriyor.

Aidiyet için anlamlı eylemler: Sağlık sektöründe hizmet veren Texas Health Resources, çalışanların özel günlerini ve hizmet yıllarını dikkate alıyor. Çalışanlar her özel günlerinde güzel tasarlanmış ve kişisel bir dijital kutlama yıllığı alıyor. Bu dijital yıllıklar, CEO'nun kişisel bir tebrik mesajıyla açılıyor ve çalışma arkadaşlarının teşekkürlerinin yanı sıra çalışma ve eğlence esnasında çekilen fotoğrafları içeriyor.

Recognition, harika bir iş yerinde kesinlikle gereklidir. Ayrıca karmaşık ve pahalı olması da gerekmiyor. Çalışanlarınıza tanıma için neyin anlamlı olduğu sorun. Kolay, sade şekilde tanımlanabilecek şükran ifadelerinin onlara ellerinden geleni yapmaları için nasıl ilham verdiğini görecek ve şaşıracaksınız.

 



Bültenimize Abone Olun

0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC